back to top
2025. október 26. 16:09
KezdőlapMoto2Dixon nyerte az újraindított Moto2-es futamot, González bukásával Moreira átvette a bajnoki...

Dixon nyerte az újraindított Moto2-es futamot, González bukásával Moreira átvette a bajnoki vezetést

Jake Dixon nyerte a Moto2-es Maláj Nagydíjat David Alonso és Barry Baltus előtt. Manuel González a hajrában bukott, így a nagyot zárkózó Diogo Moreira átvette a vezetést a tabellán.

A Moto3-as verseny előtti kivezető körön történt súlyos baleset következtében a MotoGP futama után rendezték meg a Moto2-es Maláj Nagydíjat. A pole pozíciót Daniel Holgado szerezte meg az időmérőn, mellőle Barry Baltus és Jake Dixon várhatták a piros lámpák kialvását. A viadal előtt a bajnokságot 2 ponttal vezető Manuel González csak a hetedik pozícióból kezdett, de riválisa, Diogo Moreira hozzá képest is kilenc pozícióval hátrébb állt fel a rajtrácsra. A kezdés pillanatában a levegő hőmérséklete 34, az aszfalté 51 fokos volt.

Holgado agyonverte a Moto2 mezőnyét, Almansáé volt a slusszpoén a Moto3 malajziai időmérőjén

Már a felvezető körön történt egy kisebb dráma, ugyanis a Deniz Öncüt helyettesítő, az ötödik helyről induló Daniel Muñoz nem tudta időben elhagyni a rajtrácsot, ami dupla hosszú körös büntetést ért. Holgado nem a legjobban jött el, de megtartotta a vezetést a szintén javító Albert Arenasszal szemben, míg a harmadik helyre David Alonso jött fel, de néhány pillanattal később Dixon visszaelőzte őt. A bajnokesélyesek egy-egy pozíciót javítottak.

Alonso aztán még az 1. körben visszavette a harmadik helyet, míg Moreira feljött a tizenharmadik pozícióba, majd tizenegyedikként ment át a célvonalon. A brazil pilóta számára az is jó hír volt, hogy Tony Arbolino maga mögé utasította Gonzálezt, ám utóbbi aztán nemcsak az olasz versenyzőt, hanem Baltust is megelőzte. Mindeközben előbb Joe Roberts esett el, majd Darryn Binder és Muñoz egymással ütköztek . Ami az amerikai versenyzőt illeti, bár közvetlenül utána fájlalta a kezét, de utána úgy tűnt, hogy rendben van. A motorját viszont nem tudták időben elvinni, aminek következtében piros zászlóval megszakították a körözést.

.Mivel még nem telt el a három kör, a mezőny az eredeti rajtsorrendnek megfelelően álltak fel a rajtrácsra, vagyis Moreirának nem jött jól a szünet. Ellentétben Muñozzal, akinek a motorja megúszta a balesetet, és amellett, hogy visszaállhatott az ötödik pozícióba, mivel ez új versenynek számított, nem kellett letöltenie a dupla hosszú körös büntetését. A táv egyébként 17 helyett 11 kör lett.

Az újraindításnál Holgado jól jött el, és Dixon, valamint Arenas előtt fordult el az 1-es kanyarban, miközben González a negyedik, Moreira a tizenegyedik pozícióig jött fel. Dixon aztán agresszív manőverrel előzte meg a Gresini motorosát, aminek következtében González kicsit kívülre szorult, így pozíciót veszített Alonsóval szemben. Sőt, aztán visszaesett a hatodik pozícióba, miután a 2. kör elején nagyon lesodródott az ideális ívről. Moreira eközben már tizedik volt.

Az Intact motorosa aztán visszaelőzte Arenast, míg riválisa Izan Guevarát utasította maga mögé. A 3. körben aztán Dixon elszánta magát, és átvette a vezetést Holgadóval szemben. Hátrébb az Italtrans versenyzője Arbolino mellett is elment, míg hátrébb Filip Salač adta fel a futamot műszaki hiba miatt.

Az 5. körben Baltus megtámadta Alonsót, ám előzés helyett nekiment a kolumbiai versenyzőnek, és komoly mentésre volt szüksége a bukás elkerüléséhez. A 14-es kanyarban viszont sikerült elmennie mellette, de a hátsó egyenesben az Aspar pilótája visszavette a harmadik helyet. Nem sokkal később, a 6. kör elején Moreira Álex Escriget utasította maga mögé, a mezőny hátsó részében pedig Senna Agius is kiesett technikai hiba miatt.

Baltusnak aztán már nem Alonsóra, hanem Gonzálezre kellett figyelnie, aki a 7. kör első kanyarjában be is bújt mellé, de aztán túlságosan szélesre ment, így nem sikerült megtartania a negyedik helyet. Ami pedig még rosszabb hír volt számára, hogy a 8. kör végén Moreira elment Arenas mellett, így a két bajnokaspiráns egymás mögött haladt.

Az élmezőnyben szintén változott a sorrend, hiszen Alonso megelőzte Holgadót. Utóbbi aztán Baltusszal szemben is pozíciót veszített, ám ami ennél jóval fontosabb, hogy González a 9. kör utolsó kanyarjában eldobta a motort. Bár visszatért a motorjára, de csak a huszonhatodik pozícióba, vagyis a pontszerzés is elszállt neki.

Dixont persze mindez nem zavarta, és magabiztos, több mint 2 másodperces előnnyel nyerte meg a futamot Alonso és Baltus előtt. Holgado maradt a negyedik, míg Moreira ötödikként zárt, aminek köszönhetően átvette a vezetést a bajnoki táblázaton, egészen pontosan 9 pont az előnye a huszonötödikként záró Gonzálezzel szemben.

A Moto2 sepangi futamának végeredménye