back to top
2025. október 26. 20:06
KezdőlapMotoGPDefekt okozta Bagnaia kiesését, akit már körökkel korábban kezdett hátráltatni a probléma

Defekt okozta Bagnaia kiesését, akit már körökkel korábban kezdett hátráltatni a probléma

A Michelin megerősítette, hogy defekt okozta Francesco Bagnaia sepangi kiesését. A gyári Ducati versenyzője elárulta, ez már körökkel a futam tényleges feladása előtt is hátráltatta őt, előtte pedig kiemelte, hogy a legjobbakat kívánja a súlyos balesetben megsérült Moto3-as pilótáknak.

Francesco Bagnaia hétvégéjének érdemi része álomszerűen alakult a Maláj Nagydíj főfutamáig. Az olasz pilóta ugyanis szombaton megszerezte a pole pozíciót, majd azt magabiztos győzelemre váltotta a sprinten. A főfutama viszont nem kezdődött jól, hiszen Álex Márquez már a 2. körben megelőzte, majd jött a rémálom.

Bár lehetséges, hogy ezen a napon nem feltétlenül ezzel a szóval kellene leírni a háromszoros világbajnokkal történteket, tudván, hogy milyen balesettel indult a nap. A Moto3-as futam előtti kivezető körön ugyanis José Antonio Rueda nagy sebességgel ment neki Noah Dettwiler motorjának, majd mindkettőjüket kórházba szállították. A spanyol versenyzőről azóta kiderült, hogy eltörte a kezét, ellenfele viszont állítólag jóval súlyosabb, életveszélyes sérüléseket szenvedett, de azóta állítólag stabilizálták az állapotát.

Sokkoló hírek: többször megállhatott a szíve, apja szerint a Moto3-as sérült életéért kellett küzdeni

„Az első gondolataim Rueda és Dettwiler körül forognak, akik biztosan nincsenek jól – nyilatkozta Bagnaia az olasz Sky Sportsnak. – Ruedáról már kaptunk hivatalos tájékoztatást, Dettwilerről viszont még nem. Reméljük a legjobbakat. Szorítunk, hogy minden jól alakuljon, és jó hírek érkezzenek. Ezekben a helyzetekben az ember rájön, hogy az én problémáim háttérbe szorulnak.”

És hogy mi volt a gyári Ducati pilótájának problémája? Nos, a futam hajrájában hirtelen lelassult, majd két körrel a vége előtt ki is állt a bokszba, feladva ezzel a versenyt. Az első lassítások alapján nem lehetett látni, hogy mi történt, a leintés után viszont más szögből is megmutatták. Ebből úgy tűnt, hogy Bagnaia hátul defektet kapott, amit a Michelinnnek a kétkerekű motorsportért felelős menedzsere is megerősített, és azt is elárulta, mi okozhatta ezt.

Bagnaia drámai módon esett ki a hajrában, Álex Márquez az elején elrendezte a győzelmet Sepangban

„A hátsó abroncs közepén találtunk egy lyukat – árulta el Piero Taramasso. – Pecco érezte, hogy a motor furcsán viselkedik. Amikor bejött, megnéztük, és láttuk, hogy a nyomás 0,6 és 0,7 [bar] között van, ami messze nem normális. Egyértelműen úgy tűnt, hogy egy pályán lévő karbondarab okozta a lyukat. Kár érte, mert jól ment, jól menedzselte a rajtot, és volt még benne némi tartalék. Egy-két körön át úgy érezte, hogy [a motor] kissé furcsán viselkedik, a következő körben pedig jelentősen lecsökkent a nyomás. Ki kell elemeznünk az adatokat, hogy pontosan meg tudjuk állapítani, mennyit veszített, de két körön belül azonnal rájött, hogy valami nem stimmel, és ki kellett állnia.”

Bár Bagnaia csak a 18. körben lassult le, és kezdett el visszaesni, a tempója már korábban sem volt meggyőző. Miután Márquez elment mellette, nem tudott igazán közel maradni hozzá, Pedro Acostát pedig nem tudta leszakítani magáról. Utóbbi aztán szintén maga mögé utasította, de mint kiderült, ekkor már nem volt rendben az abroncs.

„A tizenkettedik körben defektet kaptam, majd a hátsó guminak fokozatosan csökkent a nyomása – idézte fel az érintett. – Hogy őszinte legyek, azt hittem, hogy nem tudtam jól kezelni az abroncsot, mert hirtelen alig volt tapadásom, és a helyzet túl gyorsan romlott. Sajnos ilyen a versenyzés, ez előfordulhat. Jó munkát végeztünk, de nem tudtuk a legjobban befejezni. Próbáltam menedzselni az Álexszel szembeni lemaradásomat, de arról semmit nem tudok mondani, hogy az utolsó kör miként alakult volna. Meglátjuk, mi lesz a következő futamon. Ez a hétvége több szempontból is pozitív volt. Igyekszünk folytatni a megkezdett munkát. Nem akarok túlságosan előreszaladni, Portimãóban nagy stabilitásra van szükségünk, meglátjuk.”