Álvaro Bautista a versenytársak után a szurkolók segítségét kéri, ugyanis már az online térben zajlik az aláírásgyűjtés a Superbike-világbajnokság súlyszabálya ellen. A petíciót már több mint háromezren aláírták, a leírása pedig hosszasan magyarázza az ebből fakadó hátrányokat.
Álvaro Bautista már viszonylag régóta ádáz harcot vív a FIM-mel, valamint a kereskedelmi jogokat birtokló Dornával. A Superbike-világbajnokságban ugyanis 2024 óta létezik egy olyan szabály, amely előírja, hogy azon pilóták, akik beöltözve nem érik el a 80 kilogrammot, ballasztsúlyt kell cipelniük. Ez pedig nagyon hátrányosan érinti a 40 éves motorost.
Bautista az elmúlt hónapokban több ízben is jelezte a sajtón keresztül, hogy nem ért egyet ezzel a szabályozással. Eleinte diszkriminatívnak érezte, majd biztonsági szempontokat is behozott. A Superbike-vb jerezi szezonzáróján pedig a tettek mezejére lépett, ugyanis egy petíciót vitt körbe, amelyet Jonathan Rea-t leszámítva mindenki aláírt. A spanyol versenyző ekkor úgy fogalmazott, hogy vegyes érzések keringenek benne.
Bautista nem nyugszik, petíciót indított az őt hátráltató súlyszabály eltörléséért
Azóta sem a FIM, sem a Dorna nem foglalt állást a témában, viszont a petíciók sorának még nincs vége. Az aláírásgyűjtés ugyanis az online térben, a szurkolók körében folytatódik. Erre pedig harapnak is a drukkerek, ugyanis cikkünk megjelenéséig már több mint 3 300 szignó érkezett a Change.org felületén.
„Álvaro Bautistát két éve diszkriminálják a Superbike-vb-n a súlyszabály miatt – olvasható a petíció leírásában. – Ez az igazságtalan regula kirekeszti az olyan könnyűsúlyú motorosokat, mint Álvaro. Nemcsak további kihívásokkal kell szembenézniük, hanem a biztonságukat is kockáztatják azzal, hogy extra ballasztot pakolnak a motorjaikra. A pilóta alacsony testsúlya nem előny. Arra kényszeríteni őket, hogy így versenyezzenek, a biztonságukat és a teljesítményüket is befolyásolja.”
Emlékezetes, hogy a spanyol a szabályozás létrejötte előtti években verhetetlen volt. 2022-ben tizenhat, míg 2023-ban huszonhét alkalommal állhatott fel a dobogó legfelső fokára. Utóbbi szezonban ráadásul egy tizenegy futamból álló sorozatot is felállított, ezt azóta Toprak Razgatlıoğlu kétszer is megdöntötte.
„Ez a szabály azon a feltételezésen nyugszik, hogy az alacsonyabb súly leküzdhetetlen előnyt biztosít, de közben a nüanszokat, valamint a profi versenyzés komplexitását is figyelmen kívül hagyja – folytatódik a leírás. – A könnyebb motorosnak kevesebb tömeget kell irányítania a motoron. Ez pedig erős szélben, precíz manőverezés és fékezés közben hátrányosan hat. Az extra súly megoldást kínál a stabilitásbeli problémákra, viszont növeli a súlyos balesetek kockázatát. A biztonságnak minden sorozatban prioritásnak kell lennie. Ha a versenyzők arra kényszerülnek, hogy plusz súlyt pakoljanak a motorra, akkor felborul a gép természetes egyensúlya és kezelhetősége, ezzel pedig nemcsak a büntetett pilótát, hanem minden pályán lévő motorost veszélyeztetnek.”
A petíció szövege felszólítja a FIM-et, a Dornát és a Superbike-vb szervezőit, hogy gondolják át ezt a szabályt, és biztosítsák az egyenlő feltételeket. Úgy vélik, ebből nemcsak Bautista, hanem a sport is hasznot húzhat. Végezetül a szurkolókat kérik, hogy csatlakozzanak ehhez a változtatáshoz.

