Sajtóértesülés szerint Jonathan Rea mégsem hagyja teljesen maga mögött a Superbike-vb paddockját, mivel a jövőben a Honda tesztpilótája lesz. A japán gyártó ajánlatában az is szerepel, hogy Rea helyet kap a Szuzukai 8 órás versenyen indított első számú csapatban.
A jerezi szezonzáróval befejeződött Jonathan Rea versenyzői pályafutásának aktív szakasza, hiszen a 38 éves legenda visszavonult a versenyzéstől. Tette mindezt hat világbajnoki címmel és 119 futamgyőzelemmel a zsebében, amelyek két szempontból is a sorozat valaha volt legeredményesebb pilótájává teszik. Rea 2009 és 2025 között megszakítás nélkül az állandó mezőny tagja volt – 2008-ban debütált –, tehát tizenhét szezont tudhat maga mögött, amelyek során felbecsülhetetlen értékű tapasztalatot szerzett.
Ezt pedig a jelek szerint a gyártók is észrevették, hiszen az olasz Motorsport értesülései szerint a Honda, a Yamaha és a BMW is szerette volna leigazolni tesztpilótának. Végül a szaklap szerint a Honda járt sikerrel, így Rea jövőre már a japán márka fejlesztőcsapatát erősítheti. Egyébként ezzel korábbi munkaadójához térne vissza, hiszen 2009 és 2014 között a Honda pilótája volt.
Bár nagy valószínűséggel anyagi szempontból is a a Honda ajánlata lehetett a legkedvezőbb, hiszen az aszakaiak láthatóan hajlandóak áldozni a motorsport-programjaikra, a Motorsport szerint egy biztos lehetőség is feléjük billentette a mérleget. Ez pedig az, hogy garantálják Rea helyét a Szuzukai 8 órás versenyre nevezett gyári csapatukban, amely idén sorozatban negyedszer diadalmaskodott a legendás futamon.
Az északír kiválóságnak nem lenne idegen terep a trükkös japán pálya, hiszen már négyszer indult a versenyen. Ezek során két győzelmet aratott – 2012-ben a Hondával, majd 2018-ban a Kawasakival –, valamint egy második és egy harmadik helyet is begyűjtött.
Remek csaták és utolsó körös előzések – Jonathan Rea 10+2 legnagyobb győzelme
A Motorsport külön felhívta a figyelmet arra, hogy Rea nem fog a MotoGP-programban részt venni, kizárólag a Superbike-vb-re fog koncentrálni. Annak ellenére sem, hogy hasznos lehetne a Pirelli gumijaival kapcsolatos tudása, mivel az olasz márka 2027-től a MotoGP beszállítójává válik – miközben a Superbike-vb-t elhagyja, ahová a Michelin érkezik majd meg a helyére.

