Lorenzo Savadori, az Aprilia tesztpilótája elismerte, hogy jelenleg az elektronika a legfontosabb fejlesztési terület a gyártónál. Savadori a Maláj Nagydíj után egy privát teszten is részt vett, ahol szintén ezen dolgoztak. Az olasz motoros arról is szót ejtett, mi hátráltatta Sepangban.
Miután az Apriliának az Indonéz és az Ausztrál Nagydíj is kiválóan sikerült, a noaleiek versenyzői a Maláj Nagydíjon elmaradtak a legjobbaktól, de ettől függetlenül tudtak minek örülni. „A motor viselkedése és úgy általában az egész hétvége nagyon pozitív volt számunkra, mert rengeteg olyan dolgot fedeztünk fel, amin dolgozhatunk. És már előtte is sok ötletünk volt” – nyilatkozta Marco Bezzecchi a forduló után. Nem hivatalos formában elterjedt, hogy az Aprilia jelenleg főként az elektronikát fejleszti, amit aztán az újságírók meg is kérdeztek Lorenzo Savadoritól, a gyártó tesztpilótájától.
„Igen, most főként erre [az elektronikára] fókuszálunk – ismerte el Savadori, aki Jorge Martínt helyettesítette Sepangban. – Valami olyasmin dolgozunk, ami eltér attól, amit a többi Aprilia használ. Egy új dolgot próbáltunk ki [Sepangban], de még több körre van szükségünk, hogy jobban kiismerjük és továbbfejlesszük. Hétfőn ezért Jerezbe repülök, ahol egy privát tesztet tartunk, és természetesen ott is az elektronikán dolgozunk tovább.”
Az Aprilia hírt adott Martín állapotáról, aki még idén visszatérne
Megkérdezték tőle, kívánsága szerint a téli teszteken milyen területen szeretné a legnagyobb fejlődést látni. „Ezt nehéz megmondani. Semmivel sincs hatalmas probléma. A MotoGP-ben mindenki nagyon közel van egymáshoz köridőben, kicsik a különbségek. Szóval leginkább a tempóra kell koncentrálnunk. Most az elektronikára összpontosítunk, ezen még kell javítanunk, de természetesen folyamatosan dolgozunk rajta” – szögezte le.
Savadori a Maláj Nagydíj sprintjén a tizennyolcadik, a főfutamon a tizenhatodik helyen ért célba, pedig több tényező is megnehezítette a dolgát: „A [főfutam] elején komoly gondjaink voltak, mert nem tudtam megelőzni [Somkiat] Chantrát. Eleinte jobb ritmusom volt nála, és próbáltam tartani a tempót az élbollyal, de amikor próbáltam előzni, túlerőltettem a hátsó gumit. A probléma az, ha szélárnyékban motorozol, akkor nagyon magas a hőmérséklet, extrém meleg volt, így a végéig ki kellett tartanom. A sepangi pálya nem igazán kedvező az Apriliának. Javultunk ott a korábbi évekhez képest, hiszen a köridejeink jobbak voltak, de ez még nem elég. Tovább kell dolgoznunk. Nem tudom pontosan, miért nem tudunk ott száz százalékot nyújtani, de rá kell jönnünk, hogy megoldást találjunk.”
Az Aprilia főnöke kijelentette, mindkét versenyzőjük a világbajnoki címért fog menni

