Nicolò Bulega elárulta, elsősorban a fékezéssel adódtak gondjai, majd felfedte, a Superbike-világbajnokság és a MotoGP teljesen más fékezési stílust követel meg. A sprinten Franco Morbidelli nyomába eredt, amikor bukott. A nagydíjra nem fogalmaz meg célokat.
Mint arról korábban beszámoltunk, Nicolò Bulega nagy lehetőséghez jutott, miután a Portugál és a Valenciai Nagydíjon is ő helyettesítheti Marc Márquezt. Élete első MotoGP-s időmérő edzésén a tizennyolcadik rajtkockát szerezte meg. A sprintversenye azonban nem tartott sokáig, ugyanis a tizenhetedik pozícióban haladva, a futam 4. körben eldobta a motort, ez pedig egy fő pontra eredeztethető vissza.
Álex Márquez remek csata után nyerte a portugáliai sprintet Acosta és Bezzecchi előtt
„Ez egy olyan nap volt, amikor nem tudtam mindent összehozni – nyilatkozta Bulega a Sky Italiának. – Kissé szenvedtem a fékezéssel. A Pirelli-gumikkal sokkal agresszívebb lehetsz, és azonnal meg tudod állítani a motort. Viszont a Michelin-abroncsokkal visszább kell venned az első szakaszban, és sokkal később tudsz fékezni. Az időmérőn az utolsó kanyarban hibáztam, majd a sprinten egy jó kört futottam, azt leszámítva, hogy »Superbike-stílusban« fékeztem.”
Bulega azt is elmagyarázta, hogy mit ért „Superbike-stílus” alatt, tulajdonképpen megerősítette a fent említett elemeket. „Ez a legnehezebb dolog, mert a két fékezési stílus szöges ellentéte egymásnak. A Superbike-vb-n már a féktáv elején nagyon agresszív lehetsz, és azt érzed, hogy megáll a motor. Itt viszont először nagyon finomnak kell lenni, és utána lehet erősebben húzni a fékkart. Úgyhogy teljesen meg kellett változtatnom a vezetési stílusomat. De kétévnyi Superbike és Pirelli után nagyon nehéz egyik napról a másikra átszokni.”
A gumit leszámítva is azt érzi Bulega, hogy még bőven vannak olyan területek, ahol tudna fejlődni. Úgy véli, inkább a motor vezeti őt, mint ő a motort. Ez persze nem véletlen, hiszen bár korábban tesztelhette a Desmosedici GP25-öt, a körülmények messze nem voltak ideálisak. Ráadásul némi felbátorodás is szerepet játszhatott a bukásában.
Bulega szerint még mindig „rosszul” motorozik, az edzés végén pedig hibát követett el
„Ezek voltak az első köreim a kemény gumikon, és megpróbáltam megérteni, hogyan működik – utalt vissza a versenyre Bulega. – Megelőztem pár versenyzőt, és megpróbáltam nyomni neki, hogy elkapjam [Franco] Morbidellit, de túl keményen fékeztem, és elvesztettem az elejét, miközben egyenesen mentem.”
A Superbike-vb második helyezettje azt is elárulta, semmilyen célt nem fogalmaz meg vasárnapra. „Annyit szeretnék csinálni, hogy körröl körre megértsem a motort, és közelebb kerüljek ahhoz a vezetési stílushoz, amit szeretnék. Jelenleg utas vagyok, és nem tudom annyira nyomni, amennyire szeretném, mert még mindig rengeteg dolgot kell megemészteni.”
