back to top
2025. november 15. 11:05
További
    KezdőlapMotoGPKínai gyártó szeretné átvenni a KTM MotoGP-programját, amely elveszítheti a főszponzorát

    Kínai gyártó szeretné átvenni a KTM MotoGP-programját, amely elveszítheti a főszponzorát

    Sajtóértesülés szerint a kínai CFMOTO szeretne beszállni a MotoGP-be, amit a KTM programjának átvételével tervez megtenni. Szintén egy értesülés szerint a program, amelynek ettől függetlenül is bizonytalan a jövője, eközben elveszítheti a főszponzorát, a Red Bullt, amely egy sikeresebb gyártó támogatója akar lenni.

    Ugyan a teljes összeomlást sikeresen elkerülte, továbbra sincs könnyű helyzetben a KTM. A tavaly lényegében csődöt jelentő gyártó fennmaradása ma már biztosnak látszik, de ez nem jelenti azt, hogy minden ugyanúgy megy majd tovább, mint eddig – különösen, ami a motorsportot illeti. Az új többségi tulajdonos, az indiai Bajaj ugyanis egyértelműen a költségcsökkentést tűzte ki célként. Az eddig a Ready to Race (Versenyzésre készen) mottóval működő KTM motorsportrészlege pedig más márkákhoz képest arányosan jóval nagyobb, mivel az osztrák gyártó szinte minden szakágban komolyan képviselteti magát, miközben az eladásait tekintve egy sokkal kisebb cégről van szó egyes vetélytársaihoz viszonyítva.

    Fontos változás jöhet a KTM tulajdonlásában, aminek a versenyrészleg is megihatja a levét

    A Bajaj a hírek szerint ötven százalékkal szeretné csökkenteni a költségeket, amit még a zászlóshajó, a MotoGP-program is komolyan megérezhet. Már ha a program változatlan formában működik majd tovább, hiszen a GPOne.com értesülései szerint a CFMOTO érdeklődik az átvétele iránt, amivel az első kínai márka lenne a királykategóriában. Az olasz lap szerint erről már valamiféle tárgyalások meg is kezdődtek a két fél között, akik jól ismerik egymást, mivel már eddig is több téren, például az értékesítésben és a gyártásban is együttműködtek.

    A GPOne.com arról ír, hogy a CFMOTO legkorábban 2027-ben érkezhetne meg a MotoGP-be. Persze eddig nem tudna saját motort kifejleszteni, így a KTM gépét használná a saját neve alatt futtatva. A CFMOTO-hoz a gyári csapat két indulási joga kerülne, a Tech3 nem lenne közvetlenül érintett az ügyletben. Azonban a lap azt is megjegyzi, kérdéses, hogy a kínai márka fel tudja-, illetve akarja-e vásárolni az egész programot, mivel annak akár 100 millió euró is lehet az ára.

    Az első gépfecske: a KTM beindította a 2027-re készülő motorblokkját (videó)

    Az egyébként teljesen egyértelmű, hogy a CFMOTO szeretné a motorsporton keresztül növelni a nemzetközi elismertségét. A gyártó a hírek szerint már tárgyalásokat folytatott arról, hogy a Superbike-világbajnokságon saját konstrukcióval jelenjen meg, bár erre egyelőre nem került sor. Viszont a márka neve már feltűnik világbajnoki paddockban: 2022–24-ben a Moto3-ban a PrüstelGP, majd 2024-től a patinás Aspar csapat partnereként, akik a Moto2-be is magukkal vitték a CFMOTO-t. Az Asparral való együttműködést pedig már most sikeresnek lehet mondani, hiszen tavaly David Alonso velük szerezte meg a Moto3-as világbajnoki címet.

    A KTM-re visszatérve, a GPOne.com arról is értesült, hogy egy komoly veszély fenyegeti a MotoGP-programot – ami szintén a CFMOTO felé tolhatja az osztrákokat. A lap szerint a program elveszítheti a főszponzorát, a Red Bullt, amelynek 15 millió eurós támogatása a működés egyik alapvető feltételét jelenti. A Red Bull ráadásul eszerint nemcsak kiszállna a KTM mögül, hanem a konkurenciához, a Ducatihoz vagy a Hondához pártolhat át. Az energiaital-gyártó ugyanis sikereket szeretne látni, amelyeket a KTM eddig nem tudott a várakozásoknak megfelelően szállítani. Eközben a Red Bull legnagyobb riválisa, a Monster rendszeresen megjelenik a dobogón, többek között a gyári Ducatinak hála. Az új lehetséges partnerek közül a Ducatit az eddigi sikerei, a Hondát pedig a korábbi együttműködés miatt tűnhet logikus választásnak a cég számára.