back to top
2025. november 18. 21:14
További
    KezdőlapMotoGPDélutánra benépesült a pálya, Raúl Fernándezé a valenciai teszt

    Délutánra benépesült a pálya, Raúl Fernándezé a valenciai teszt

    Raúl Fernández zárta az élen a MotoGP 2026-os szezonjának első tesztjét. Mögötte Marco Bezzecchi és Álex Márquez következik. A gyártók új elemeket is pályára vittek, a Yamaha tovább faragta a V4-et, valamint Toprak Razgatlıoğlu és Diogo Moreira is debütálhatott. 

    Kedden hivatalosan is megkezdődött a felkészülés a 2026-os szezonra, ugyanis sor került a valenciai tesztre. Az egynapos gyakorlást megelőzően az újoncokra, Álex Márquezre és a Yamahákra terelődött a figyelem, ugyanis ők hozták a legnagyobb változásokat. Emellett kedd reggel az is kiderült, hogy a vasárnap bizarr körülmények között megsérülő Franco Morbidellit Celestino Vietti váltotta. A kezdés előtt a levegő 13, az aszfalt 9 fokos volt, ezért a versenyzők nem is siették el a kigurulást.

    Minden, amit a MotoGP valenciai tesztjéről tudni érdemes

    Arra, hogy érdemleges események történjenek, több mint három órát kellett várni. Miután az első két óra mindössze három installációs kört hozott, a sportfelügyelők úgy döntöttek, hogy belengetik a piros zászlót, és mesterségesen szárítják a pályát. Ez sikerült is, és 13 óra után ismét megnyitották a bokszutcát. Közben azt is bejelentették, hogy ezért harminc perccel megtoldják a gyakorlást.

    Eseménytelenül csordogál a valenciai teszt, a piros zászló is előkerült

    A csendet végül Marco Bezzecchi törte meg, ugyanis az első köröket ő teljesítette, miután a levegő és aszfalt hőmérséklete is 19 fokra kúszott fel. Az olaszt követve pedig lassan, de biztosan mindenki elkezdte az érdemi munkát. Toprak Razgatlıoğlu és Diogo Moreira is közéjük tartozott, az első pályára gurulást pedig természetesen meg is örökítették. Az is magától értetődő, hogy mindkét versenyző aktívan kivette a részét a körözésből, ugyanis a számokat nézve mindketten az elejében zártak.

    Ténylegesen bemutatkozhatott a MotoGP-ben Razgatlıoğlu és Moreira (képek, videók)

    Bezzecchi is ezt a csoportot erősítette, ráadásul az olasz versenyző új aerodinamikai elemeket is tesztelhetett, de az oldalidomba is belenyúltak. Az Aprilia erőssége a köridőkben is megmutatkozott, ugyanis az elsők között nézett be 1:30 alá, persze, azt is hozzá kell tenni, hogy ennek jelenleg kevés a relevanciája. Jorge Martín is megkapta az új aerokoncepciót, emellett új vázat és hátsó szárnyat is próbálhatott. Raúl Fernández is ott somfordált a húsosfazék körül, Ai Ogura pedig a teljes idei csomagot vihette pályára.

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by MotoGP™ (@motogp)


    A Ducati is új oldalidomot tesztelt, azonban a bolognaiaknak más jellegű problémaik is akadtak. Fabio Di Giannantonio és Nicolò Bulega is technikai hibával küzdött. Francesco Bagnaia egy új bőrruhát villantott, azonban a reggel bemutatott festést csak minimálisan láthattuk. Érdekesség, hogy csak ő bukott. Vietti is megmutatta magát, és olykor-olykor megközelítette Moreirát.

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by MotoGP™ (@motogp)

    A KTM is pályára vitt egy új aerocsomagot, amelyet Pedro Acosta, Maverick Viñales és Brad Binder is kipróbálhatott. A két spanyol az eredménylista elején is zárt, a sérülésből visszatérő Tech3-motoros pedig kifejezetten ígéretesen muzsikált. Enea Bastianini nem kapta meg az új elemeket, ő pedig inkább a mezőny második felében tanyázott.

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by MotoGP™ (@motogp)


    A Yamaha abból a szempontból nyugodtabban oszthatta be az idejét, hogy ők még szerdán is menni fognak, igaz, az már csak egy privát teszt lesz. Ennek ellenére tovább nyüstölték a V4-et. Fabio Quartararo eleinte erősnek tűnt, azonban egyre inkább csúszott vissza az eredménylistán, és a francia testbeszéde sem arról árulkodott, hogy mindennel elégedett. Ráadásul Álex Rins meghibásodással is küzdött. Ami pedig Razgatlıoğlut illeti, a spanyolt és Jack Millert is maga mögé tudta utasítani.

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by MotoGP™ (@motogp)


    A Honda az LCR festését változtatta meg, emellett ők is felültek az aerovonatra. Ezenkívül egy új hátsó részt is felfedezhettünk Johann Zarco motorján. Az eredményeket nézve inkább a középmezőnyben zártak.

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by MotoGP™ (@motogp)


    A teszt egy pontján időmérős körök is születtek, ennek zászlóshajója Bezzecchi, Fernández, Acosta és Bulega voltak. A legjobb időt végül a Trackhouse spanyolja futotta 1:29.373 másodperccel. Érdekesség, hogy ez az idő több mint fél másodperccel lassabb a szombati időmérőn futottnál. Utána Bezzecchi és Márquez következik.

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by MotoGP™ (@motogp)