back to top
2025. november 21. 13:24
További
    KezdőlapMotoGPRazgatlıoğlu menedzsere: Nem a mi Toprakunkat láttam a valenciai teszten

    Razgatlıoğlu menedzsere: Nem a mi Toprakunkat láttam a valenciai teszten

    Menedzsere, Kenan Sofuoğlu szerint Toprak Razgatlıoğlu a valenciai teszten még nagyon óvatosan motorozott. Sofuoğlu úgy látja, Razgatlıoğlu a MotoGP-ben is tud majd úgy fékezni, ahogy a Superbike-vb-n. Sofuoğlu elárulta, milyen célt tűztek ki maguk elé a 2026-os idényre.

    Kedden tartották a MotoGP valenciai tesztjét, amelyen a csapatok ráfordultak a 2026-os szezonra. A nagyközönség a gyakorláson láthatta először a Pramacot erősítő Toprak Razgatlıoğlut királykategóriás gépen. A háromszoros Superbike-világbajnok a Yamaha V4-es motorjával körözve 53 kört tett meg, és végül az első helytől 1,294 másodperccel elmaradva a tizennyolcadik helyen zárt. Szerződéses megkötések miatt a török pilóta maga egyelőre nem értékelhette a tesztet, de a róla megszólalók, köztük a Pramac csapatfőnöke, általában fennhangon dicsérték. És Razgatlıoğlu a menedzsere, Kenan Sofuoğlu szerint még bőven nem adott ki mindent magából.

    Quartararo úgy véli, még korai az érzésekről beszélni, Razgatlıoğlu lenyűgözte főnökét

    „Őszintén szólva, ha a köridőt nézzük, Toprak csak nagyjából 1,5 másodperccel lassabb [mint az eleje], de amikor figyelem, nem a mi Toprakunkat látom – magyarázta Sofuoğlu a valenciai teszt alatt. – Kicsit tart [a bukástól], mert jelenleg nincs sok motorja, V4-ből csak egy van neki. Egyelőre óvatos, még fél, de ettől függetlenül belül ez még ott van. Valószínűleg néhány teszt után majd meglátjuk az igazi Toprakot: az első keréken egykerekezve, a motort csúsztatva, a kanyarokat keményebben támadva. Látom, ahogy most vezeti a motort, egyelőre nem nyomja, de így is jól megy. Még hosszú az út, de nagyon pozitívak az érzéseim azzal kapcsolatban, amit most csinál.”

    A nyilvánosságban többen megfogalmaztak olyan véleményt, miszerint Razgatlıoğlu agresszív fékezési stílusa, amely a Superbike-vb-n a védjegyévé vált, nem működik majd a MotoGP-ben, de az ötszörös Supersport-világbajnok nem ért velük egyet: „Sokan azt gondolják, hogy a MotoGP-géppel nem tud majd úgy fékezni, mint a Superbike-kal, de mindenki meglátja majd, hogy ugyanazokat a dolgokat fogja csinálni. Hiszen már a Superbike-vb előtt is olyan stílusa volt, amilyen senki másnak. Biztos vagyok benne, hogy meg fog lepni mindenkit azzal, amit a motoron tud, mert minket is mindig meglep.”

    Kiderülhetett, hogy Razgatlıoğlu és Moreira melyik rajtszámot fogja használni a MotoGP-ben

    „Megvan a tehetsége a MotoGP-hez, nagyon érzi a motort – tette hozzá. – Eddig még csak körözött, próbálta kiismerni a gépet. És így kell kezdeni: nem szabad nyomni, csak azért, hogy aztán elessen vagy néhány helyet előrelépjen. Azt kértük tőle, hogy egyelőre tanuljon, lassítson, és vigyázzon, hogy ne törje össze a motort. Ha eljön az ideje, majd nyomni fogjuk, de most még rengeteg mindent tanulunk: a gumikról, a motorról és erről a bajnokságról.”

    Sofuoğlu a 2026-os szezonra kitűzött céljukról is szót ejtett, amelyet finoman szólva sem próbáltak túl óvatosan kijelölni. „Természetesen Toprak az új kihívások kedvéért ment a MotoGP-be – szögezte le. – Négy Yamaha lesz a mezőnyben, és mi ennek a listának az élére akarunk kerülni. Ez persze nehéz feladat, mert Fabio [Quartararo] az egyik legjobb versenyző a paddockban, és ha Toprak képes lesz vele csatázni… nos, ez a cél első szezonunkra.”