back to top
2025. november 22. 14:12
További
    KezdőlapMotoGPHiába a KTM „nagy változást” hozó új eleme, Bastianiniék nem találták meg...

    Hiába a KTM „nagy változást” hozó új eleme, Bastianiniék nem találták meg az egyensúlyt a teszten

    Enea Bastianini nagyon pozitívan értékelte a KTM új ülését, amelyet a valenciai teszten próbált ki. Viszont az olasz pilótának és csapatának még nem sikerült megtalálni a megfelelő beállításokat az új elemekkel. A Tech3 csapatmenedzsere kiemelte, Bastianini a teszten kezdett el dolgozni új versenymérnökével, Andrés Madriddal.

    Az előző hétvégén a Valenciai Nagydíjjal lezárult a 2025-ös MotoGP-idény. Kedden aztán már a királykategória kollektív valenciai tesztjére került sor, amelyen a mezőny ráfordult a 2026-os szezonra. A KTM, hasonlóan a legtöbb vetélytársához, főként aerodinamikai fejlesztésekkel készült a gyakorlásra. Az osztrák márka többek között új ülést is felrakott a motorjára, amely teljes mértékben elnyerte a Tech3-at erősítő Enea Bastianini tetszését.

    Délutánra benépesült a pálya, Raúl Fernándezé a valenciai teszt

    „Nagy változás ahhoz képest, amit egész évben használtunk. Szerintem ebben az ülésben hatalmas potenciál van. Viszont sajnos csak két etap erejéig tudtam kipróbálni. Emellett még különféle idomokat próbáltunk ki. Mindegyiknek vannak pozitív és negatív tulajdonságai is. Szóval ezeket kell jól kombinálnunk. Mindenesetre a pilóták visszajelzései egységesek voltak. Ez pedig jó jel a KTM számára” – tette hozzá Bastianini.

    Viszont az ülés hatása nem igazán mutatkozott meg Bastianinit tempójában, aki a tizenhetedik helyen, nagyjából 1 másodpercre az első helytől zárta a tesztet, miközben márkatársai mind az első tízben, az elsőtől számított 35 századon belül fejezték be a körözést. Ennek oka saját elmondása szerint leginkább az volt, hogy csapatával nem sikerült megtalálnia az új elemekhez passzoló beállításokat. Ráadásul az időjárás is megnehezítette a dolgát: a délelőtti eső miatt ugyanis lényegében négyórásra rövidült a gyakorlás.

    „Eddig nem sikerült megtalálnunk az egyensúlyt. Ahhoz jó lett volna visszaülni a megszokott motorra is. De a köridejeim nagyjából ugyanolyanok voltak [mint a Valenciai Nagydíjon] – magyarázta Bastianini. – És sajnos pechünk is volt, mert a pálya nem volt készen a tesztnap kezdetére. Így nemigen tudtam a beállításokon dolgozni.”

    A 2025-ös MotoGP-szezon legfontosabb rekordjai és egyéb statisztikai érdekességei

    A teszten Bastianininek az új elemek mellett még egy nagy változással szembe kellett néznie, hiszen ekkor kezdett el dolgozni új versenymérnökével, Andrés Madriddal, aki hosszú évekig Brad Binder mellett tevékenykedett a gyári alakulatnál. Madrid Alberto Giribuolát váltotta ebben a pozícióban, míg Binder mellett már Phil Marron tűnt fel, aki eddig Toprak Razgatlıoğlu útját igazgatta a Superbike-világbajnokságon.

    „Enea megkezdte a közös munkát az új versenymérnökével, Andrés Madriddal, akit ezúton is üdvözlünk a csapatnál – nyilatkozta Nicolas Goyon, a Tech3 csapatmenedzsere. – A cél az volt, hogy megismerjék egymást, és megértsék, hogyan dolgozik a másik. Enea néhány olyan elemet is kipróbált, amelyeket a KTM-mel közösen választottak ki, de sajnos nem tudtuk vele végrehajtani a teljes tervünket, mivel délelőtt nem tudtunk pályára gurulni. A legfontosabb Enea számára az új üléskonfiguráció kipróbálása volt, mert az előzővel az egész évben nem igazán érezte magát komfortosan. Úgy gondolom, voltak pozitívumok és negatívumok is, amelyeket majd kielemezünk a tél folyamán.”