back to top
2025. december 02. 17:06
További
    KezdőlapMotoGPZarco olykor szenvedett a késlekedő fejlesztések miatt, a Hondánál igyekeznek javítani a...

    Zarco olykor szenvedett a késlekedő fejlesztések miatt, a Hondánál igyekeznek javítani a helyzeten

    Johann Zarco elárulta, rá nem igazán lesz hatással, hogy a Honda átkerült a D-ből a C koncessziós kategóriába, egyúttal elmondta, a fejlesztések késlekedése olykor megnehezítette a dolgát, ennek ellenére elégedett a helyzetével. Lucio Cecchinello, az LCR csapatfőnöke kijelentette, a Honda igyekszik folyamatosan javítani a szituáción.

    Luca Marini valenciai kilencedik helye vízválasztó volt a Honda és tulajdonképpen az egész MotoGP számára. Ezzel ugyanis az aranyszárnyasok elég pontot gyűjtöttek ahhoz, hogy a 2026-os idény első részét ne a D, hanem a C koncessziós kategóriában töltsék. Egyben ez volt az első ilyen jellegű elmozdulás, amióta a tavalyi idényre bevezették az új szabályokat az engedményekre vonatkozóan.

    Ennek egyik következménye, hogy az aszakaiak immáron nem tesztelhetnek annyit, mint eddig. Ebből azonban Johann Zarco szinte semmit nem fog megérezni, legalábbis ami az elvégzendő munkamennyiséget illeti, mert ez a feladat elsősorban nem rá, hanem a gyári versenyzőkre hárult. „A programom változatlan marad, mivel semmilyen extra tesztem nem volt – nyilatkozta. – Azt hiszem, egész évben két [szett] gumit használtam fel [tesztelésre], úgyhogy számomra semmi nem változik.”

    Azóta, hogy a francia pilóta 2024-ben csatlakozott a Honda kötelékéhez, annak ellenére is ő végzett az élen házon belül, hogy szatellitcsapatnál versenyez. Ez utóbbi azzal a hátránnyal jár, hogy sokszor később kapja meg az új alkatrészeket, mint a gyári istálló motorosai, és az is előfordul, hogy kezdetben csak az egyik motorjára. Ez pedig az idei kiírás második részében igencsak megnehezítette a dolgát.

    „Nekem jó így, épp elég a versenyzés – utalt arra, hogy 2027-ig biztosan az LCR-nél marad, pedig egy ideig próbált lobbizni a gyári ülésért. – Jó lenne [többet tesztelni], de én nem vagyok egy gyári pilóta pozíciójában. Ugyanazt a kiszolgálást kapom, ám a tesztjeiken nem vettem részt. Az ő helyzetüket figyelembe véve, ők szinte másfajta felelősséggel rendelkeznek, mert nekik kell elvégezniük a tesztelést, mindent, és az év során láttuk, hogy amikor az alkatrészek terén kicsit korlátozva voltunk, én voltam az, akinek egy kicsit várnia kellett. Megvolt ez a kiegyensúlyozatlanság, és az egyik motoron rajta voltak [az új fejlesztések], a másikon nem. Szerintem néhány futamon szenvedtem ebben a helyzetben. Nekem ez így rendben van, és úgy vélem, még mindig sok munka van előttünk. Hiszünk benne, hogy a csapattal együtt előreléphetünk, vagyis ez egy pozitív szemlélet. A motor sokat fejlődött a következő évre.”

    Zarco és egy meglepő gyártó az élen – íme a MotoGP 2025-ös bukási ranglistája

    Zarco tehát az olykor nem könnyű helyzet ellenére is elégedett, ám istállójánál az LCR-nél arra számítanak, hogy a Hondával kialakított szoros kötelékből profitálnak. Lucio Cecchinello csapatfőnök ennek kapcsán felidézte, hogy az évek során folyamatosan javult a szituáció ezen a téren, és hangsúlyozta, motorszállítójuknál azon dolgoznak, hogy ez a folyamat ne álljon meg.

    „Amikor megérkeztem a MotoGP-be, mindig az előző évi motorral, az előző évi géppel versenyeztünk – emlékezett vissza. – Ezután, amikor Stefan Bradl 2012-ben megjött, az idény elején ugyanolyan volt a motorunk, mint a gyári istállónak, de a gyár fejlesztette a motort, mi pedig nem. Aztán Cal Crutchlow érkezése óta nemcsak ugyanolyan motort kaptunk a szezon elején, hanem alkalmanként, amikor újítások álltak rendelkezésre, azokat mi is megkaptuk, két-három hónappal később. Mostanában Zarcóval vagy egyszerre kapjuk meg a fejlesztéseket, amikor lehetséges, vagy néhány héttel később, amikor nem. Arra kérem a HRC-t, hogy amennyire csak lehet, csökkentsék a gyártási időt, és pontosan ez a céljuk. Azt mondták, hogy »meg fogjuk tenni, mert ez az érdekünk, nem azért, mert bele van írva Zarco szerződésébe. Jövőre tényleg a legjobb támogatást szeretnénk nyújtani mind a négy versenyzőnknek, Diogo Moreirát is beleérve. Tényleg azt akarjuk, hogy minél több pilótánk legyen, aki képes pontokat szerezni a konstruktőri bajnokságban.«”

    Az olasz exversenyző arra is rámutatott, hogy a Hondánál tényleg tesznek lépéseket ennek érdekében. „Egyértelmű, hogy nagyon elkötelezettek aziránt, hogy más beszállítókkal is együttműködjenek, ne csak japánokkal – jelentette ki. – Ezért nyitottak HRC-irodákat Milánóban, hogy kapcsolatba lépjenek olasz, illetve európai beszállítókkal, hogy gyorsabban tudjanak alkatrészeket gyártani.”