Aleix Espargaró leírta, hogyan változtatta meg a futamokhoz való hozzáállását a tesztpilótai szerepe. A spanyol motoros felfedte, a Honda kérésére jövőre már nem fog kerékpárversenyeken indulni, hogy jobban tudjon fókuszálni a motor fejlesztésére.
Ugyan az állandó versenyzéstől már mindketten visszavonultak, idén jó néhány MotoGP-forduló során feltűnt az egyik Espargaró fivér a mezőnyben. Ennek magyarázata, hogy Pol a 2023-as, Aleix pedig a 2024-es visszavonulása után előbbi a KTM, utóbbi a Honda tesztpilótája lett. A visszavonulások sorrendje miatt könnyen azt hihetné az ember, hogy az idősebb testvér, Aleix nagyobb lelkesedéssel veti bele magát a küzdelembe, de az eredmények határozottan más képet mutatnak. Pol ugyanis az idei szabadkártyás bevetésein rendre a nyolcadik–tizedik hely környékén ért célba, míg fivére általában a mezőny végén szelte át a célvonalat, nem véletlenül.
Bátyja majdnem elsírta magát a büszkeségtől, amikor Pol Espargaró legyőzte démonait
„Még mindig versenyző, és szeretné bebizonyítani magának, hogy tud gyors lenni – mondta a testvéréről Aleix Espargaró, aki máshogy áll a tesztpilótai szerephez. – Én megváltoztattam a gondolkodásomat, eldöntöttem, hogy abbahagyom, és nem akarom vállalni ezt a kockázatot. Persze a munkámat jól akarom végezni, de ott van a fejemben egy mondat, amelyet Dani Pedrosa mondott, amikor tesztpilóta lett: »nem kell pole pozíciót érő időt futnod ahhoz, hogy felismerd, működik-e egy váz vagy sem«, és ezt nagyon a magamévá tettem. Szabadkártyás tesztpilótaként nem kell az utolsó három tizedet nézned.”
Az idősebb Espargaró idén viszont nemcsak Honda-tesztpilótaként működött, hiszen a Lidl Trek kerékpárcsapatnak is igazolt versenyzője volt. A Lidl Trek pedig el is vitte néhány komoly megmérettetésre a kerékpározásért rajongó motorost, ám ez nem minden esetben sült el jól, hiszen nyáron az egyik ilyen bevetésén komolyan megsérült, és így nem tudta pótolni Somkiat Chantrát a Magyar Nagydíjon. Pont ez az oka, hogy a Honda megkérte arra, adja fel ezt a második karrierjét.
Bukással zárult Aleix Espargaró debütálása profi kerékpárosként, meg is sérülhetett
„Barcelonában jött el a fordulópont: három eltört csigolyával érkeztem meg. Alberto [Puig, a gyári Honda csapatfőnöke] leültetett, és azt mondta, érti a kerékpár iránti szenvedélyemet, de ez a Honda, és jobban kell fókuszálnom. Teljesen igaza volt, valószínűleg én tévedtem – ismerte el Espargaró. – Nem tudtam, hogyan találjam meg az egyensúlyt a tesztpilóta szerepemben. Egy kicsit minden új volt, és azt hittem, lehetek egyszerre mindkét világban, de ez nem volt lehetséges. Az elmúlt két hónapban alig tudtam bringára ülni; gyakorlatilag Malajziában éltem a tesztelés miatt.”
„Jövőre maradok a [kerékpár]csapatnál, de nem fogok profi versenyeken indulni. Velük edzek majd, de még jobban a Hondára fogok koncentrálni. Alberto és a japánok is arra kértek, hogy jövőre kettős fejlesztőmunkát végezzünk: a 2026-os motoron és az új, Pirelli-gumis 2027-es gépen is dolgozni fogunk. Úgyhogy sokkal jobban kell majd a Honda-tesztpilótai munkámra összpontosítanom.”
Mir szerint „csak jó hír” a Hondának, hogy elveszítik az eddig fontos szerepet játszó engedményeket
