back to top
2025. december 06. 20:14
További
    KezdőlapMotoGPAz első 2027-es fecske: ez lehet Zarco utolsó MotoGP-s szerződése?

    Az első 2027-es fecske: ez lehet Zarco utolsó MotoGP-s szerződése?

    Johann Zarco elárulta, akarta ezt a lehetőséget, ugyanis szerinte a 2027-es szezon „véletlenszerű helyzeteket” fog generálni, ebből pedig akár ő is profitálhat. Jelenlegi gondolatai szerint ez az utolsó szerződése a MotoGP-ben, de sosem lehet tudni, hogyan dönt a jövőben. Elismerte, hogy szinte ugyanakkor fogja megkapni a fejlesztéseket, de elfogadja, ha a gyári versenyzők egy kicsivel előbb részesülnek az újdonságokból.

    Johann Zarco 2017 óta oszlopos tagja a mezőnynek, és azzal, hogy már 35 esztendős, jelenleg ő a MotoGP korelnöke. És ez még egy ideig így is fog maradni, hiszen ő volt az első olyan versenyző, akinek bérelt helye lett a 2027-es rajtrácson. Ez pedig természetesen azzal is egyenesen arányos, hogy úgy kóstolhat bele az új érába, hogy közben a 37. életévét is betölti.

    „Akartam ezt a lehetőséget, hogy mehessek 2027-ben, mert hiszem, hogy az új szabályok és a megváltozott gumik »véletlenszerű szituációkat« fognak generálni – vélekedett Zarco. – A tapasztalatommal pedig további dobogókat és talán győzelmeket is szerezhetek. Továbbra is hiszem, hogy a legjobb versenyzők között lehetek. Az eddig elvégzett remek munka, valamint a folyamatosan javuló érzés rengeteg motivációt ad ahhoz, hogy folytassam a versenyzést.”

    A Pirelli érkezése még a szabályváltozásoknál is fontosabb lesz?

    Viszont az is könnyen benne lehet a pakliban, hogy az idén aláírt LCR-es kontraktusa lesz az utolsó a sorban, mielőtt szögre akasztja a bukósisakot. Legalábbis a dolgok jelenlegi állása szerint, hiszen nem ez lenne az első olyan alkalom, amikor a tervezettől eltérő döntést hoz.

    „Amikor 2023-ban aláírtam, azt gondoltam, hogy a 2025-ös év lesz az utolsó számomra – ecsetelte. – Majd vettem egy második nagy levegőt, amely elegendő energiát adott ahhoz, hogy azt mondjam, »miért ne maradnánk újabb két évre?« Úgyhogy talán lesz egy újabb, harmadik lélegzetvételem. Sosem lehet tudni.”

    Zarco új kontraktusának egy fontos sarokpontja, hogy bár marad a szatellitistállónál, de szinte azonnal megkapja azokat az elemeket, amelyeket a gyári csapat pilótái is élvezhetnek. Ezzel pedig mondhatni egy gyári gépet kap, miközben ugyanazokkal a szakemberekkel dolgozhat együtt, akikkel már két évet lehúzott, nem is eredménytelenül. Többek között a Le Mans-i esőkáoszból ő profitált a leginkább, de a silverstone-i ezüstérmet sem szabad elfelejteni.

    Zarco olykor szenvedett a késlekedő fejlesztések miatt, a Hondánál igyekeznek javítani a helyzeten

    „Abban egyeztünk meg a japánokkal, hogy megpróbáljuk ugyanazon a szinten tartani a motort, mint a gyári gépeket – erősítette meg Zarco, aki 2026-nak egy új csapattárssal, Diogo Moreirával vághat neki. – De elfogadom, hogyha ők egy kicsit előbb kapják meg a fejlesztéseket. Alkalmazkodni fogok a kialakult helyzethez.”