Sajtóértesülés szerint második MotoGP-gyártóként a Honda is pályára küldi a héten a 2027-es szabályrendszer alapján épülő, 850 köbcentis motorblokkját. A sepangi kétnapos teszten a fejlesztőpilóta Nakagami Takaaki fog dolgozni az új erőforrással.
Miközben a hétköznapi valóságban élők számára még a 2025-ös év sem zárult le, a MotoGP-mezőny lényegében már 2026-ban él, hiszen a valenciai teszt megnyitotta a következő szezont. Mindeközben viszont a sorozat szereplői a távolabbi jövőre, 2027-re is figyelnek, hiszen ekkor radikálisan megváltoznak majd a technikai szabályok. A legnagyobb változást a motorblokkok méretének 1000 köbcentisről 850-re való csökkentése jelenti, amely komoly munkát követel a gyártóktól.
A MotoGP gyártói közül nemrég a KTM lett az első, amely pályára küldte a 850 köbcentis erőforrását (egyébként a blokkal bevallottan az Aprilia már szintén készen van). Ebben pedig az Autosport értesülése szerint a Honda rövidesen követni fogja, ezzel megszerezve a második helyet ebben a fejlesztési versenyben. A szaklap úgy tudja, szerdán és csütörtökön a Honda egy kétnapos tesztet tart Sepangban, amelyen többek között az új blokkot is ki fogják próbálni.
Itt a jövő: a KTM pályára küldte a 850 köbcentis konstrukcióját (videó)
A beszámoló szerint a 850 köbcentis erőforrás egy aerodinamikailag „lebutított”, a segítő rendszerektől megfosztott 2026-os motorba kerül majd bele. A gépet a fejlesztőpilóta Nakagami Takaaki fogja vezetni, míg a tesztpilóta Aleix Espargaró a 2026-os motorral fog foglalkozni. A tervek szerint egészen a következő év közepéig Nakagami lesz a 850 köbcentis projekt felelőse, amikor is Espargaró fogja átvenni az első számú szerepet ezen a téren.
A teszten nemcsak a motorblokk, hanem a gumik tekintetében is készül majd a Honda a 2027-es szezonra, hiszen Nakagami az akkor csatlakozó beszállító, a Pirelli gumijait fogja használni. Ugyan az olasz márka saját tesztet a korlátozott gyártási kapacitásai miatt csak jövő nyáron akar legközelebb tartani, felajánlotta a gyártóknak, hogy gumikat és személyzetet biztosít, ha maguk kipróbálnák a termékeit, amivel eddig a KTM és a Honda élt. Egyébként a Motorsport szerint a többi gyártó legkorábban februárban mutathatja meg a 2027-es motorját.
A Pirelli fél év múlva tesztelné az új gumikat, de az ideális megvalósítás lehetetlennek tűnik
Mellékesen a Honda sepangi tesztjén a gyártó Superbike-világbajnoki tesztcsapata is részt fog venni. Viszont a szabályok miatt a teljes versenycsomagot nem tesztelhetik, így csak bizonyos elemeket, alkatrészeket fognak kipróbálni. A munka dandárja ebben az esetben Ryan Vickersé lehet, mivel a frissen igazolt Jonathan Rea sérülése miatt továbbra sem ülhet motorra.
