back to top
2025. december 22. 21:53
További
    KezdőlapMotoGPA KTM után a Honda is megmutatta, hogy szól a 850-es motorblokkja...

    A KTM után a Honda is megmutatta, hogy szól a 850-es motorblokkja (videó)

    A MotoGP gyártói közül másodikként a Honda is közzétett egy felvételt, amelyen a 2027-re készülő, 850 köbcentiméteres motorblokk hallható. Az aranyszárnyasok állítólag már pályára is vitték az erőforrást.

    Bár a MotoGP még mindig a téli álmát alussza, legalábbis ami a hivatalos eseményeket illeti, de most már jóval közelebb vagyunk az első motorbemutatóhoz, mint a több mint egy hónappal ezelőtt lezajlott valenciai teszthez. A háttérben pedig már nemcsak a 2026-os, hanem az azt követő szezonra is javában készülődnek a gyártók, hiszen technikai szempontból sok minden változni fog.

    Ezek közül az egyik legfontosabb, hogy a motorblokk mérete 1000-ről 850 köbcentiméterre csökken, vagyis mindenkinek új erőforrást kell építenie. Hogy melyik márka hol tart, azt természetesen nem tudni, viszont ami a nyilvánosságot illeti, a KTM jár legelőrébb – a Honda azonban elkezdett zárkózni ezen a téren.

    Az első gépfecske: a KTM beindította a 2027-re készülő motorblokkját (videó)

    Az aszakaiak ugyanis a mattighofeniek után másodikként megmutatták, hogy szól a 2027-re tervezett motorblokkjuk, pontosabban annak jelenlegi változata, hiszen az előttünk álló bő egy évben még bizonyára fejleszteni fogják. Az aranyszárnyasok közzétettek egy videót, bár ezt lényegében inkább hangfelvételnek kell tekinteni, amelyen jól hallható a 850 köbcentis blokk.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Honda HRC Castrol – MotoGP (@hrc_motogp) által megosztott bejegyzés

    A KTM nemrég már arról is nyilvánosságra hozott egy felvételt, hogy pályára vitte az erőforrást. A Hondánál erről egyelőre nincs szó, ám, ahogyan arról mi is beszámoltunk, sajtóértesülések szerint múlt héten a japánok is kipróbálták a blokkot. Ezt állítólag egy 2026-os öszvérmotorba szerelték bele, amelyet a teszt- és fejlesztőpilóta, Takaaki Nakagami hajtott Sepangban.

    Már a Honda is pályán fogja tesztelni a 850 köbcentis motorblokkját