back to top
2025. december 25. 18:48
További
    KezdőlapMotoGPAcosta akkor lett eredményes 2025-ben, amikor elfelejtette a világbajnoki álmot

    Acosta akkor lett eredményes 2025-ben, amikor elfelejtette a világbajnoki álmot

    Pedro Acosta szerint nem a KTM fejlesztései, hanem az ő mentális fejlődése miatt javultak fel az eredményei a 2025-ös MotoGP-szezon második felére.

    A második királykategóriás szezonját lezáró Pedro Acosta kifejezetten eredményes évet tudhat maga mögött, hiszen a KTM legjobbjaként negyedik lett a bajnoki összetettben. Viszont az idénye nem volt kiegyensúlyozott, hiszen a Cseh Nagydíjig mindössze 99 pontot gyűjtve a kilencedik helyet foglalta el a tabellán. A brnói fordulóban azonban mind a sprinten, mind a főfutamon dobogóra állhatott, amelyeket még hat szombati és négy vasárnapi dobogó követett – bár az első győzelmére még várnia kell.

    Acosta versenymérnöke felidézte, ahogyan Viñalesék „felnyitották a szemüket”

    A formajavulás időben egybeesett a KTM új aerocsomagjának beépítésével, ám Acosta elmondása szerint nem ez, vagy bármilyen más technikai jellegű előrelépés tette eredményesebbé. A spanyol tehetség a saját mentális fejlődését tartja a kulcsnak, valamint azt, hogy egy idő után már reálisabban látta, milyen célokat kell kitűznie maga és csapata elé.

    „Őszintén szólva a motor nem javult sokat, mert nem is változtattunk rajta túl sokat – magyarázta Acosta. – A váz segített, ahogy egy kicsit a lengővilla is, de azt is láttuk, hogy még mindig rengeteg problémánk van: nagy a gumifogyás, és a futamok elején nagyon nehezen tudunk versenyképesek lenni, mert nincs tapadásunk. Ezért az igaz, hogy amikor elkezdtem elfelejteni a világbajnoki álmot, akkor kezdtem el száz százalékot kihozni a csomagból. Idén voltak olyan hétvégék, amikor az egyik nap a legjobb ötben végeztem, a másnap pedig már kissé küszködtem, aztán voltak olyan napok is, amikor a sprinten a dobogóért tudtam harcolni.”

    „Szóval talán a mentális fejlődésem segített a legtöbbet. De az is igaz, hogy a motoron is jobban éreztem magam. Viszont nem csináltunk sok változtatást, például mechanikai jellegűeket. Szóval nehéz lenne azt mondani, hogy a motor sokat javult. Azután, hogy a jerezi tesztet követően megműtötték a karomat a kompartment szindróma miatt, találtunk néhány új dolgot, de a motor alapvetően nem változott meg.”

    Sokszoros bajnok, a vb mezőnyét is megjárt egykori versenyző rángatta ki Acostát a gödörből

    „Az idény első része felejtős volt. Nagyon sokat küszködtünk anélkül, hogy igazából tudtuk volna, miért. Aztán, miután tisztáztunk néhány dolgot, kissé megváltoztattuk a céljainkat, és rájöttünk, hogy következetesebbnek kell lennünk ahhoz, hogy jobban versenyezzünk, és ezután az eredményeink is javultak. Szóval talán ilyen értelemben találtunk valamit. A nyári szünet után is voltak hullámvölgyeink, de sokkal gyakrabban, stabilabban voltunk a legjobb ötben vagy akár a dobogón. Ennek mindenképp örülhetünk. Ugyanakkor idén messze nem voltunk olyan versenyképesek, mint az Aprilia, amely rengeteget fejlődött, és a Ducati továbbra is a legkiemelkedőbb gyártó” – tette hozzá