back to top
2025. december 25. 21:59
További
    KezdőlapMotoGPA BMW vezetői elmagyarázták, Razgatlıoğlu miért volt sikeresebb a többi pilótájuknál

    A BMW vezetői elmagyarázták, Razgatlıoğlu miért volt sikeresebb a többi pilótájuknál

    Chris Gonschor, a BMW technikai igazgatója szerint nincs radikális különbség Toprak Razgatlıoğlu és a többi pilótájuk között, csak a török motoros minden területen egy kicsivel jobban teljesít. Shaun Muir, a BMW csapatfőnöke ugyanakkor elismerte, hogy nem elégedettek Michael van der Mark 2025-ös eredményeivel.

    Toprak Razgatlıoğlu két évig volt a BMW pilótája, de ezalatt örökre beírta magát a márka történelemkönyvébe, hiszen mindkétszer megszerezte a Superbike-világbajnoki címet. Eközben viszont a márkatársai, 2024-ben a gyári csapatot és a Bonovót, majd idén már csak a gyári alakulatot képviselve általában messze elmaradtak tőle. Viszont a bajoroknál úgy látják, hogy nem valamiféle titok, hanem a konstans teljesítménye helyezte a kiemelkedően tehetséges török pilótát a márkatársai fölé.

    Razgatlıoğlu a szombati napokon nyerte meg a világbajnokságot – a Superbike-vb idei „futamtabellái”

    „Ha összehasonlítjuk Toprak és a többi BMW-versenyző adatait, jól látszik: nincs szó ég és föld különbségről – mondta a BMW technikai igazgatója, Chris Gonschor a SPEEDWEEK.com-nak. – Egyszerűen különleges érzéke van ehhez, és kivételes szinten kontrollálja a motort, és ez hoz létre apró különbségeket minden fázisban. De pontosan ez is a célunk: olyan irányba fejleszteni a motort, hogy minden versenyzőnek könnyebben kezelhető legyen. Toprak nem csinált semmi gyökeresen másképp, egyszerűen mindent magasabb szintre emelt. Ha minden kanyarban egy-két km/h-val gyorsabb vagy, egy-két méterrel később fékezel, az összességében jelentős időnyereséget eredményez.”

    „A mi célunk pedig az, hogy minden versenyzőnek könnyebb legyen ezeket az időnyereségeket hozni, anélkül, hogy alapjaiban kellene megváltoztatnunk a motort. Mert Toprak adatai azt mutatják, hogy egyszerűen úgy vezette eredményesen ezt a gépet, ahogyan egy versenymotort irányítani kell, tehát nincs ok a koncepció megváltoztatására. Egyszerűen csak könnyebbé kell tennünk, hogy mindenki megtalálhassa ezeket az apró időnyereségeket.”

    „Barátságosabb” lesz Oliveira és Petrucci BMW-je, mint amit Razgatlıoğluék hátrahagytak?

    Razgatlıoğlu idén 616 ponttal gyűjtött be a Superbike-világbajnoki címet, míg csapattársa, Michael van der Mark alig 111 bajnoki egységet szerzett (a holland pilóta jövőre ki is került a sorozat mezőnyéből, és csak tesztelési feladatai lesznek). A szurkolók közül sokan a török versenyző látványos vezetési stílusának, agresszív féktávjainak tudják be ezt a különbséget, ám az alakulaton belül nem erre mutogatnak.

    „Technikai szempontból azt mondanám, hogy Toprak stílusa nem annyira extrém, mint ahogy sokan gondolják – fogalmazott Shaun Muir, a BMW csapatfőnöke. – Valójában elég hasonló Michael stílusához, csak Michael egyszerűen nem tudta ugyanúgy kihasználni a csomag potenciálját. Az a csomag, amivel most dolgozunk, folyamatosan nagyon jól működik. Világbajnoki címet csak úgy lehet nyerni, ha minden pályán következetesen fenn tudod tartani a jó teljesítményt, és idén pontosan ezt sikerült megvalósítanunk. De az igaz, hogy Michael eredményei nem jöttek úgy, ahogy reméltük.”

    BMW-pilóta az első és az utolsó helyen is – íme a Superbike-vb 2025-ös bukási ranglistája