Pecco Bagnaia indulhatott a Német Nagydíj pole-pozíciójából. Viszont nagyon hamar véget ért a versenye, Quartararo pedig köszönte a lehetőséget.
A MotoGP Német Nagydíja előtt a rajtrácsot illető leginkább releváns hír az volt, hogy Jack Miller a hátrasorolást megúszta FP4-es balesete után. Ezzel együtt az ausztrálra azért rásóztak egy hosszúkörös büntetést, tehát azért nem vitte el teljesen szárazon azt, hogy sárga zászló alatt még esett is.
A pole-ból Francesco Bagnaia várhatta a piros lámpák kialvását, mellőle Quartararo és Johann Zarco indult. Aleix Espargaró nem fért oda az első sorba, Fabio Di Giannantonio viszont a Q1-ből ért oda az ötödik rajthelyre.
Az első métereken Fabio Quartararo vette át a vezetést, mögé sorolt csak be Bagnaia. Aleix Espargaró kiválóan kapta el a rajtot, és feljött harmadiknak. Zarco visszaesett egy pozíciót, míg Diggia megtartotta az ötödik helyét a rajt után. Az első körök után 2-2 leosztásban Quartararo és Bagnaia, valamint Zarco és Espargaró kicsit el tudtak lépni a riválisoktól.
Mindössze az ötödik körben jártunk, amikor Francesco Bagnaia a szezon során negyedszer is eldobta Ducatiját, és kiesett a versenyből. Tőle függetlenül, de vele szinte egy időben Joan Mir is kiesett Suzukijával. A múltkori bukása után még nem teljesen egészséges Takaaki Nakagami ma is esett, és az ő versenye is csak hét körig tartott.
A körök előrehaladtával Quartararo előnye fokozatosan nőni kezdett Zarcóhoz képest, aki pedig a maga részéről szintén leszakította magáról az Apriliákat. Ha már a két Aprilia: a verseny egyharmadánál már ők találtak egymásra és harcoltak egymással a dobogó legalsó fokáért. A két Aprilia csatáját köszönte szépen a féltávig a büntetését már letöltő Jack Miller, és fokozatosan elkezdett felzárkózni.
Sűrűsödő akciók a futam második felében
A verseny második feléhez érkezve Fabio Di Giannantonio Jorge Martínnal volt elfoglalva a hatodik helyért folytatott versenyben. A Gresini és a Pramac Ducatiján a két versenyző a hatodik helyért gyepálta és előzte oda-vissza egymást.
A dobogóért folytatott csatában a két Aprilia mellé hamar felzárkózott Jack Miller, háromfőssé bővítve ezt a csatát. A nyomást ebből a trióból Maverick Viñales bírta a legrosszabbul, egy hiba után leszakadt csapattársáról és Millerről. Viñales aztán nem sokkal később kicsi híján el is dobta az Apriliát, később kiderült, egy műszaki hiba miatt kellett kiállnia.
Quartararo a legelején már három másodpercre hizlalta az előnyét Zarcóhoz képest, közepes hátsó gumija tehát bírta a terhelést. Miller eközben nem ment még el Espargaró mellett, úgy tűnt, kivárásra játszik. Az ausztrál 8 körrel a vége előtt szánta volna el magát az előzésre, de nem tudta bevenni olyan tempóban az egyes kanyart, ahogy azt próbálta.
A legnagyobb csaták az 5-6-7-8. helyen zajlottak. Öt körrel a vége előtt ez a négyes Marini-Martín-Binder-Di Giannantonio sorrendben haladt a leintés felé.
Miller végül három körrel a vége előtt tudta megelőzni Espargarót, akire hibájának következtében még Luca Marini is ráesett.
A futamot végül Quartararo önnön magányában tudta nagyon kényelmes különbséggel megnyerni. Johann Zarco szintén senkitől sem zavartatva futott be másodikként, Miller pedig türelmes taktikájának köszönhetően felért még a dobogóra. Espargarónak végül a negyedik hely maradt vigasztalásképp, Marini pedig le tudott szakítani minden riválist, sőt, a negyedik apriliáshoz is közel ért célba.
A top 10-be még Jorge Martín, Brad Binder, Fabio Di Giannantonio, Miguel Oliveira és Enea Bastianini fértek be. A futamot mindössze 16-an fejezték be, az egyetlen, aki nem tudott pontot szerezni, a Repsol Honda beugrója, Stefan Bradl volt.
A futam végeredménye
# | Versenyző | Csapat | Motor | Idő/Kül. |
1 | Fabio Quartararo | Monster Energy | Yamaha | 41:12.816 |
2 | Johann Zarco | Pramac | Ducati | +4.939 |
3 | Jack Miller | Ducati | Ducati | +8.372 |
4 | Aleix Espargaró | Aprilia | Aprilia | +9.113 |
5 | Luca Marini | Mooney VR46 | Ducati | +11.679 |
6 | Jorge Martín | Pramac | Ducati | +13.164 |
7 | Brad Binder | Red Bull | KTM | +15.405 |
8 | Fabio Di Giannantonio | Gresini | Ducati | +15.851 |
9 | Miguel Oliveira | Red Bull | KTM | +19.740 |
10 | Enea Bastianini | Gresini | Ducati | +21.611 |
11 | Marco Bezzecchi | Mooney VR46 | Ducati | +23.175 |
12 | Raúl Fernández | Tech3 | KTM | +26.548 |
13 | Franco Morbidelli | Monster Energy | Yamaha | +29.014 |
14 | Andrea Dovizioso | RNF | Yamaha | +30.680 |
15 | Remy Gardner | Tech3 | KTM | +30.812 |
16 | Stefan Bradl | Repsol | Honda | +52.040 |
Nem értek célba | ||||
Pol Espargaró | Repsol | Honda | +8 kör | |
Maverick Viñales | Aprilia | Aprilia | +11 kör | |
Álex Márquez | LCR | Honda | +24 kör | |
Takaaki Nakagami | LCR | Honda | +24 kör | |
Darryn Binder | RNF | Yamaha | +25 kör | |
Joan Mir | Suzuki | Suzuki | +27 kör | |
Francesco Bagnaia | Ducati | Ducati | +27 kör |