A királykategóriás bemutatkozás után mintegy két héttel a Gresini Racing Moto2-es alakulata is lerántotta a leplet az új motorról. A gárdánál két újonc versenyző fogja húzni a gázt.
A Gresini Racing volt az első a MotoGP mezőnyéből, amelyik megejtette a bemutatót január 15-én. Az istálló azonban nemcsak a legnagyobbaknál, hanem a középső géposztály mezőnyében is indít motorokat. A tavalyi két versenyzőjük kategóriát váltott: Fabio Di Giannantonio maradt a csapaton belül, de fellépett a királykategóriába; míg Nicolo Bulega idén a Supersport világbajnokságon fog versenyezni egy V2-es Ducatival.
2022-ben két újonc versenyzővel vágnak neki a szezonnak. Az egyikük az olasz Alessandro Zaccone, aki a MotoE világkupáról érkezik: tavaly az utolsó fordulóig vezette az összetettet, de egy bukás miatt végül csak ötödik lett. Korábban versenyzett a CEV Moto2 Európa-bajnokságon is, a géposztály nem lesz teljesen ismeretlen számára. A másik versenyző a cseh Filip Salac, aki a Moto3 világbajnokságból lép feljebb. Tavaly egy ezüstérmet és egy rajtelsőséget szerzett, összesítettben a 16. lett.
A csapat továbbra is családi vállalkozás marad: a királykategóriás csapatot az alapító Fausto Gresini özvegye, Nadia Padovani irányítja majd, a Moto2-es brigádot pedig Fausto fia, Luca tartja kézben.
A Kalex motorok a MotoGP-s Ducatikhoz hasonlóan halványkék színűek. Luca Gresini ezt mondta a színválasztás kapcsán: „A motorjaink ezzel a színnel könnyen felismerhetőek lesznek a pályán. Kicsit furcsa szín, de ahogy telik az idő, egyre jobban meg fogjuk szeretni.”
A versenyzőpárosról az alábbit nyilatkozta: „Nagyon örülök a 2022-es Moto2-es csapatnak – fiatal projekt fiatal kezekben.” A szóhasználat nem véletlen, hiszen Zaccone 23, míg Salac 20 éves, de Luca is mindössze 23 esztendős még. „Zacconénak már van tapasztalata a CEV Moto2 EB-ről, bár ott 600-as Honda blokkot használtak eddig, de megmutatta, hogy gyors tud lenni, amit aztán a tavalyi MotoE szereplése is megerősített. Filip szintén ígéretes srác, sokat fejlődött tavaly a Moto3-ban, bár a magassága miatt hátrányban volt. Több jó versenye is volt, amiken megmutatta, hogy fel tudja venni a versenyt az élmezőnnyel.”
Filip Salac: „Minden új lesz számomra, a tavalyi nehéz Moto3-as évem után. Túl nagy voltam ahhoz a motorhoz. A télen egy Moto2-eshez hasonló géppel edzettem, és sokkal kényelmesebben érzem magam rajta. Új kaland lesz számomra, és sok tapasztalatot kell majd szereznem. Mindent meg fogok tenni azért, hogy a legjobbamat nyújtsam. Alig várom a februári tesztet, addig is az edzőteremben fogok készülni, hogy az izmaimat felkészítsem a Moto2-es kategóriához.”
Alessandro Zaccone: „Ez lesz az első évem a Moto2 világbajnokságon, így a legfontosabb számomra az új pályák elsajátítása lesz majd a lehető leggyosabban: az első négy nehéz lesz számomra, de alig várom. A téli holtszezon mindig szenvedés számomra, de ezúttal nem akart véget érni, mivel nehéz volt egy Moto2-es ülést találni. Egy álmom vált valóra, most várom a teszteket. Addig is az edzőteremben, valamint krosszozással és supermotozással akarom visszaszerezni a tavalyi sérülés miatt elveszített formámat.
Fotó: Gresini Racing