Határozottan jól teljesített a Ducatira váltó Gresini Racing a sepangi teszten, mivel Enea Bastianini megnyerte azt. De az újonc Fabio Di Giannantoniónak sincs oka panaszra.
A MotoGP első hivatalos, kétnapos sepangi tesztjét a Gresini Racing (egyik) olasz versenyzője, Enea Bastianini nyerte. Az első nap sem szerepelt rosszul, akkor a negyedik lett, de a második nap lett az igazán elképesztő: Enea ugyanis a tavalyi Ducatival új, nemhivatalos pályacsúcsot állított fel! A „Bestia” becenevű motoros 1:58.131-es köridőt ment a második nap délelőtti szakaszán, amely a valaha volt leggyorsabb kör Sepangban! (Mivel teszten futották, így nem számít hivatalosnak – az továbbra is Fabio Quartararo 1:58.303-as köre a 2019-es Maláj Nagydíj időmérőjéről).
Tegyük ugyanakkor hozzá, hogy a Gresiniék által használt GP21-ről rengeteg adat áll rendelkezésre tavalyról, míg az idei modellról, a GP22-esről még kevés. A gyári csapatnak és a Pramacosoknak is ismerkedniük kell vele, ezért is végezhetett Bastianini előttük.
A csapat elmondása szerint Enea akár 1:58 alá is bemehetett volna, ha az utolsó kanyart nem rontja el. De ezzel együtt is boldogok, mivel végre jól össze tudott rakni egy „időmérős kört”, ami tavaly még gyenge pontja volt. A csapattárs újonc Fabio Di Giannantonio szintén jól teljesített, egy másodperccel maradt el Bestiától, a 20. helyen zárva a tesztet. A vasárnap délutáni eső ugyanakkor fontos kilométerektől ütötte el őt.
Íme a versenyzők nyilatkozatai:
Enea Bastianini: „Élvezet volt újra motoron ülni. Tegnap és ma egyaránt gyorsak voltunk. Tegnap le kellett porolnunk magunkat, de ma már végre a sebességre figyelhettünk. Az eső miatt csak egy gyors menetünk volt, de az elég jól sikerült. A két nap során a versenytempót is megnéztük, ennek érdekében változtattunk pár dolgot a beállításokon, és sokat fejlődtünk – igaz, már a kiindulási alap is remek volt. Az új (mármint számára új, tehát a GP21-es – szerk.) motor sokkal jobb, az első, jerezi tesztelésemkor mosolyogtam a sisak alatt. Bízom benne, hogy az első öt verseny után a 2022-es motorral hasonló tempóra leszünk képesek. Most egy új pályán fogunk tesztelni, mindannyian a nulláról indulunk ott, és a versenyre fogunk felkészülni, és ott is gyorsak akarunk lenni.”
Fabio Di Giannantonio: „Ez a két nap nagyon fontos volt számunkra, jelentős lépéseket tettünk a versenyképesség irányába. Tegnap simán ment minden, ma már voltak problémák, de a csapattal meg tudtuk oldani őket. Körről körre jobban megismertem a motort, és boxkiállásról boxkiállásra jobban megismertem a csapatot. Most lesz egy újabb, háromnapos teszt Mandalikában, ahol kizárólag a versenyzői stílusomon fogok dolgozni. Illetve a gumikat is megpróbáljuk jobban megérteni.
Fotó: Gresini Racing