A veterán olasz, Andrea Dovizioso egyelőre még barátkozik azzal a gyári motorral, amin francia márkatársa is ül, de egyelőre sikerélménnyel nem gazdagodott.
Dovizioso mindössze a 22. helyet szerezte meg a sepangi teszten, aminek érthetően nem örül. Igyekszik tanulmányozni Quartararo stílusát, mert véleménye szerint, jelenleg a francia képes egyedül vezetni az M1-et.
„Sem a sebességemmel, sem a helyezésemmel nem vagyok elégedett. Szerintem Fabio az egyetlen, aki vezetni tudja ezt a motort. Ezt a tavalyi évben is bebizonyította, illetve ezen a két tesztnapon is. Ha nem úgy kezeled a motort, ahogy ő, nagyon nehéz gyorsnak lenni, pedig úgy kell menned, ahogy ő annak érdekében, hogy versenyképes legyél. Vannak bizonyos dolgok, amiket ugyanúgy kell csinálni, mint ahogy Fabio teszi, gondolok itt a fékezésre vagy a kanyarcsúcspontra. A kanyarkijáratoknál a motor nem túl jó, így ott nem tudsz gyors lenni. Ez az, ami megnehezíti a helyzetet, hogy így is gyors legyél, mert Fabio az. Megpróbáltam tanulmányozni az adatokat, de nagyon nehéz lemásolni egy másik pilótát. Képes vagy javulni, elemezni és megérteni dolgokat, de ehhez érzék kell, a ’másolás’ itt nem működik. Egy kicsit tudsz javulni azokon a területeken, ahol a másik versenyző jobb. Meg lehet próbálni, de meg kell találnod a saját utad. Momentán azonban úgy néz ki a dolog – legalábbis szerintem – hogy csak egy megfelelő út van, aminek a megtalálása nekem tovább tart és ez nem tesz boldoggá. Fabio nagyon jól és nagyon későn fékez, nagy gázt ad a kanyar közepén és hagyja a motort menni. Nem a hátsó gumik tapadását kihasználva gyorsul fel, hanem a kanyar közepén lévő fékezési időt próbálja kitolni, és nagyon jól csinálja.” – idézi az olasz pilótát a Speedweek.com.
Mivel a francia az egyetlen yamahás, aki képes volt beverekednie magát a Top20-ba a teszten, így Dovi még inkább aggódik:
„A mai MotoGP-ben mindenki versenyképes. Nem úgy van, mint azelőtt, hogy a képességeidet vitted egyik pályáról a másikra, és hol jól működtél, hol nem. Most mindenki nagyon erős, és nagyon szorosan együtt van a mezőny. Ha azt a csomagot, amid van nem tudod helyesen használni, nagyon gyorsan a mezőny végén találod magad. Reméltem, hogy gyorsan hozzá tudok majd szokni a motorhoz, mert ez kellene ahhoz, hogy előrébb végezzek. Tavaly már futottam 5 versenyt vele, illetve volt ez a két tesztnap is, és egyre világosabbá kezd válni, hogy mit kellene tenni azért, hogy gyorsabbak legyünk, és mi az, ami nem működik. Gondok vannak a kigyorsításoknál, így nehéz gyorsnak lenni. Ezért nagyon bonyolult, ha már nem tudsz több kártyát kijátszani annak érdekében, hogy alkalmazkodj a motorhoz. Meg kell találni a megfelelő módot, mert a motornak nagyon speciális tulajdonságai vannak. Ez egy csodálatos gép. A váztól elkezdve, a fékeken át egészen a kormányzásig, de ha nem úgy vezeted, mint Fabio, az egész sokkal bonyolultabbá válik.”