back to top
2024. november 22. 13:20
KezdőlapSupersportDonington: De Rosa az 1. edzés legjobbja, Aegerter csak 6.

Donington: De Rosa az 1. edzés legjobbja, Aegerter csak 6.

A kérdés a Supersport-vb-n, ahogy már annyiszor, megint az volt, hogy ki tud felnőni Dominique Aegerter mellé Doningtonban. Ez végül De Rosa vezetésével egész sokaknak sikerült.

Két bajnokság éllovasaként, duzzadó önbizalommal érkezett Dominique Aegerter a Supersport-világbajnokság ötödik helyszínére, a Donington Parkba. A WSSP mezőnye rég nem járt itt, ugyanis még tavaly sem tudtak itt versenyezni, holott a Superbike-vb már teljesített itt futamokat.

Az első szabadedzés első negyedórája meglepetésemberekről szólt: jól kezdett a brit bajnokság másodikjaként szabadkártyát kapó Harry Truelove, az élen pedig az idén még dobogón sem álló Hannes Soomer állt.

15 perc elteltével aztán megérkezett a bajnokság toronymagas éllovasa, Dominique Aegerter is. A svájci első, igazán jó körével még csak egy ezredet vert Soomerre, onnantól viszont elkezdett saját magával versenyezni. Másodikra már 66 ezreddel bizonyult gyorsabbnak saját magánál. Jól kezdett Sebestyén Péter, aki a szélén ugyan, de a top 10-en belül fordult az első edzés második felére.

Nagyjából féltávnál az akkor 23. legjobb idővel rendelkező Unai Orradre kötött ki a kavicságyban. A legjobb brit félidőnél a kilencedik Kyle Smith volt. Kifejezetten erős volt Benjamin Currie tempója. Az eddig mindössze egyetlen pontot szerző ausztrál ekkor a 12. legjobb idővel rendelkezett, közvetlenül Sebestyén mögött.

Amikor úgy tűnt, hogy Aegerter végképp eltűnik mindenki látóteréből, Soomer tudott még csavarni a tempón, és kerek 1:32.000-ás idejével ismét az élre állt. Az észt előnye bő egy tized volt Aegerterhez képest, Baldassarri, Bulega és a már ötödik Kyle Smith viszont már fél másodpercen kívül követték őt.

19:07 volt hátra az edzésből, amikor Patrick Hobelsberger óriásit esett. Miután a német elterült a sóderágyban, elég nehezen tudott mozogni, így félbe kellett szakítani piros zászlóval a gyakorlást. Mentéséhez a hordágyat is bekészítették, de erre végül nem volt szükség. Ezzel együtt elővigyázatosságból az orvosi központba szállították.

Az újraindítás után

Az edzésnek tehát nagyjából a negyven százaléka volt még hátra, amikor újraindulhatott a körözés. Ezt Sebestyén Peti a 11. helyről kezdhette, az élen Soomert és Aegertert találtuk. Sebestyén később vissza tudott jönni tizediknek, Soomer pedig továbbra is biztató tempót mutatott.

Idővel aztán nem hogy Aegerter kezdett veszélyes lenni Soomerre, hanem a svájci volt az, akinél előbb Baldassarri, majd Cluzel is gyorsabbnak bizonyult.

Az edzés legvégén, az utolsó öt percre érkezve aztán az olaszok gyújtották be rakétáikat. Az élre ekkor Raffaele de Rosa állt, akit Federico Caricasulo követett. Mögöttük jött Aegerter és a még mindig negyedik Soomer. Nagy igyekezetében aztán Caricasulo lecsúszott a pályáról, de motorjáról nem, így vissza tudott jönni. Közéjük aztán odafért Jules Cluzel a második helyre, alig lemaradva de Rosa mögött. Baldassarri is feljebb tudott zárkózni, egészen a harmadik helyre.

De Rosa végül az edzés legjobbjának bizonyult, őt Jules Cluzel követte alig néhány ezreddel. Baldassarri lemaradása már másfél tized volt, mögötte jött végül a meglepetésember Hannes Soomer. Aegerter elé még Caricasulo is odafért, a svájcit a top 10-ben még Smith, Bulega, Verdoia és Öncü követte. Sebestyén épp csak nem fért be a top 10-be 1:32.674-es idejével. Az Evan Bros magyar versenyzője így 11. lett.

Az első edzés végeredménye

# Versenyző Csapat Motor Idő Kül.
1 Raffaele De Rosa Orelac Racing Ducati 1’31.499
2 Jules Cluzel GMT94 Yamaha 1’31.520 +0.021
3 Lorenzo Baldassarri Evan Bros Yamaha 1’31.649 +0.150
4 Hannes Soomer Dynavolt Triumph Triumph 1’31.657 +0.158
5 Federico Caricasulo Althea Racing Ducati 1’31.681 +0.182
6 Dominique Aegerter Ten Kate Yamaha 1’31.688 +0.189
7 Kyle Smith VFT Racing Yamaha 1’31.973 +0.474
8 Nicolò Bulega Aruba.it Racing Ducati 1’32.066 +0.567
9 Andy Verdoia GMT94 Yamaha 1’32.280 +0.781
10 Can Öncü Puccetti Kawasaki 1’32.533 +1.034
11 Sebestyén Péter Evan Bros Yamaha 1’32.674 +1.175
12 Yari Montella Puccetti Kawasaki 1’32.676 +1.177
13 Unai Orradre MS Racing Yamaha 1’32.700 +1.201
14 Tom Booth-Amos Prodina Racing Kawasaki 1’32.806 +1.307
15 Harry Truelove ColinAppleyard Yamaha 1’32.811 +1.312
16 Stefano Manzi Dynavolt Triumph Triumph 1’32.841 +1.342
17 Bahattin Sofuoğlu MV Agusta MV Agusta 1’32.867 +1.368
18 Oli Bayliss BARNI Ducati 1’32.894 +1.395
19 Benjamin Currie Motozoo Racing Kawasaki 1’32.954 +1.455
20 Simon Jespersen CM Racing Ducati 1’32.958 +1.459
21 Marcel Brenner VFT Racing Yamaha 1’33.029 +1.530
22 Adrián Huertas MTM Kawasaki 1’33.053 +1.554
23 Glenn van Straalen EAB Racing Yamaha 1’33.276 +1.777
24 Mattia Casadei MV Agusta MV Agusta 1’33.454 +1.955
25 Isaac Viñales D34G Racing Ducati 1’33.612 +2.113
26 Ondřej Vostatek MS Racing Yamaha 1’33.920 +2.421
27 Federico Fuligni D34G Racing Ducati 1’34.230 +2.731
28 Leonardo Taccini Ten Kate Racing Yamaha 1’34.280 +2.781
29 Maximilian Kofler CM Racing Ducati 1’34.592 +3.093
30 Sander Kroeze Kallio Racing Yamaha 1’34.948 +3.449
31 Jeffrey Buis Motozoo Racing Kawasaki 1’35.307 +3.808
32 Patrick Hobelsberger Kallio Racing Yamaha 1’35.718 +4.219