Toprak Razgatlıoğlu rögtön a futam elején az élre állt és magabiztos, domináns motorozással ott is fejezte be a versenyt Rea előtt. Bautista először nullázott az idei szezonban.
Változatlanul napos időben indult a futam a Superbike mezőnye számára Donington Parkban.
Razgatlıoğlu kapta el a legjobban a rajtot, egyből az élre állt a 23 körös verseny elején. A futam első köre nem volt izgalommentes. Bautista fejezte be másodikként török riválisa mögött, Lowes a harmadik helyen állt ekkor. Rea egészen az ötödik helyig csúszott vissza, innen kellett megkezdenie a felzárkózást az északír versenyzőnek. Razgatlıoğlu egy kényelmesnek tűnő, fél másodperces előnyt motorozott ki a futam elején, míg a harmadik körben Rea csapattársát megelőzve visszaért a dobogó legalsó fokára világbajnoki riválisai mögé.
A kawasakis versenyző körökön át haladt Bautista mögött, miközben török ellenfelük már több, mint 1 másodperces előnnyel vezette a mezőnyt. Rea majdnem elesett, amikor a rázókő megdobta, de hatalmas mentésével sikerült elkerülnie a bukást.
That was a moment! 😱 Rea makes a heart-stopping save through the chicane in his hunt for P2#GBRWorldSBK 🇬🇧 pic.twitter.com/JZsguZIeVw
— WorldSBK (@WorldSBK) July 16, 2022
18 körrel a leintés előtt az új lengőkarral felszerelt versenygépével Scott Reddingnek sikerült a negyedik helyig felverekednie magát. Eközben Rea változatlanul nem tudott elmenni ducatis ellenfele mellett, Razgatlıoğlu pedig már 1,7 másodperces előnnyel haladt az élen. Óriási csata zajlott a második helyért Bautista és Rea között, ami a töröknek kedvezett.
There's nothing between them! They came close but Bautista and Rea avoid contact ⚔️#GBRWorldSBK 🇬🇧 pic.twitter.com/xyui6rjkxd
— WorldSBK (@WorldSBK) July 16, 2022
16 körrel a kockás zászló előtt a kawasakis pilótának sikerült elmennie spanyol riválisa mellett. Ekkor Razgatlıoğlu előnye már 3 másodperc volt az élen. Rea nem tudott elszakadni Bautistától, továbbra is nagyon közel motoroztak egymáshoz. Reddig lemaradása 2,4 másodperc volt a negyedik helyen, nyakában Lowes-al. Lecuona, Bassani, Rinaldi, Gerloff és Locatelli alkották ekkor a legjobb tízet.
A verseny felénél Bautista vette vissza a második helyet egy rövid időre, hamar érkezett a válasz Rea-től. A spanyol azonban nem adta fel a második pozícióért folytatott küzdelmet, továbbra is az északír mögött haladt szorosan. 9 körrel a leintés előtt a 12-es kanyarban Rea hibázott, aminek következtében Bautista vette vissza a második helyezést. Lemaradásuk ekkor 4,6 másodperc volt már yamahás vetélytársuk mögött.
8 körrel a leintés előtt jött a dráma, Bautista bukott a 12-es kanyarban, így megszakadt 12 futam óta tartó sorozata, miszerint mindig ott tudott lenni a dobogón. Vissza tudott gurulni ugyan a pályára, de nem sokkal később kiment a bokszba. A spanyol esésével Redding örökölte meg a dobogós helyet.
Bautista goes down! 💔#GBRWorldSBK 🇬🇧 pic.twitter.com/s6A8IK8jxS
— WorldSBK (@WorldSBK) July 16, 2022
Rea a csatázás és ellenfele bukása után visszavett a tempóból, Razgatlıoğlu utcahosszal vezette a futamot. A harmadik helyért alakult ki öldöklő küzdelem Redding és Lowes között. A BMW-s versenyzőnek láthatóan nagyon kevés volt már a tapadása. 3 körrel a leintés előtt folyamatosan cserélgették egymás között a pozíciókat. Lowes vette át végül a harmadik helyet, Redding pedig az alacsony tapadással küzdve nem tudott már visszatámadni.
There's nowhere quite like Craner Curves for a pass 😎#GBRWorldSBK 🇬🇧 pic.twitter.com/EctkJbLDQK
— WorldSBK (@WorldSBK) July 16, 2022
Az utolsó kör megkezdésekor sok izgalom már nem maradt, Razgatlıoğlu 7,4 másodperces előnyben volt Rea-vel szemben, aki szintén megnyugtató távolságban motorozott csapattársa, Lowes előtt, aki idei első dobogós helyezését érte el. Redding ért célba végül a negyedik helyen, Bassani, Rinaldi, Gerloff, Lecuona, Baz és Locatelli előtt.
MacKenzie pontokat tudott szerezni debütáló futamán, a 14. helyen fejezte be a versenyt.
Donington Park – WBSK 1. futam végeredménye:
1 | T. RAZGATLIOGLU | Pata Yamaha | Yamaha | |
2 | J. REA | Kawasaki Racing | Kawasaki | 6,397 |
3 | A. LOWES | Kawasaki Racing | Kawasaki | 9,499 |
4 | S. REDDING | BMW Motorrad | BMW | 11,515 |
5 | A. BASSANI | Motocorsa Racing | Ducati | 12,820 |
6 | M. RINALDI | Aruba.it Racing | Ducati | 14,482 |
7 | G. GERLOFF | GRT Yamaha | Yamaha | 17,127 |
8 | I. LECUONA | Team HRC | Honda | 17,438 |
9 | L. BAZ | Bonovo Action BMW | BMW | 24,903 |
10 | A. LOCATELLI | Pata Yamaha | Yamaha | 28,498 |
11 | P. OETTL | Team Goeleven | Ducati | 31,467 |
12 | L. MAHIAS | Kawasaki Puccetti | Kawasaki | 33,514 |
13 | X. VIERGE | Team HRC | Honda | 33,647 |
14 | T. MACKENZIE | McAMS Yamaha | Yamaha | 34,870 |
15 | L. HASLAM | Pedercini Racing | Kawasaki | 44,961 |
16 | I. MYKHALCHYK | BMW Motorrad | BMW | 45,205 |
17 | H. SYAHRIN | MIE Racing Honda | Honda | 52,808 |
18 | L. BERNARDI | BARNI Spark Racing | Ducati | 53,315 |
19 | K. NOZANE | GRT Yamaha | Yamaha | 54,779 |
20 | E. LAVERTY | Bonovo Action BMW | BMW | 55,987 |
21 | R. TAMBURINI | Motoxracing | Yamaha | 56,072 |
22 | P. HICKMAN | FHO Racing | BMW | 100,554 |
23 | O. KONIG | Orelac Racing | Kawasaki | 107,239 |
Nem értek célba: | ||||
RET | A. BAUTISTA | Aruba.it Racing | Ducati | 7 kör |
RET | C. PONSSON | Gil Motor Sport | Yamaha | 10 kör |
RET | L. MERCADO | MIE Racing Honda | Honda | 17 kör |