Aegerter zsinórban 9. futamán sem talált legyőzőre, a második versenyen is nyerni tudott Donington Parkban, megelőzve Baldassarrit és Bulegát az elsp háromban.
Változatlanul meleg, 38 fokos aszfalthőmérsékelettel kezdődhetett meg a 19 körös futam a Supersport kategória számára Donington Parkban.
A szombati kaotikus futam után Sebestyén Péter a 13. helyről kezdhette meg a vasárnapi versenyt. Szerencsére nem sérült meg előző napi bukásának következtében. Jules Cluzel viszont nem volt ilyen szerencsés, mivel szombati hatalmas high-sideja során többszörös töréseket szenvedett mindkét lábában és kificamodott a válla is.
Aegerter tudott vezető pozícióban elfordulni a rajtot követően az első kanyarban, megelőzve Bulegát és Öncüt a top3-ban. Yari Montella rögtön a verseny elején a kavicságyban fejezte be a versenyt, miután Van Straalennel érintkezett.
A második körben Bulega állt az élre, Öncüt pedig Soomer kergette a harmadik helyért, de helyette Caricasulo ért oda. Ismét sok volt a bukás a versenyen, Sofuoğlu és Tom Booth- Amos is eldobta a versenygépét a futam kezdeti szakaszán. Glenn Van Straalen is szerencsétlenül járt, szintén idejekorán fejezte be a futamot, ez zsinórban a második olyan hétvégéje, ahol nem tudott pontot szerezni.
Az 5. körben Aegertert Caricasulo szorongatta a második helyért, mikörben Baldassarri is megkezdte a felzárkózást. Az első négy versenyző nem tudott elszakadni egymástól, szorosan követték egymást. A 7. körben Manzi jött előre egészen az 5. helyig a 17. pozícióból rajtolva. Sebestyén Péter ekkor a 18. helyen körözött.
A 8. körben még mindig nagyon közel volt egymáshoz a vezető kvartett. Aegertert Caricasulo és Baldassarri is meg tudta előzni, így kiszorult a dobogós helyekről. Baldassarri előzte meg Caricasulót a futam felénél, majd Aegerternek is sikerült elmennie mellette.
Ekkor 21 versenyző volt a pályán, kilencen estek ki bukás vagy műszaki probléma miatt. Sebestyén Péter ekkor pontszerző helyen motorozott.
7 körrel a leintés előtt továbbra is Bulega motorozott az élen, akit Baldassarri üldözött szorosan, mögöttük pedig Aegerter érkezett egy kis lemaradással. Caricasulo alatt elfogyni látszott a technika, nagyon csúszkált alatta a Ducati, így lemaradt a vezető hármasról.
5,5 körrel a leintés előtt Baldassarri kezdett el nézelődni Bulega mögött, meg is próbált egy előzést, de olasz riválisa ezt még hárítani tudta. Az első hármas fél másodpercen belül haladt, így teljesen nyílt volt, hogy ki tudja megnyerni a futamot.
4 körrel a leintés előtt Baldassarri ismét elszánta magát az előzésre, és ekkor sikerült is elmennie ducatis ellenfele mellett.
And Baldassarri hits the front now! 💥#GBRWorldSBK 🇬🇧 pic.twitter.com/0YSx9SeEP0
— WorldSBK (@WorldSBK) July 17, 2022
Követte őt Aegerter is, nem akarta elengedni yamahás riválisát. Bulega teljesen elfogyott a futam végére, így leszakadt a vezető duóról.
2,5 körrel a leintés előtt a svájci tabellavezető állt az élre, megelőzve Lorenzo Baldassarrit, majd megnyugtató előnyt tudott kimotorozni az utolsó kör kezdetére.
A győzelmet jelentő előzés:
It was coming all race long! Aegerter is back in the lead#GBRWorldSBK 🇬🇧 pic.twitter.com/gMuFV5Vpi1
— WorldSBK (@WorldSBK) July 17, 2022
Aegerter továbbra is folytatja hihetetlen sorozatát, megszerezve az eddigi 10 futamból 9. győzelmét a 2022-es szezonban, beállítva Locatelli korábbi hasonló sorozatát. A második helyen Baldassarri látta meg a kockás zászlót, míg Bulega állhatott fel a dobogó legalsó fokára.
A dobogósokat követte Carsicasulo, Manzi, De Rosa, Huertas, Önü, Verdoia és Jespersen az első tízben. Sebestyén Péter a 16. helyen ért célba, így ma nem sikerült neki a pontszerzés.
Donington Park – WSSP 2. futam végeredménye: HAMAROSAN
1 | D. AEGERTER | Ten Kate Racing Yamaha | Yamaha | |
2 | L. BALDASSARRI | Evan Bros. | Yamaha | 1,063 |
3 | N. BULEGA | Aruba.it Racing | Ducati | 3,719 |
4 | F. CARICASULO | Althea Racing | Ducati | 6,100 |
5 | S. MANZI | Dynavolt Triumph | Triumph | 8,686 |
6 | R. DE ROSA | Orelac Racing Verdnatura | Ducati | 9,135 |
7 | A. HUERTAS | MTM Kawasaki | Kawasaki | 17,527 |
8 | C. ONCU | Kawasaki Puccetti | Kawasaki | 17,590 |
9 | A. VERDOIA | GMT94 Yamaha | Yamaha | 17,751 |
10 | S. JESPERSEN | CM Racing | Ducati | 17,872 |
11 | M. CASADEI | MV Agusta Reparto Corse | MV Agusta | 18,700 |
12 | U. ORRADRE | MS Racing Yamaha | Yamaha | 21,639 |
13 | O. BAYLISS | BARNI Spark Racing Team | Ducati | 25,790 |
14 | I. VINALES | D34G Racin | Ducati | 31,791 |
15 | L. TACCINI | Ten Kate Racing Yamaha | Yamaha | 32,923 |
16 | SEBESTYÉN PÉTER | Evan Bros. | Yamaha | 33,651 |
17 | T. BOOTH-AMOS | Prodina Racing | Kawasaki | 35,274 |
18 | O. VOSTATEK | MS Racing Yamaha | Yamaha | 37,966 |
19 | B. CURRIE | Motozoo Racing | Kawasaki | 48,655 |
20 | J. BUIS | Motozoo Racing | Kawasaki | 53,879 |
21 | F. FULIGNI | D34G Racing | Ducati | 56,575 |
Nem ért célba: | ||||
RET | K. SMITH | VFT Racing | Yamaha | 10 kör |
RET | H. SOOMER | Dynavolt Triumph | Triumph | 10 kör |
RET | M. BRENNER | VFT Racing | Yamaha | 11 kör |
RET | S. KROEZE | Kallio Racing | Yamaha | 14 kör |
RET | H. TRUELOVE | R ColinAppleyard/Macadam | Yamaha | 15 kör |
RET | M. KOFLER | CM Racing | Ducati | 15 kör |
RET | G. VAN STRAALEN | EAB Racing Team | Yamaha | 17 kör |
RET | B. SOFUOGLU | MV Agusta Reparto Corse | MV Agusta | 18 kör |
RET | Y. MONTELLA | Kawasaki Puccetti Racing | Kawasaki |