Ebben a szezonban sok büntetést osztottak ki a „pályakorlátok” figyelmen kívül hagyása miatt. A pályalevágás is gyakori büntetési ok a MotoGP-ben.
Aki a MotoGP-világbajnokság futamain levágja a pályát, azt a FIM MotoGP Stewards Panel bizonyos feltételek mellett pénzbírsággal sújtja. A versenyzőknek ezután általában egyszer kell teljesíteniük egy hosszú körbüntetést, ami pályától függően több másodpercet veszítenek.
A rövidítés vagy a kanyar kihagyása utáni büntetés szabályai egyértelműen meghatározottak. A MotoGP versenyigazgatója, Mike Webb elmagyarázza az eljárást.
„A levágás egy olyan konkrét helyről szól a pályán, ahol a versenyző lerövidítheti a pályát, és ennek eredményeként gyorsabb lehet. A jelenlegi GP-naptárban mindössze hat olyan pálya van, ahol a versenyző bizonyos kanyarokban ezt megteheti.”
Többek között a Le Mans-i és az asseni sikánok is ezek közé tartoznak, és Barcelonában is van egy ilyen rész az 1-es és 2-es kanyar között.
„Amikor ezekre a pályákra utazunk, már a versenyek előtt megbeszéljük a versenyzőkkel és a csapatokkal, hogy hol van olyan szektor, amely lehetővé teszi a levágást. Ebben a szektorban van egy érzékelő, amely a szakasz elejétől a végéig tartó időt méri. Ez az érzékelési műszer megmondja nekünk, hogy valaki elhagyta-e a pályát az adott ponton. Ilyenkor a szabály az, hogy a versenyzőnek legalább egy másodperccel lassabbnak kell lennie a „normál” szektoridejénél.”
„Ha a versenyzők legalább egy másodpercet veszítenek a manőver miatt, akkor nincs büntetés. Ha egy másodpercnél kevesebbet veszítenek a „normál” időhöz képest, akkor a hosszú körbüntetés a szokásos szankció.”