back to top
2024. november 25. 07:03
KezdőlapSuperbikeRedding: Furcsa volt elöl harcolni

Redding: Furcsa volt elöl harcolni

A Ducati, a Yamaha, a BMW és a Kawasaki a dobogós helyekért küzdött a Superbike első futamán Mostban, ahol Scott Redding ismét nagyon erős teljesítményt nyújtott a német és a harmadik helyen végzett.

A BMW gyári versenyzője, Scott Redding, aki az elmúlt két évben mindig a Top3-ban végzett a Ducatival, a 14. körben először állt a dobogós helyeken, sőt, az utolsó körben már második volt. Ekkor a regnáló világbajnok egy merész manőverrel megelőzte az angolt a 13-as kanyarban, és leszorította a pályáról. Rea ebből profitált, de Redding a célig le tudta győzni őt, és megszerezte a BMW idei első dobogós helyezését egy fő futamon. A 12-szeres futamgyőztes a Donington Parkban rendezett Superpole futamon is harmadik lett.

„Amikor enyhén elkezdett esni az eső, tökösnek kellett lenned” – mesélte Redding.

„Nem volt vesztenivalóm, ha bukom, akkor bukom. Egyre jobban felzárkóztam az első háromhoz, és egyre jobban húztam a gázt. Amikor felértem, azon gondolkodtam, hogy beszáljak-e a világbajnoki csatájukba. Jó volt a tempóm, úgyhogy belevágtam. Aztán elmentem Toprak mellett, és azt gondoltam magamban, hogy „ez furcsa érzés”. Aztán elmentem Jonathan mellett, és azt gondoltam magamban, hogy „ez most nagyon furcsa érzés”. Jó volt, az adrenalin átáramlott rajtam. Mindenhol a határon voltam. A végén úgy gondoltam, hogy eleget tettem, az első fél körben jól védekeztem. Tudtam, hogy Toprak mögöttem van, és megpróbálja. A 13-as kanyarban leszorított a pályáról, aztán hallottam, hogy jön egy másik motor, és visszatartottam.”

„Már Doningtonban is mondtam, sikerült egy lépést előre tennünk. Fontos volt, hogy ezt itt is megmutassuk. Furcsa érzés volt elöl harcolni, de ott kellett volna lennem. A BMW nagyszerű munkát végzett, és követte az általam követett irányt. Több is lesz még, de éppen ezért most sem lesz könnyű minden versenyen a dobogón végezni. Ha kapunk egy lehetőséget, akkor harcolhatunk. Doningtonban a túlélés volt a tét számomra, olyan keményen motoroztam, ahogy csak tudtam. Itt már tudtam egy kicsit vigyázni a hátsó gumimra és elemezni, hogy mi történik körülöttem.”