Jelenleg kék az ég Scott Redding számára, de a nehéz szezonkezdet kérdéseket ébresztett benne. Például, lesz-e valaha versenyképes a BMW?
Scott Redding számára nem éppen egyszerűen indult 2022. Az angolnak a termékeny, futamgyőzelmekkel és folyamatos dobogókkal szegélyezett két ducatis év után idén év elején még a pontszerzésért is kaparnia kellett. Aragóniában és Assenben elő is fordult, hogy ez nem jött össze neki, ilyenkor kifejezetten frusztráltan nyilatkozott.
Estorilban már látszódni kezdett, hogy Redding és a BMW egyre inkább össze tud csiszolódni. Ezt egy átmeneti misanói hétvége követte, ezután pedig hirtelen nagyon szignifikáns lett a változás. Doningtonban a két hosszú futamon negyedik és ötödik lett, közte, a Superpole-versenyen pedig megszerezte első BMW-s dobogóját. Ezt a szintet aztán legutóbb, Mostban már egy hosszú futamon is meg tudta ugrani.
Redding elismeri, messziről futott neki mentálisan is ezeknek a magasságoknak, ahol most járnak a BMW-vel.
„Kétkedtem. Kétkedtem rendesen, hogy valaha eljutunk-e ide” – ismeri el Redding. „Doningtonban azt mondtam, innen kétfelé vezethet az út. Vagy itt maradunk elöl, vagy az csak egy egyszeri fellángolás volt, és ennyi. Szerencsére sikerült megvetni a lábunkat elöl. Előre tudtunk lépni, és odaértünk, ahová nagyjából tartozunk. A szezon előtt annyit mondtam, hogy ha év közepéig néhányszor dobogóért tudunk harcolni, az már egy jó eredmény. A szezon végére pedig ugyanezt sokkal stabilabban. Haladunk efelé. Még néhány változás, és jöhetnek a további csaták (az élmezőnnyel).„
A munka sűrűje is teljesen máshogy néz már ki a BMW-n Redding számára. „Jó ideig azt éreztem mindenhol, hogy mindjárt k*rvára eldobom a motort. És még így is két másodperces lemaradásban voltam. Most egyre inkább azt érzem már, hogy a motor beszél hozzám, én meg válaszolni tudok neki. Úgy tudom vezetni, ahogy azt én nagyjából szeretném. Rengeteg múlik az önbizalmon, ez legalább fél tizedmásodperc körönként.„
A BMW még mindig utolsó a gyártók versenyében, Redding viszont már kilencedik.