Valamennyien az olasz Energica márka motorkerékpárjával fognak versenyezni, Michelin gumiabroncsokkal.
A 2021-es nevezési lista:
Hikari Okubo | JAP |
Avant Ajo MotoE
|
André Pires | POR |
Avintia Esponsorama Racing
|
Xavier Cardelus | AND |
Avintia Esponsorama Racing
|
Dominique Aegerter | SUI |
Dynavolt Inctact GP
|
Kevin Zannoni | ITA |
LCR E-Team
|
Miquel Pons | SPA |
LCR E-Team
|
Alessandro Zaccone | ITA |
OCTO Pramac MotoE
|
Yonny Hernandez | COL |
OCTO Pramac MotoE
|
Mattia Casadei | ITA |
Ongetta SIC58 Squadra Corse
|
Maria Herrera | SPA |
Openbank Aspar Team
|
Fermin Aldeguer | SPA |
Openbank Aspar Team
|
Jordi Torres | SPA |
Pons Racing 40
|
TBA |
Pons Racing 40
|
|
Andrea Mantovani | ITA |
Team Gresini MotoE
|
Mattero Ferrari | ITA |
Team Gresini MotoE
|
Lukas Tulovic | GER |
Tech3 E-Racing
|
Corentin Perolari | FRA |
Tech3 E-Racing
|
Eric Granado | BRA |
WithU Racing
|
Látható, hogy már csak egyetlen hely kiadó, méghozzá Sito Pons csapatában.
A legnagyobb változás tavalyhoz képest, hogy a Marc VDS csapat visszalépett az idei szezontól, mivel a versenyzőjük, a francia Mike di Meglio kizárólag az Endurance VB-re szeretne koncentrálni.
Itt érdemes megjegyezni, hogy a MotoE szinte valamennyi versenyzője megméreti magát más sorozatokban is: jellemzően az Endurance VB-n, de van, hogy a Moto2 Európa-bajnokságban, vagy valamelyik nemzeti sorozatban (pl. spanyol, vagy brazil Superbike bajnokság).
Szintén hiányzik két nagy név is tavalyról: a san marinói Alex de Angelis visszavonult a versenyzéstől, a finn Niki Tuuli pedig a Supersport VB-n fog versenyezni MV Agustával.
A mezőny jó része tavaly is versenyzett itt: a nevezési listán találjuk a címvédő spanyol Jordi Torrest, valamint a tavalyi második-harmadik helyezetteket: Matteo Ferrarit és Dominique Aegertert is - utóbbi a Supersport világbajnokságon is versenyezni fog. Onnan két újoncot is fogad a sorozat: a japán Hikari Okubo és a francia Corentin Perolari idén elektromos motorokra váltják a hatszázas benzineseket. Két másik újonc is debütál idén: a portugál André Pires és az olasz Andrea Mantovani.
A legnagyobb változás tavalyhoz képest, hogy a Marc VDS csapat visszalépett az idei szezontól, mivel a versenyzőjük, a francia Mike di Meglio kizárólag az Endurance VB-re szeretne koncentrálni.
Itt érdemes megjegyezni, hogy a MotoE szinte valamennyi versenyzője megméreti magát más sorozatokban is: jellemzően az Endurance VB-n, de van, hogy a Moto2 Európa-bajnokságban, vagy valamelyik nemzeti sorozatban (pl. spanyol, vagy brazil Superbike bajnokság).
Szintén hiányzik két nagy név is tavalyról: a san marinói Alex de Angelis visszavonult a versenyzéstől, a finn Niki Tuuli pedig a Supersport VB-n fog versenyezni MV Agustával.
A mezőny jó része tavaly is versenyzett itt: a nevezési listán találjuk a címvédő spanyol Jordi Torrest, valamint a tavalyi második-harmadik helyezetteket: Matteo Ferrarit és Dominique Aegertert is - utóbbi a Supersport világbajnokságon is versenyezni fog. Onnan két újoncot is fogad a sorozat: a japán Hikari Okubo és a francia Corentin Perolari idén elektromos motorokra váltják a hatszázas benzineseket. Két másik újonc is debütál idén: a portugál André Pires és az olasz Andrea Mantovani.
A szezon a tervek szerint május másodikán rajtol Jerezben - valamennyi forduló a MotoGP betétfutama lesz.
FIM MotoE világkupa - 2021-es naptár:
1. | Május 02. | Jerez |
2. | Május 16. | Le Mans |
3. | Június 06. | Barcelona |
4. | Június 27. | Assen |
5. | Augusztus 15. | Red Bull Ring |
6. | Szeptember 18. | Misano |
7. | Szeptember 19. | Misano |
Fotó: MotoGP Media