MotoGP

A bajnokság állása Aragón előtt - Mérföldkő az idei szezonban

Mindhárom géposztályt tekintve jelentős, ugyanakkor még nem behozhatatlan előnye van a világbajnoki éllovasnak, így ilyen szempontból vagy így, vagy úgy, de fontos szerepe lehet az aragóni versenyhétvégének.
MotoGP
Fabio Quartararo igen meggyőző, 65 pontos előnnyel vezeti a tabellát a regnáló világbajnok Joan Mir előtt. A Yamaha francia motorosának eddig csak kisebb botlásai voltak a szezon során, hiszen egyedül a jerezi 13. hely (arm-pump, alkari fájdalom) valamint a catalunyai 6. pozíció (kinyíló bőrruha) ami nem várt, tulajdonképpen önhibán kívüli betliként könyvelhető el. Ott van még persze az évad első futama, melyen ötödik lett, valamint a második osztrák viadal, ahol változó körülmények között hetedikként intették le. Mindezt leszámítva rendszerint a top3-ban végez, idén eddig nyolcszor, melyből öt győzelem született. Abszolút világbajnok szezon eddig, pláne, hogy senki sem tudja hosszútávon felvenni vele a harcot. Röviden összefoglalva: az opponensek keresztbe verik egymást és egyúttal hullámzó teljesítményt nyújtanak. A Ducatinál például nincs egy folyamatosan jól teljesítő húzóember, a Suzukinál mintha a (futam)győztes véna hiányozna, mert egyébként ott a kiegyensúlyozottsággal Mir kapcsán nem annyira vannak gondok, a KTM-nek nem sikerült tovább (inkább kicsit vissza) fejlődnie tavaly óta, míg az Aprilia és a Honda az esélytelenek nyugalmával van jelen a mezőnyben.
 
Házon belül Vinales lett volna érdemi kihívója Quartararonak, de hiába, vele már egy ideje nem lehetett számolni. Visszakanyarodva azonban az előbb említett Suzukira: Az ő helyzetük abból a szempontból lehet biztató, hogy tavaly egészen kiváló versenyeket produkáltak Aragónban, tekintve, hogy mindkét futamon (igen 2020-ban dupla forduló volt a spanyol ringen) a top3-ban zárt Rins és Mir is. Összességében egy győzelmet, egy második és két harmadik helyet hoztak el. Ez azt jelentené papíron, hogy Mirnek ez egy jó lehetőség lehetne arra, hogy zárkózzon Quartararora, aki ráadásul úgy nyilatkozott nemrég, hogy az aragóni pálya talán a legnehezebb számára (hisszük ha látjuk – mondanák talán keserű mosollyal az arcukon az ellenfelek). Ha így van, ha nincs, akkor is Aragón lehet egy olyan pontja a bajnokságnak, ahol ha nem is matematikailag de eldőlhet a világbajnoki cím sorsa, vagy legalábbis akkora hátrányba kerülhetnek Quartararo riválisai, amit - elnézve a francia eddigi teljesítményét - már nem lesznek képesek lefaragni. A feljebb már említett 65 pont így is tetemes, és mivel a szezonból maximum már csak nyolc verseny van hátra (a törölt malajziai forduló helyett beharangozott verseny ideje és helye még ismeretlen) ezért már most sem elég ha öt pontokat hoznak versenyenként a yamaháson.
 
Moto2
A pontkülönbséget tekintve (44) bár a középső géposztályban van legközelebb egymáshoz az első és a második, mégis már most eldőlni látszik a küzdelem. Az üldöző Raul Fernandez hibáját (bukott és nullázott) legutóbb Silverstone-ban kegyetlenül kihasználta Gardner azzal, hogy nyerni tudott, így élből plusz 25 pontot vert csapattársára. Ha pedig mindez nem lenne elég, akkor miként arról nemrég hírt adtunk az Ajo Motorsport spanyol motorosa a kezét törte a Brit Nagydíjat követően egy kerékpáros baleset során ez pedig valószínűleg meg is pecsételte a sorsát a vb-esélyeket illetően.
 
Fernandez azt nyilatkozta, hogy nem szeretne a hétvégére frissen műtött kézzel konkrét célokat kitűzni, már ha egyáltalán a vasárnapi futamon rajthoz tud állni. Nem nehéz kitalálni, hogy a pénteki és a szombati edzéseken azt fogja majd felmérni, hogy egyáltalán végig tud-e menni a versenyen. Sok kérdés így a Moto2-ben nem marad, hiszen a harmadik helyen álló Bezzecchi bár egészséges, azonban egyrészről 52 pont a hátránya, másrészről idén eddig nem nagyon sikerült megvernie Gardnert. A harmadik helyet nem nagyon kell féltenie Lowes-től (52 pont az előnye), azonban az ezüst még simán meglehet: Nyolc egység választja el Fernandeztől.
 
Moto3
Talán nem nyúlunk mellé azzal, ha azt mondjuk, hogy a legkisebbek között a grémium leginkább az újonc Pedro Acosta végső győzelmét szeretné látni. A 17 éves spanyol nemrég írt alá egy Moto2-es szerződést jelenlegi csapatával, vagyis világbajnokként vagy sem, de jövőre biztosan a középső kategóriában folytatja. Acosta 46 ponttal vezet Sergio Garcia előtt, aki azonban nem dőlhet hátra sem mivel belendült mögötte az olasz különítmény (Fenati és Foggia) emellett pedig még bőven van esélye utolérni Acostát. Legalábbis elméletben biztosan, hiszen a nem kevés spanyol versenyzővel megáldott mezőnyben mehet majd a versengés, hogy ki tud nagyobbat harapni a hazai pálya nyújtotta előnyökből.
 
Szerencsénkre a Moto3 kiszámíthatatlanságának köszönhetően semmi sincs garantálva és ugyan Acosta nem egyszer a maga javára rendet tudott csapni a „káoszban”, azért neki sem jött ki mindig a lépés a legkedvezőbben. Nyilván amennyiben most Garcia nincs észnél, akkor szinte le is mondhat a bajnokságról, ahogyan Masianak vagy több más rutinos, esetleg év elején még favoritlistán szereplő versenyzőnek azt korábban tennie kellett. Nyilvánvaló, hogy Barryn Binder, John McPhee, Niccolo Antonelli, Gabriel Rodrigo vagy éppen a már előbb említett Masia is úgy gondolta a szezon kezdete előbb, hogy a tabella elejében, a bajnokságért küzd majd, ehhez képest mindannyian kénytelen voltak ezt hamar kiverni a fejükből.
 
 
Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások