A Honda visszaszerezné Crutchlow-t – A Yamaha újabb lehetőséget puskáz(ott) el?

A hírek szerint a Honda szeretné, ha immáron tesztversenyzőként ismét náluk menne Cal Crutchlow, így a brit motoros Stefan Bradl-lel karöltve fejleszthetné motorjukat.
P1race.hu 2021-09-28 14:43:26
Habár a HRC még júliusban szerződést hosszabbított tesztversenyzőjével, Stefan Bradl-lel, azonban most úgy tűnik, hogy egy másik korábbi MotoGP versenyzővel szeretnék szélesíteni tesztcsapatuk palettáját. Mindezt persze a fejlődés érdekében, hiszen már egy ideje nyilvánvaló, hogy a Honda a riválisokhoz képest le van maradva, egyúttal pedig problémákkal küzd. Az aranyszárnyasok egyrészről nyakra-főre állnak elő újításokkal és különböző alkatrészekkel, másrészről pedig próbálnak mindent és mindenkit mozgósítani a teljesítményjavulás érdekében. Így került a képbe Cal Crutchlow is, akinek azonban a szolgálatait nem használja ki oly mértékben a Yamaha, mely egyébként látszólag adná magát. Crutchlow, mint tudjuk, 2015-től hat szezonon keresztül volt az LCR Honda versenyzője, azonban miután tavaly év végén bejelentette visszavonulását, máris leszerződött a Yamahához tesztversenyzőnek. A hangvillásokkal nemkülönben nagy múltja van a brit motorosnak, tekintve, hogy 2009-ben velük nyerte meg a Supersport vb-t, majd 2010-ben ugyancsak yamaházott a Superbike-ban, míg 2011, ’12, ’13-ban az akkor még M1-eseket használó Tech3 színeiben debütált és egyúttal teljesítette első három szezonját a MotoGP-ben.
 
Koránt sem biztos, hogy ezúttal viszont hosszútávú együttműködés jön létre a felek között, mivel egyrészről tudjuk, hogy a Honda számára, ha arról van szó, a pénz nem akadály, másrészről nem biztos, hogy minden adott ahhoz, hogy Crutchlow a Yamahánál maradjon. Gondolunk itt arra, hogy a tapasztalt brit három év alatt a harmadik volt MotoGP menő, aki a hangvillásoknál ilyen szerepkörben próbál megragadni. 2019-et illetően Jonas Folger, a tavalyi év tekintetében pedig Jorge Lorenzo nevezhető meg elődjeként: Többek között a pandémia helyzetből adódóan is a Yamaha az előző szezonban nem használta ki túlzottan Lorenzo szolgálatait, azonban mint az a szezon végén az illetékes vezetők bevallása szerint kiderült, ők maguk is kissé félremenedzselték a tesztprogramjukat. Ennek fényében erre az esztendőre vonatkozóan megtörténtek a fogadkozások, mégsem történt túl sok változás. Míg év közben a Honda vagy éppen a Suzuki, netán a Ducati háza tájáról több alkalommal hallottuk és láttuk, hogy tesztelnek, addig Crutchlow nemigen ült motorra. (Persze itt most vonatkoztassunk el attól az előre nem tervezett eseménytől, hogy a brit versenyző beugróként helyettesítette előbb Morbidellit, majd Vinalest.)
 
Crutchlow a szezont megelőzően, még Katarban tesztelt hat napot a Yamahának, majd áprilisban Jerezben gurult pályára, azóta viszont semmi. Még a legutóbbi kétnapos misanoi teszten sem használta őt a japán gyártó, habár a hírek szerint ezen a héten Aragonban megtörhet a jég – először április óta. Nyilván mindezt a Hondánál is pontosan látják, egyszóval nem meglepő, hogy ha látnak esélyt Crutchlow megszerzésére, akkor azt meg is próbálják. További adalék lehet, hogy Crutchlow stílusa, valamint visszajelzései a Honda kapcsán mindig is hasonlóak voltak, mint Marquezé, ami a HRC szemében szintén növeli a rutinos brit értékét.

Fotó: MotoGP Media
P1race.hu
További cikkeink
Hozzászólások
Hétvégi menetrend
Fast Lane

VB állása
1
MotoGP
F. Quartararo
Yamaha
234
2
MotoGP
F. Bagnaia
Ducati
186
3
MotoGP
J. Mir
Suzuki
167
4
MotoGP
J. Zarco
Ducati
141
5
MotoGP
J. Miller
Ducati
140
Kövess minket
Podcast