A Kawasaki, a BMW és például a Honda is új motorral készül a következő Superbike világbajnoki szezonra, az pedig talán nem is csoda, hogy az adott gyártók versenyzői azért figyelemmel követik a rivális márka lépéseit, akár saját okulásuk szempontjából is. A Honda gyári csapatának angol versenyzője, a következőképpen beszélt például a Kawasaki új motorjáról, a Hondához viszonyítva: “Azt gondolom, ismerve a Kawasakit, azért igazán versenyképesek, mert évek óta nem sok mindenen változtattak. A maximumot hozzák ki egy elég jó csapatból, ugyanazzal a versenyzővel és mindennel, ami tulajdonképpen pont az ellenkezője annak, ami a Hondánál van. Azt gondolom, hogy a Honda képességei jóval magasabban vannak, mindez pedig idővel és tapasztalatszerzéssel növekedni fog. Az új Kawasaki szerintem egy kis lépés, azonban annak érdekében, hogy hasonlóan versenyképesek legyenek, mint a múltban, szükségük lesz arra, hogy ezen finomítsanak.” – magyarázta Leon Haslam.
A HRC másik versenyzője, Alvaro Bautista nemkülönben azon a véleményen van, hogy az eddig látottaknál lényegesen több lehetőség rejlik motorjukban. “Úgy vélem, hogy jelenleg a maximum teljesítmény 70-75%-ánál vagyunk. A szezon kezdetétől nagy lépést tettünk annak a végéig, különösképpen az utolsó versenyeken. Kezdetem azt tapasztalni, hogy a motor a kezemben van. Habár az eredmények nem dobogós helyek és győzelmek voltak, egyre jobban éreztem a motort. Nagy kihívás volt ez számomra, hiszen négyütemű motorok terén eddig csak V4-essel mentem, most pedig a sor négyes számomra elég más. Ebben az évben azt tanultam, hogy miként kell menni egy ilyen géppel. Azt gondolom, hogy néhány változtatással és azokkal a kérésekkel, amik Leontól és tőlem érkeztek a japán mérnökök irányába, a következő szezonban közel kerülhetünk a 90-95%-os maximumhoz. Ez elég lesz ahhoz, hogy a dobogóért harcoljunk, a maradék 5-10% elérése pedig a győzelmet jelentheti."
A Honda mindkét versenyzője egyébként igen tapasztalat motorosnak számít, hiszen Bautista 36, Haslam pedig 37 éves. Előbbi a MotoGP különböző géposztályaiban töltött igen produktív éveket, míg utóbbi neve tulajdonképpen 2003 ismert a Superbike vb-n. Bautista tavaly a MotoGP-ből érkezve kis híján megnyerte a Superbike világbajnokságot, tekintve, hogy egészen lehengerlő módon kezdett, hiszen a Ducatival behúzta a szezon első tíz (!) futamát, azonban a pontversenyben végül alulmaradt Jonathan Rea-vel szemben. Haslam 2019-ben három szezon brit Superbike-ozást követően tért vissza a világbajnokságra, ahol egyébként 2015-re datálható az egyik legjobb összetettbeli eredménye, ami egy negyedik hely. Az angol motoros egyébként karrierje során 2010-ben futotta legjobb vb szezonját egy bajnoki ezüstérem formájában. Haslam akkor Suzukival versenyzett.
Fotó: Dorna WorldSBK