Superbike

A hondások 2021-ben dobogókért mennének

Alvaro Bautista és Leon Haslam is úgy gondolja, hogy lényegesen több potenciál rejlik versenygépükben, mint amennyit eddig mutatni tudtak. Mindkét motoros bízik benne, hogy jövőre már folyamatosan harcban lehetnek a top3-as helyezésekért.
A Kawasaki, a BMW és például a Honda is új motorral készül a következő Superbike világbajnoki szezonra, az pedig talán nem is csoda, hogy az adott gyártók versenyzői azért figyelemmel követik a rivális márka lépéseit, akár saját okulásuk szempontjából is. A Honda gyári csapatának angol versenyzője, a következőképpen beszélt például a Kawasaki új motorjáról, a Hondához viszonyítva: “Azt gondolom, ismerve a Kawasakit, azért igazán versenyképesek, mert évek óta nem sok mindenen változtattak. A maximumot hozzák ki egy elég jó csapatból, ugyanazzal a versenyzővel és mindennel, ami tulajdonképpen pont az ellenkezője annak, ami a Hondánál van. Azt gondolom, hogy a Honda képességei jóval magasabban vannak, mindez pedig idővel és tapasztalatszerzéssel növekedni fog. Az új Kawasaki szerintem egy kis lépés, azonban annak érdekében, hogy hasonlóan versenyképesek legyenek, mint a múltban, szükségük lesz arra, hogy ezen finomítsanak.” – magyarázta Leon Haslam.
A HRC másik versenyzője, Alvaro Bautista nemkülönben azon a véleményen van, hogy az eddig látottaknál lényegesen több lehetőség rejlik motorjukban. “Úgy vélem, hogy jelenleg a maximum teljesítmény 70-75%-ánál vagyunk. A szezon kezdetétől nagy lépést tettünk annak a végéig, különösképpen az utolsó versenyeken. Kezdetem azt tapasztalni, hogy a motor a kezemben van. Habár az eredmények nem dobogós helyek és győzelmek voltak, egyre jobban éreztem a motort. Nagy kihívás volt ez számomra, hiszen négyütemű motorok terén eddig csak V4-essel mentem, most pedig a sor négyes számomra elég más. Ebben az évben azt tanultam, hogy miként kell menni egy ilyen géppel. Azt gondolom, hogy néhány változtatással és azokkal a kérésekkel, amik Leontól és tőlem érkeztek a japán mérnökök irányába, a következő szezonban közel kerülhetünk a 90-95%-os maximumhoz. Ez elég lesz ahhoz, hogy a dobogóért harcoljunk, a maradék 5-10% elérése pedig a győzelmet jelentheti."
 
A Honda mindkét versenyzője egyébként igen tapasztalat motorosnak számít, hiszen Bautista 36, Haslam pedig 37 éves. Előbbi a MotoGP különböző géposztályaiban töltött igen produktív éveket, míg utóbbi neve tulajdonképpen 2003 ismert a Superbike vb-n. Bautista tavaly a MotoGP-ből érkezve kis híján megnyerte a Superbike világbajnokságot, tekintve, hogy egészen lehengerlő módon kezdett, hiszen a Ducatival behúzta a szezon első tíz (!) futamát, azonban a pontversenyben végül alulmaradt Jonathan Rea-vel szemben. Haslam 2019-ben három szezon brit Superbike-ozást követően tért vissza a világbajnokságra, ahol egyébként 2015-re datálható az egyik legjobb összetettbeli eredménye, ami egy negyedik hely. Az angol motoros egyébként karrierje során 2010-ben futotta legjobb vb szezonját egy bajnoki ezüstérem formájában. Haslam akkor Suzukival versenyzett.

Fotó: Dorna WorldSBK


Hozzászólások