MotoGP

A HRC egyenlőséget ígér versenyzőinek 2021-re

Takaaki Nakagami két éves szerződéshosszabbítást írt alá a HRC-vel, melynek kapcsán a japán motoros elmondta, hogy a gyár ígérete szerint jövőre minden hondás versenyző ugyanazt a csomagot kapja majd a királykategóriában.
Tekintve, hogy Nakagami a legjobb hondás a bajnoki pontversenyben és az előkelőnek számító ötödik helyen áll, várható volt, hogy a HRC hosszabbítani fog versenyzőjével, amely nemrég meg is történt egy további két éves szerződés keretében. A japán motoros ennek kapcsán fejtette ki, hogy a Honda ígérete szerint a következő évet az összes HRC-s pilóta ugyanazon csamaggal kezdi majd meg, vagyis elviekben Marc Marquez, Pol Espargaro, Alex Marquez és Takaaki Nakagami is pontosan ugyanolyan motoron fog ülni 2021-ben. (Jelenleg Nakagami a Honda tavalyi motorjával versenyez – így volt ez egyébként az elmúlt három évben is, vagyis a japán mindig csak előző évi technikát kapta meg az adott szezonra.) Az LCR Honda motorosa kifejtette, hogy ennek nyomán a célja az lenne, hogy harcba tudjon szállni a Repsol Hondásokkal, valamint, hogy a győzelemért is küzdhessen jövőre.
További érdekesség, miszerint Nakagami saját maga tárgyalt a HRC-vel a szerződéshosszabbításáról, hiszen a 28 éves motoros kifejtette, hogy nincsen menedzsere és ő maga jutott egyezségre a HRC igazgatójával, Tetsuhiro Kuwatával. A crash.net információi alapján Nakagami beszámolt arról is, hogy az aragóni versenyt követően adatösszehasinlításra is volt lehetősége Alex Marquez versenyével kapcsolatban, mely során kiderült többek között az is, hogy mindössze két tizeddel volt rosszabb a legjobb köridje, mint a Repsol Honda spanyoljának. Habár az LCR hondás hamar hozzátette, hogy mivel különböző motorokról beszélünk, ezért kár lenne messzemnő következtetéseket levonni, azonban ettől függetlenül a beállítások (motor balansz) kapcsán kipróbálhatják majd azt, amit Marquez esetében láttak.
 
Több szempontból is érdekes, a korábbiakhoz képest tehát eltérő “versenypolitika” látszik kirajzolódni a Hondánál, hiszen eddig talán csak elkerülte a figyelmünket, azonban nem volt jellemző a HRC-re, hogy az összes versenyzőjének ugyanakkora támogatottságot próbálna biztosítani. Utoljára ezt értelemszerűen talán csak 2007-ben, valamint 2012-ben voltak kénytelenek a szabályváltozások nyomán megtenni, amikor 800 köbcentisra, majd újra ezresre váltott a legnagyobb géposztály.

Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások