Moto3

A “kategória veterán” jövőre is (kénytelen) marad(ni) a Moto3-ban

John McPhee szerződésében eredetileg az állt, hogy amennyiben a bajnokság felénél a pontversenyben a top3-ban van, akkor 2021-ben már a Moto2-ben szerepelhet. A skót motoros ennek ellenére kénytelen maradni a Moto3-ban.
John McPhee jelenleg 26 éves, mellyel abszolút ő a rangidős a legkisebb géposztályban, ahol idén immáron a nyolcadik teljes szezonját (2013 óta) teljesíti. A skót pilóta egyébként 2010-ben, az akkor még 125-ösök valenciai futamán debütált a vb-n, és a következő esztendőben is volt három indulása a kétüteműek között. Ha valaki, akkor ő aztán mindent tud a kategóriáról, ahol abszolút veterának számít a nála jóval fiatalabbak között. Legjobb összetettbeli eredménye egy ötödik hely tavalyról, és bár 2015 óta minden szezonban gyűjt legalább egy dobogós helyet, eddig nem adatott meg számára a lehetőség, hogy igazán maradandót alkosson. Idén azonban egy olyan csapatnál, valamint technikán szerepel, amelynek köszönhetően harcban volt a világbajnoki címért, azonban ez most egyre inkább távolinak tűnik. Barcelonában egyik legfőbb riválisával (Albert Arenas) összeütközve estek ki, ráadásul legutóbb Le Mans-ban is nullázott, így jelenleg ötödik a tabellán, immáron 37 pontos hátrányban az éllovas Arenas mögött.
Ahogyan azt a bevezetőben már említettük, a hírek szerint McPhee szerződésében az az opció áll, miszerint amennyiben a bajnokság felénél a top3-ban van, akkor jövőre automatikusan a Moto2-ben szerepelhet a Petronas csapattal. Dacára annak, hogy ezt meg tudta valósítani a skót motoros, mégsem lesz helye 2021-ben a Moto2-ben, vagyis kénytelen egy újabb évet lehúzni a Moto3-ban. A Petronasnál ugyanis bíznak Jake Dixon egyre erősödő formájában, így jövőre is a Vierge – Dixon kettőssel szerepelnek majd a középső géposztályban, míg a Moto3-ben McPhee mellé érkezik a Catalunyában első győzelmét szerző Darryn Binder. Nyilvánvaló, hogy McPhee azért már feljebb vágyódna, egyszóval alighanem nagy csalódás ez számára, habár ki tudja, hogy a következő évben mire lesz képes. A skót versenyző egyébként maximum 2022 végéig szerepelhetne a Moto3-ben, ahol 28 év a megengedett maximum korhatár. (25 éves kor felett már nem lehet debütálni a legkisebb géposztályban.)
 
A skót versenyző jövőre a Moto3-ben, ugyanígy a Petronas csapat motorján húzza majd a gázt

 
Érdekesség, hogy a speedweek szerint a háttérben többek között az is áll, hogy a brit PayTV-Sender BT Sport-nak a MotoGP közvetítési jogokat illetően szerződése van a Dornával, akik kategóriánként két brit versenyzőt irányoztak elő (amennyiben erre van lehetőség), ha lehet így fogalmazni. A Moto2-ben Sam Lowes és Dixon személyében ez jövőre péládul már biztosított, azonban McPhee Moto3-ból történő távozása esetén jelen állás szerint nem lett volna brit érdekeltség a kategóriában.

Fotó: Petronas Sepang Racing Team


Hozzászólások