MotoGP

A Michelin elmagyarázta a Yamaha által használt gumitrükköt

Közel tíz fokkal lehet csökkenteni az abroncsok hőmérsékletét.
Úgy tűnik, hogy a Yamaha remeklése nem feltétlenül csak a 2020-as versenygépüknek köszönhető, ugyanis a MotoGP gumigyártója, a Michelin még az Andalúz Nagydíj vasárnapi programja előtt kiküldött egy e-mailt minden csapatnak, hogy próbálják meg a versenyen használt gumikat kivinni a bemelegítő tréningen is három körre. Ebből az egyik egy lassú felvezető, majd jön egy gyorskör és egy lassú levezetés. Ezáltal a versenyzők eltávolítják a gumiabroncsot körülölelő fóliát, és miután visszarakták a melegítő paplanok alá, bekövetkezik egy kémiai reakció, mely után az abroncsok jobban bírják a nagy hőséget. A Michelin szóvivője így nyilatkozott erről:

„Időről-időre próbálunk olyan javaslatokat tenni a csapatoknak, amelyekben mi is hiszünk, és remélhetőleg a csapatoknak is tudunk velük segíteni, de természetesen azt nekik kell eldönteni, hogy meghallgatnak-e minket, vagy sem. Három kört teszel meg a gumikon. Utána hagyod az abroncsokat lehűlni, és ezt követően a verseny előtti néhány pillanatban pedig ismét le kell takarni a kerekeket a melegítő paplannal. Ha ezt a folyamatot végigcsinálják a verseny előtt, akkor a gumik sokkal jobban bírják a hőséget, és akár tíz fokkal is csökkenhet a hőmérsékletük.”

A módszert egyébként csak a négy yamahás, és Alex Rins próbálta ki, viszont láthatóan bevált a jerezi hőségben, Fabio Quartararo ugyanis remekül érezte magát a rajt utáni pillanatokban: „Általában teljesen új gumikon állunk fel a rajtrácsra vasárnaponként, de ezen a versenyhétvégén elhatároztuk, hogy a reggeli bemelegítő edzésen kivisszük három körre azokat a gumikat, amikkel a délután versenyeztünk. Ez egy nagyon jó döntés volt, amiért csak gratulálni tudok a csapatnak!”

Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások