MotoGP Sepang Teszt
Superbike Aragon

A szatellit Yamahának 11-12 millió euróban (4–4.7 milliárd forint) fáj egy szezon

A királykategóriás privát Yamaha csapatfőnöke a svájci speedweek.com-nak adott interjút, melyben többek között istállója presztízsének helyreállításáról beszélt.
Forgó Ariel János 2021.12.10. 22:56:20
Olvasási idő: 2 perc
Annak ellenére, hogy 2020-ban Franco Morbidelli jóvoltából egyéni világbajnok ezüstérmet szerzett a korábban Petronas Yamaha néven futó alakulat, a 2020-as évadjuk nem sikerült valami fényesen. Egyrészről Valentino Rossi nem tudta azt a formát hozni, amit elvártak volna tőle, míg Morbidellit sérülés hátráltatta, aki aztán egy évközi műtétet követően már a gyári csapathoz tért vissza. A helyére Andrea Dovizioso érkezett, azonban a rutinos olasz érthető okokból nem igazán tudott versenyképes lenni a rendelkezésére álló 2019-es versenycsomaggal. Az immáron WithU RNF Yamaha néven zsereplő istálló 2022-ben leginkább Doviziosóra kíván építeni, aki jövőre már a Yamaha legfrissebb technikáján, gyári motoron ülve szállhat majd harcba a többiekkel. Érthető módon Razlan Razaliék szeretnének visszazárkózni arra a szintre, melyet 2019-ben vagy épp 2020-ban láthattunk tőlük. „Nagyszerű a kapcsolatunk a Yamahával. Egy erős szatellit alakulat mindenképpen nagyon fontos, ezért a státuszért pedig megharcoltam. A Yamaha nem csupán egy vevőt lát bennünk, aki fizet. Együtt döntöttünk 2018-ban Fabio Quartararo szerződtetéséről, aki az elmúlt szezonban az egyetlen megbízható yamahás versenyző volt. Később Francót a gyári csapatnak adtuk, mi pedig az utolsó helyeken kötöttünk ki. Akar bárki is ilyesmit nézni?” – tette fel a költői kérdést a csapatfőnök.
 
„Amikor azonban eljön az ideje, hogy versenyzőt válasszunk, akkor azt a Yamahával együtt tesszük. Büszkék vagyunk rá, hogy a Yamaha fizeti a versenyzőket, azonban a motorok lízingjét mi álljuk.” – szögezte le Razali. Mi is jelent ez pontosan? A legfrissebb infók szerint egy (versenyképes)királykategóriás motor bérlése 2,5 millió eurót (nagyjából 900 millió forint) jelent. Darryn Binder 2022-es versenygépe, amely várhatóan a 2021-es valenciai nagydíjon (Quartararo által) használt specifikációjú Yamaha lesz „mindössze” 2 millió eurós árban taksálják. Ehhez jön még 5 millió euró (1,8 milliárd forint) mely tartalmazza a Dornának fizetendő és nevezéshez és egyéb vonzatos költségeket tartalmazó összeg. Viszonyításképp érdemes megjegyezni, hogy a hírek szerint a szatellit Yamaha új főszponzora, a WithU, kevesebb mint 5 millió eurót fizet Razlan Razaliéknak. A WithU Yamaha költségvetése összességében 11-13 millió euróra (4–4.7 milliárd forint) tehető egyetlen szezont illetően, hiszen két motorbérléssel és a feljebb már említett 5 millió eurós „egyéb” költség összege ennyit tesz ki.

Fotó: MotoGP Media
Forgó Ariel János
További cikkeink
Hozzászólások
Hétvégi menetrend

VB állása
1
MotoGP
F. Quartararo
Yamaha
278
2
MotoGP
F. Bagnaia
Ducati
252
3
MotoGP
J. Mir
Suzuki
208
4
MotoGP
J. Miller
Ducati
181
5
MotoGP
J. Zarco
Ducati
173
Kövess minket
Podcast