WTCR

A WMSC jóváhagyta a WTCR-t érintő szabályváltozásokat

Az FIA Motorsport Világtanács jóváhagyta több szabálynak a módosítását a WTCR 2020-as szezonjára.
A Motorsport Világtanács engedélyezte a WTCR-ben több szabálynak a módosítását, amik a versenyt és az időmérőt érintik, valamint költségcsökkentő változtatásokat is tartalmaznak, írja a TouringCarTimes. Első lépésben a két és három futamos hétvégéket engedélyezték, amit a korábban bejelentett 2020-as versenynaptár tartalmaz.

Emellett a kvalifikációt módosították, egyetlen háromszakaszos időmérő lesz hétvégénként, kivéve Nürburgringet, ahol egy 60 perces megszakítás nélküli edzésen dől el a rajtsorrend. A Q1 20 percig tart, ott a legjobb öt versenyző szerezhet 5-4-3-2-1 bajnoki pontot, a leggyorsabb 12 pedig továbbjut a Q2-be, ahol 10 perc áll rendelkezésre a gyorskörökre. A Q3-ba az előző szakasz öt leggyorsabb versenyzője jut tovább, ahol szintén 5-4-3-2-1 bajnoki pontot osztanak a sorrendnek megfelelően.

A rajtsorrend a következőképpen alakul: a három futamos hétvégéken, az első versenyen a Q1 sorrendje alapján rajtolnak a versenyzők, a második futamon az összesített eredmények alapján, ahol az első tíz versenyző fordított sorrendben indul, a harmadik futamon pedig a Q3, Q2, Q1 alapján meghatározott helyről indulnak.

A két versenyes hétvégéken, az első futamon az összesített idők alapján a legjobb tíz versenyző fordított sorrendben indul, a 11-12. pozíció a Q2, a továbbiak pedig a Q1 eredményei alapján alakulnak. A második versenyen a Q3, Q2, Q1 során meghatározott pozíciókból rajtolnak a versenyzők.

A költségcsökkentő szabályok:

-   Egy versenyző sem használhat 4-nél több turbót a szezon során,
-   Egyszerre legfeljebb öt szerelő dolgozhat az autón,
-   Az első hétvégén maximum 16 száraz pályás gumiabroncs használható fel egy versenyző számára. A másodikon 22, amiből legfeljebb 12 lehet új. A harmadikon, ahol a versenyző részt vesz, maximum 26 száraz pályás gumi engedélyezett, amiből 16 lehet új.

Fotó: WTCR Media


Hozzászólások