MotoGP

Az Aprilia Smith és Savadori közül (kénytelen) választani

Hiába a papíron rengeteg jelölt és lehetséges versenyző az Aprilia második motorjára, nagyon úgy fest, hogy különböző okoknál fogva a noealei gyártó Lorenzo Savadori és Bradley Smith közül választ majd 2021-re.
Elkezdhetnénk sorolni a neveket, hogy kik is kerültek szóba az Apriliánál, azonban maradjunk annyiban, hogy nagyon sokan. Legutóbb például a Moto2-esek között szereplő Joe Roberts, aki a hírek szerint inkább marad az eredeti tervnél és annál az Italtrans Racingnél folytatja pályafutását, ahol Enea Bastianini világbajnoki címet szerzett. Arról nincsen hír, hogy Chaz Davies fronton mi a helyzet, pláne, hogy a Ducati elvileg Scott Redding mellé már kiszemelte az angol helyére Michael Ruben Rinaldit, mint a bolognaiak Superbike csapatának új tagját. Az egész, már-már szappanoperába illő találgatás végére (ki szeretné az Apriliát, az Aprilia kit szeretne, de végül mégsem, aztán mégis ő, azonban van más is….) lassan azonban pont kerül, ráadásul a várntál sokkal egyszerűbb módon, hiszen amennyiben a legújabb fejleményeknek hinni lehet, akkor a téli tesztek végére választ majd az Aprilia Lorenzo Savadori és Bradley Smith közül. Az előzetes nevezési listán ugyan előbbi neve látható, azonban ez mindössze formaságnak tekinthető, hivatalos döntés még nincsen az olasz gyártó részéről.
Nincs könnyű helyzetben az Aprilia, hiszen a lehetséges veresenyzőjelöltjeik egyikével sem sikerült megállapodni, ami arra enged következtetni, hogy a noaleiek nem elég vonzóak ahhoz, hogy olyan pilótát szerződtessenek, aki – mondjuk ki őszintén – nem a sereghajtó kategória a legnagyobb géposztály mezőnyében. Lorenzo Savadori egész motoros pályafutását figyelembe véve két negyedik hely a legjobb eredménye a világbajnoki porondon, az is a Superbike-ban (2016 Hollandia és 2018 Franciaország), míg Bradley Smith inkább tesztversenyzőként funkcionált az utóbbi időszakban. Van ugyan egy MotoE világbajnoi második helye, illetve a Tech3 Yamahával még 2014-ben és 2015-ben 1-1 dobogós helye, de az már elég régen volt. Ahogyan Chaz Davies kapcsán az angol vonalat (piacot) már megénelkeltük, úgy ez a tényező Smith javára is döntheti a mérleg nyelvét.
 
Lorenzo Savadori
 
Tekintve egyébként, hogy az Aprilia az egyetlen gyártó akire jövőre nem vonatkoznak a fejlesztési korlátozások (emellett nem csak tesztpilótákkal, hanem hivatalos versenyzőikkel is pályára gurulhatnak privát teszten), mivel egyetlen dobogós helyet sem gyűjtöttek idén, ezért  2021-es motorjukkal ma már pályára is gurultak Jerezben. Aleix Espargaro a következőket mondta a gyakorlás kapcsán: „Számos update érkezik az RS-GP 21-hez, úgyhogy alig várom, hogy kipróbáljam a motort. Más erőforrás, váz és lengőkar. Később Malajziában még több fejlesztésünk lesz. Rengeteg kipróbálni valónk lesz tehát, számos konfigurációval.”- mondta izgatottam a spanyol, aki ugyanakor hozzátette, hogy a 2021-es év különösen fontos lesz, mind számára, mind az Aprilia számára. „Amenniyben nem tudunk minden egyes versenyen a top6-os helyezésekért harcolni, akkor egyáltalán nem lesz jó évünk.” Espargaro idei legjobb kvalikciós eredményét a brnói nagdíjon érte el, ami egy 4. rajtkocka volt, a legjobb versenyben szerzett helyezése pedig egy nyolcadik hely a szezonzáróról.

Fotó: Aprilia Racing


Hozzászólások