Bejelentésdömping 2022-re: átigazolások, csapathírek

Hírek a következő Grand Prix-szezonra
Palencsár Tibor 2021-09-19 01:33:19
A napokban számos új bejelentés érkezett a MotoGP mindhárom géposztályából a 2022-es terveket illetően, ezeket összegeznénk az alábbi cikkben. A korábban megírt bejelentéséket, pl. Franco Morbidelli, Pedro Acosta, vagy Sam Lowes leigazolásnak taglalását most kihagyjuk.

MOTOGP

Mint azt már korábban bejelentették, a maláj állami olajvállalat, a Petronas kivonul a Sepang Racing Team, vagyis az SRT mögül. A csapat emiatt 2022-ben már nem indít versenyzőket a Moto3-ban és a Moto2-ben, és tudvalevő volt, hogy átszervezik és át is nevezik a királykategóriás alakulatukat. A héten ez is bejelentésre került, ugyanis Razlan Razali csapatfőnök (aki korábban a Sepang-i pálya igazgatója volt) ismertette a csapat új nevét: RNF MotoGP Racing. Egyúttal ők is alártak öt évre az IRTA-hoz, amely értelmében a 2026-os szezon végéig jelen lesznek a Grand Prix királykategóriájában. (Carmelo Ezpeleta és Razlan Razali kézfogása látható a nyitóképen). Az is tudvalevő, hogy Yamahával fognak menni, és az egyik versenyzőjük Andrea Dovizioso lesz. Egyelőre csak pletyka, de a főszponzor állítólag a csapat egyik jelenlegi szponzora, az olasz WithU energetikai cég lesz, a másik versenyzői ülésre pedig a jelenlegi Moto3-as pilótájukat, Darryn Bindert tartják esélyesnek a csiripelő madarak.

Egy másik, 2026-ig szóló szerződés is megköttetett: a Dorna Sports és a Michelin meghosszabbította az együttműködést, ennek értelmében a 2026-os szezon végéig a francia márka lesz a királykategória hivatalos gumibeszállítója. A jelenlegi megállapodás 2023 végéig szólt, ezt toldották meg újabb három évvel. A Michelin 2016 óta a MotoGP kizárólagos gumibeszállítója, így az együttműködés legalább tíz évet fog számolni. A megállapodás részét képezi, hogy a Michelin reklámtáblák minden futamon kint lesznek a pályák szélén, valamint évente egy futamnak a Michelin lesz a névadó szponzora (idén ez a Stájer Nagydíj volt).

 Florent Ménégaux, a Michelin vezérigazgatója, és Carmelo Ezpeleta, a Dorna vezérigazgatója

MOTO2

A középső géposztályban jelentős változások elé néz. Kezdetnek egy csapattal kapcsolatos hír - újabb gyártó érkezik a Moto2 világbajnokságba. A spanyol GasGas a középső géposztályban is képviselteti magát 2022-ben, a Moto3-hoz hasonlóan az Aspar csapatnál, amely az olasz Boscoscuro vázgyártóról fog a spanyol márkára váltani. A Boscoscurónak így csak két motorja lesz a mezőnyben, a szintén olasz MV Agustához és a japán NTS-hez hasonlóan.

Egy újabb amerikai titán érkezik a világbajnokságba: a frissen megkoronázott MotoAmerica Supersport bajnok, a mindössze 19 éves Sean Dylan Kelly kétéves szerződést kötött az American Racinggel, ahol jövőre Cameron Beaubier csapattársa lesz. Várható volt, hogy Kelly váltani fog, hiszen a jelenlegi bajnokságát egyértelműen kinőtte – a kérdés az volt, hogy az amerikai Superbike bajnokságba, vagy Európába igazol. A bejelentéssel megkaptuk erre is a választ. Bár a választás nem annyira meglepő, ha azt nézzük, hogy a csapat tulajdonosa és főnöke, Eitan Butbul egyben Kelly menedzsere is. A csapat versenyzéssel foglalkozó igazgatójának pedig kinevezték a korábbi Grand Prix-versenyző John Hopkinst – ezzel megvalósul egy teljesen amerikai csapat a világbajnokságon. Kelly a 2019-es szezonzárón már teljesített egy futamot a csapattal, amikor a királykategóriába frissen felléptetett Iker Lecuonát helyettesítette a csapatnál – akkor nem ért célba a futamon.

Sean Dylan Kelly jelenleg a legígéretesebb amerikai tehetség

Kelly a spanyol Marcos Ramirezt váltja majd az American Racingnél, ám ő sem marad ülés nélkül: 2022-ben az MV Agusta csapatnál fog versenyezni a Moto2-es világbajnokságon.
 
 Marcos Ramirez és Giovanni Cuzari MV Agusta-főnök

A Gresini csapat Moto2-es felállása is bejelentésre került: a jelenleg a Moto3 világbajnokságon versenyző cseh Filip Salac, valamint a Moto E futamgyőztes olasz Alessandro Zaccone fogják a néhai Fausto Gresini alakulatában húzni a gázt. Zaccone korábban a Supersport VB-n versenyzett, illetve 2020-ban a Gresini csapattal indult a Moto E világkupában. Idén listavezetőként érkezett a szezonzáróra, azonban egy bukás megfosztotta a végső győzelemtől.

 Filip Salac, Luca Gresini és Alessandro Zaccone

Az Intact GP is ismertette két versenyzőjét: a német Marcel Schrötter marad a csapatnál, míg a Marc VDS-hez távozó Tony Arbolino helyét a Moto3-ból fellépő spanyol Jeremy Alcoba fogja átvenni. Alcoba eddig három dobogós helyet és egy rajtelsőséget szerzett a Moto3-ban, valamint 2019-ben ő nyerte meg a Moto3 Junior Világbajnokságot.

 Jeremy Alcoba, Jürgen Lingg csapatfőnök és Marcel Schrötter

A Pertamina Mandalika SAG Team két versenyzője is ismert. A holland Bo Bendsneyder maradni fog jövőre is, míg a visszavonuló Thomas Lüthi helyét a Moto3-ból fellépő argentín Gabriel Rodrigo veszi át majd.

 Gabriel Rodrigo jövőre egy géposztállyal feljebb lép

MOTO3

Itt is egy csapattal kapcsolatos hírrel kezdenénk: mint írtuk, a Petronas Sprinta Racing a főszponzor kiszállása miatt megszűnteti a Moto2-es és Moto3-as csapatát. Ám a Moto3-as infrastruktúra nem marad árván, ugyanis a korábbi MotoGP, Brit Superbike és Endurance VB-versenyző Michael Laverty (Eugene Laverty fivére), aki jelenleg utánpótlás-neveléssel foglalkozik saját iskolája, az MLav VisionTrack Academy keretein belül, útjára indít egy új brit csapatot, melynek fő célja a fiatal brit motorversenyzők támogatása és lehetőséghez juttatása lesz. Az alakulat a VisionTrack Honda Racing Team nevet fogja viselni. A versenyzők is bejelentésre kerültek: a csapat céljainak megfelelően két brit újonc, Scott Ogden és Joshua Whatley fogják 2022-ben húzni a gázt a világbajnokságon. Idén mindketten a Moto3 Junior Világbajnokságon versenyeznek, de Ogden ment még a Red Bull Rookies Cupban is. Valamint ő 2019-ben megnyerte a British Talent Cup utánpótlás-sorozatot.
 
 Scott Ogden, Michael Laverty és Joshua Whatley

Másik csapathír: visszatér a világbajnokságba egy régi-új csapat, az olasz Team MTA. Ők korábban Team Italia néven versenyeztek a Moto3-as VB-n 2014 és 2016 között Mahindrával, azóta pedig az olasz és spanyol Moto3-as bajnokságban indultak. Az ő két versenyzőik: az olasz Stefano Nepa, aki a BOE Owlride csapattól igazol át, valamint egy spanyol újonc, az idén a Red Bull Rookies Cupban és Moto3 Junior VB-n vitézkedő Ivan Ortolá. A csapat KTM motorokkal fog harcba szállni.

 Ivan Ortolá (balra) jövőre debütál a világbajnokságon

A francia CIP Green Power csapat hosszabbított a japán Kaito Tobával 2022-re is, a csapattársa pedig az ausztrál újonc Joel Kelso lesz, aki az osztrák Maximilian Koflert fogja váltani. Kelso kétszeres futamgyőztes a Moto3 Junior Világbajnokságon, de jövőre nem lesz teljesen újonc: idén már két futamon, a német és a holland nagydíjakon helyettesítette a sérült Koflert.

 Alain Bronec csapattulajdonos és Joel Kelso

A Leopard Racing hosszabbított az idén remek formában lévő olasz Dennis Foggiával (aki mellesleg a 2017-es Moto3 Junior Világbajnok), mellé pedig leigazolták a japán Tatsuki Suzukit, aki öt szezon után hagyja el Paolo Simoncelli csapatát. Ezzel eldőlt, hogy nem tartanak igényt a saját nevelésű ifjú spanyol versenyzőjük, Xavier Artigas szolgálatára.

 Tatsuki Suzuki és a Leopard Racing vezetői
 
A San Marino-i Nagydíj hétvégéjén került bejelentésre, hogy Ayumu Sasaki két év után távozik a Tech3 KTM istállótól, és jövőre Max Biaggi csapatában, a Sterilgarda Max Racing Team-nél veszi át Romano Fenati Husqvarnáját. Fenati jövője egyelőre nem ismert, de bizonyára a Moto2-ben folytatja a pályafutását.

 Max Biaggi, Ayumu Sasaki és Peter Öttl

Eddig is sejthető volt, immáron hivatalos lett: az Aspar csapat jövőre változatlan felállással vág neki a Moto3-as világbajnokságnak. 2022-ben is Sergio Garcia és Izan Guevara lesznek a versenyzőik a legkisebb géposztályban.
 
 Izan Guevara (balra) és Sergio Garcia (jobbra)

Bár még az idei szezon nem ért véget, az illusztris névsorból láthatjuk, hogy izgalmas és színvonalas évnek nézünk elébe!

Fotó: MotoGP Media, Brian J. Nelson, MotoAmerica, MV Agusta, Gresini Racing, F. Glaenzel, Gabriel Rodrigo twitter, Gold & Goose, Team MTA, CIP Green Power, Leopard Racing, Max Racing Team, Aspar Team
Palencsár Tibor
További cikkeink
Hozzászólások
Hétvégi menetrend
Fast Lane

VB állása
1
MotoGP
F. Quartararo
Yamaha
234
2
MotoGP
F. Bagnaia
Ducati
186
3
MotoGP
J. Mir
Suzuki
167
4
MotoGP
J. Zarco
Ducati
141
5
MotoGP
J. Miller
Ducati
140
Kövess minket
Podcast