Egyre jobb körülmények között folyamatosan gyorsultak a versenyzők már a Q1-ben is, ahol Mir nem bízta a véletlenre,és szinte végig vezetve jutott tovább. A másik továbbjutó látva a KTM idei formáját némi meglepetés, hogy Oliveira lett. Katasztrofális időmérő edzése volt Valentino Rossinak, aki a végén nem tudott javítani, és szinte az utolsó helyre esett vissza, csak Savadorit tudta maga mögé utasítani.
A Q2-ben aztán érett a meglepetés. Első nekifutásra Martin volt a leggyorsabb, őt Quartararo és Aleix Espargaro követte. A Yamahák közül csak Vinales talált magára, de a múlt héten látotthoz képest ő is sokat csúszkált. Ennek ellenére a második etapot elsőnek kezdte meg, és rögtön átvette a vezetést. A következő körében tovább javította ezt, és úgy tűnt, nem nagyon lehet annál jobbat menni, de aztán jöttek a Ducatik. Először Zarco vette el tőle a pole-t, majd a végén legnagyobb meglepetésre az újonc Jorge Martin egy eszméletlen körrel nyerte a kvalifikációt.
A részidők alapján Quartararo és Miller is ígéretes volt, de az utolsó szektor nem úgy jött össze, így végül a második sorból indulhatnak, ahogy a múlt heti pole pozíciós, Peco Bagnaia is. A Suzukik egy körön továbbra sem erősek, csak a 8-9. helyet szerezték meg, innen kell holnap felzárkózni. Érdekes lesz látni Martint, aki az előző futamon 10 helyet ugrott előre a rajtnál, mit csinál, amikor nincs előtte senki.
A Q2-ben aztán érett a meglepetés. Első nekifutásra Martin volt a leggyorsabb, őt Quartararo és Aleix Espargaro követte. A Yamahák közül csak Vinales talált magára, de a múlt héten látotthoz képest ő is sokat csúszkált. Ennek ellenére a második etapot elsőnek kezdte meg, és rögtön átvette a vezetést. A következő körében tovább javította ezt, és úgy tűnt, nem nagyon lehet annál jobbat menni, de aztán jöttek a Ducatik. Először Zarco vette el tőle a pole-t, majd a végén legnagyobb meglepetésre az újonc Jorge Martin egy eszméletlen körrel nyerte a kvalifikációt.
A részidők alapján Quartararo és Miller is ígéretes volt, de az utolsó szektor nem úgy jött össze, így végül a második sorból indulhatnak, ahogy a múlt heti pole pozíciós, Peco Bagnaia is. A Suzukik egy körön továbbra sem erősek, csak a 8-9. helyet szerezték meg, innen kell holnap felzárkózni. Érdekes lesz látni Martint, aki az előző futamon 10 helyet ugrott előre a rajtnál, mit csinál, amikor nincs előtte senki.
A Q1 végeredménye
1 | Joan MIR | Team SUZUKI ECSTAR | 1'53.931 | |
2 | Miguel OLIVEIRA | Red Bull KTM Factory Racing | 1'54.220 | 0.289 / 0.289 |
3 | Luca MARINI | SKY VR46 Esponsorama | 1'54.228 | 0.297 / 0.008 |
4 | Alex MARQUEZ | LCR Honda CASTROL | 1'54.261 | 0.330 / 0.033 |
5 | Pol ESPARGARO | Repsol Honda Team | 1'54.402 | 0.471 / 0.141 |
6 | Takaaki NAKAGAMI | LCR Honda IDEMITSU | 1'54.481 | 0.550 / 0.079 |
7 | Danilo PETRUCCI | Tech 3 KTM Factory Racing | 1'54.528 | 0.597 / 0.047 |
8 | Brad BINDER | Red Bull KTM Factory Racing | 1'54.555 | 0.624 / 0.027 |
9 | Enea BASTIANINI | Esponsorama Racing | 1'54.632 | 0.701 / 0.077 |
10 | Iker LECUONA | Tech 3 KTM Factory Racing | 1'54.731 | 0.800 / 0.099 |
11 | Valentino ROSSI | Petronas Yamaha SRT | 1'54.881 | 0.950 / 0.150 |
12 | Lorenzo SAVADORI | Aprilia Racing Team Gresini | 1'55.823 | 1.892 / 0.942 |
A Q2 végeredménye
1 | Jorge MARTIN | Pramac Racing | 1'53.106 | |
2 | Johann ZARCO | Pramac Racing | 1'53.263 | 0.157 / 0.157 |
3 | Maverick VIÑALES | Monster Energy Yamaha MotoGP | 1'53.267 | 0.161 / 0.004 |
4 | Jack MILLER | Ducati Lenovo Team | 1'53.303 | 0.197 / 0.036 |
5 | Fabio QUARTARARO | Monster Energy Yamaha MotoGP | 1'53.469 | 0.363 / 0.166 |
6 | Francesco BAGNAIA | Ducati Lenovo Team | 1'53.654 | 0.548 / 0.185 |
7 | Aleix ESPARGARO | Aprilia Racing Team Gresini | 1'53.705 | 0.599 / 0.051 |
8 | Alex RINS | Team SUZUKI ECSTAR | 1'53.745 | 0.639 / 0.040 |
9 | Joan MIR | Team SUZUKI ECSTAR | 1'53.785 | 0.679 / 0.040 |
10 | Franco MORBIDELLI | Petronas Yamaha SRT | 1'53.794 | 0.688 / 0.009 |
11 | Stefan BRADL | Repsol Honda Team | 1'54.224 | 1.118 / 0.430 |
12 | Miguel OLIVEIRA | Red Bull KTM Factory Racing | 1'55.096 | 1.990 / 0.872 |
Fotó: MotoGP Media