Rendkívül izgalmas futamot láthattunk a MotoGP-ben, amire az is kiváló bizonyíték, hogy a legjobb tizenöt motoros mindössze kilenc másodpercen belül ért célba. A rajtot – akárcsak egy hete – elképesztően jól kapta el a pole pozícióból induló Jorge Martin, aki nem mellékesen döntő részt vezette a futamot csapattársa, Johann Zarco előtt. Kiválóan indultak a KTM-ek (Miguel Oliveira és Brad Binder), hiszen portugál versenyzőjük a negyedik helyen is állt, azonban aztán körről körre elkezdtek hátracsúszni az osztrák márka motorosai. Hasonló volt a helyzet a harmadik helyen kezdő Aleix Espargarónál is, igaz az apriliás valamivel derekasabban tartotta magát, mint KTM-es riválisai. Nem sikerült fényesen azonban a futamkezdet a yamahásoknak, akik kapcsán emiatt sokáig az is benne volt a pakliban, hogy esetleg nem tudnak feljebb kapaszkodni, azonban végül kiválóan takarékoskodtak a gumikkal és odaértek a top5-be. Quartararo pédául az utolsó három körben egy biztonságosnak mondható távolságot tudott kimotorozni az őt üldöző Pramac kettősével szemben, így a ducatisoknak esélyük sem volt a célegyenesben befogni a pálya technikásabb részein jobban muzsikáló yamahást.
A futam egyik legérdekesebb és egyben legkérdésesebb momentuma Mir és Miller esete volt: A suzukis az egyik balos kanyarban belső íven próbált elmenni a ducatis mellett azonban összeértek, Miller pedig a pálya poros részére kényszerült. A ducatis olyannyira zokon vette a világbajnok ezen manőverét, hogy a célegyenesban aztán megpróbálta Mirt kicsit kijjebb tessékelni (tulajdonképpen összeütköztek) a pályáról, valamint mutogatott is a suzukisnak. A versenybíróság ezt követően vizsgálta ugyan az esetet, azonban végül nem eszközöltek semmiféle intézkedést a történteket illetően. Valljuk be – minden tiszteletünk persze Jack Milleré – ez kissé érthetetlen döntés volt a versenybizottság részéről, akárcsak Miller oldaláról is az, hogy mennyire elvesztette a fejét. Visszakanyarodva azonban a futam végeredményére: A Yamahánál házon belül fordult a kocka az egy héttel ezelőtti produkcióhoz képest, hiszen ezúttal Quartararóé lett a győzelem, míg Vinalesnek nem igazán jött ki a lépés az utolsó körökben és be kellett érnie egy ötödik hellyel.
Ugyanígy változott a helyzet a Suzukinál, tekintve, hogy múlt vasárnap Mir lett negyedik, most viszont Rins, így a regnáló világbajnoknak pedig be kellett érnie egy hetedik pozícióval. A verseny egyik nagy vesztese Aleix Esaprgaro és az Aprilia, hiszen jónak tűnt a noaleiek tempója és mindössze öt másodperccel maradtak el a győztestől, azonban tették mindezt a tizedik helyen. A KTM dícséretére legyen mondva, ők Binder jóvoltából kipréseltek magukból egy nyolcadik pozíciót, ellenben a Honda gyalázatos teljesítményével, ugyanis legjobb pilótájuk a tizenharmadik Pol Espargaro, aki egyébként négy tized másodperccel végzett csapattársa, a tesztversenyző Stefan Bradl előtt. Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy a futam végén a spanyol motoros elég keményen elrontotta egy alkalommal az egyes kanyart, ami miatt többen is elmentek mellette.
A mostani futam végeredményének köszönhetően a világbajnoki pontversenyt Johann Zarco vezeti 40 egységgel, mögötte Quartararo második 36-tal, akárcsak Maverick Vinales a harmadik helyen, míg Bagnaia 26-tal negyedik, a 23 egységgel rendelkező Rins előtt. A szezont megelőzően elsőszámú világbajnoi esélyesnek kikiáltott Jack Miller jelenleg mindössze kilencedik, 14 világbajnoki ponttal a neve mellett.
A küzdelmek az április 16-18-i portugál versenyhétvégén folytatódnak Portimaóban.
Dohai Nagydíj, MotoGP végeredmény:
A küzdelmek az április 16-18-i portugál versenyhétvégén folytatódnak Portimaóban.
Dohai Nagydíj, MotoGP végeredmény:
1 | Fabio QUARTARARO | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 42'23.997 |
2 | Johann ZARCO | Pramac Racing | Ducati | 1.457 |
3 | Jorge MARTIN | Pramac Racing | Ducati | 1.500 |
4 | Alex RINS | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 2.088 |
5 | Maverick VIÑALES | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 2.110 |
6 | Francesco BAGNAIA | Ducati Lenovo Team | Ducati | 2.642 |
7 | Joan MIR | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 4.868 |
8 | Brad BINDER | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 4.979 |
9 | Jack MILLER | Ducati Lenovo Team | Ducati | 5.365 |
10 | Aleix ESPARGARO | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 5.382 |
11 | Enea BASTIANINI | Avintia Esponsorama | Ducati | 5.550 |
12 | Franco MORBIDELLI | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 5.787 |
13 | Pol ESPARGARO | Repsol Honda Team | Honda | 6.063 |
14 | Stefan BRADL | Repsol Honda Team | Honda | 6.453 |
15 | Miguel OLIVEIRA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 8.928 |
16 | Valentino ROSSI | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 14.246 |
17 | Takaaki NAKAGAMI | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 16.241 |
18 | Luca MARINI | SKY VR46 Avintia | Ducati | 16.472 |
19 | Danilo PETRUCCI | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | 16.779 |
20 | Lorenzo SAVADORI | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 38.775 |
Nem ért célba: | ||||
Alex MARQUEZ | LCR Honda CASTROL | Honda | 10 Laps | |
Iker LECUONA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | 10 Laps |
Fotó: MotoGP Media