MotoGP Sepang Teszt
Superbike Aragon

Ducati V4 R: Bautista válogathatja össze a komponenseket

Miután Alvaro Bautista két évig erősítette a HRC csapatát a Superbike-ban, 2022-ben visszatér a Ducatihoz, hogy sikerüljön megszerezni a bolognai gyárnak a bajnoki címet. Exkluzív interjú Stefano Cecconival az Aruba csapattulajdonosával.
Baricsa Zoltán 2021.11.18. 15:26:51
A 2019-es szezon elején Alvaro Bautistáéhoz hasonló dominanciát ritkán láttunk a Superbike világbajnokság történetében. A spanyol nemcsak az első tizenegy futamot nyerte meg, de volt, hogy akár 15 (!) másodperccel a második előtt ért célba. Csak az ötödik forduló során volt képes fölé kerekedni a Kawasaki sztárja Jonathan Rea, és bár a Ducati versenyzője 16 futamgyőzelmet elhozott a szezon során, összesen pedig 24 alkalommal állhatott dobogóra, a világbajnokot végül ismét Jonathan Rea-nek hívták. Ez többek között annak volt köszönhető, hogy Bautista értelmetlen szituációkban dobta el a motort, melynek kapcsán a spanyol utólag úgy fogalmazott, hogy akkoriban bizony túltett rajta versenymotorja. A Hondával töltött két csalódást keltő év után Bautista 2022-re és 2023-ra visszatér a Ducatihoz. Az idén november 27-én, a harminchetedik életévét betöltő motoros vissza szeretni vinni a világbajnoki címet Bolognába, hiszen ez utoljára Carlos Checának sikerült 2011-ben. A Ducatinál senki sem számít arra, hogy Bautista olyan domináns lesz, mint a 2019-es szezon elején. Azt is hallani, hogy a mai Ducati V4 R merőben más, mint a 2019-es.
 
„Ha azt akarjuk, hogy az Alvaro motorja nagyon hasonló legyen a 2019-eshez, akkor ennek kapcsán nem lesz túl nehéz dolgunk.” - mondta Stefano Cecconi a speedweek.com-nak adott interjú során. ”A váz és a motor, a fő alkatrészek szinte ugyanazok, mint akkoriban, és itt akár meg is állhatnánk. Úgy gondolom azonban, hogy a csapat és a Ducati azóta fejlődött és egyben előrelépett. Remélem, hogy Alvaro egy jobb motort kap, mint 2019-ben. A mai gép sem teljesen különbözik az akkoritól, de vannak benne új alkatrészek, mint például a tank vagy az ülés, ami akár még el is nyerheti a tetszését. Mindenesetre ezeken a dolgokon gyorsan tudunk változtatni, ha szükség van rá. Annak érdekében, hogy megtaláljuk a legjobb kombinációt a versenyzőnek, az összes 2019 óta használt alkatrész rendelkezésre áll.”
 
Az olasz szakember sem hisz abban, hogy csak alacsony/kis termetű pilóták lehetnek gyorsak a Ducatival, mint Rinaldi, Bautista vagy Bassani. "Redding és Rinaldi eltérő magasságúak, de mindig ugyanazt kérdezik.” - emelte ki Cecconi. „Az én szememben a motoros mérete soha nem jelentett problémát a versenygép fejlesztése során. Marco Zambenedetti mérnök egyetért velem ebben. Különféle médiában olvastam, hogy Alvarót azért választottuk, mert kis termetű. Azért esett rá a választásunk , mert hisszük, hogy gyors lesz. Függetlenül attól, hogy alacsony vagy magas. Redding és Davies is nagyon eredményesek voltak V4R-en, és mindketten magasabbak."

Fotó: World Superbike Media
Baricsa Zoltán
További cikkeink
Hozzászólások
Hétvégi menetrend

VB állása
1
MotoGP
F. Quartararo
Yamaha
278
2
MotoGP
F. Bagnaia
Ducati
252
3
MotoGP
J. Mir
Suzuki
208
4
MotoGP
J. Miller
Ducati
181
5
MotoGP
J. Zarco
Ducati
173
Kövess minket
Podcast