MotoGP Sepang Teszt
Superbike Aragon

Elsőre biztató tapasztalatokat hozott a HRC új versenygépe

A Hondánál Marc Márquez távollétében és egyben Pol Espargaro lábadozása miatt csütörtökön a privát csapat versenyzőinek kellett megejtenie az első köröket a HRC új versenygépével.
Baricsa Zoltán 2021.11.19. 18:56:42
Az LCR Honda ásza, Takaaki Nakagami érte el a legjobb időeredményt a csütörtöki jerezi teszten. A japán már az új változatot próbálgatta, amit a Repsol Honda pilótája, Pol Espargaro pénteken próbált ki először. A spanyol elsőkörben a jelenlegi RC213V-vel körözött és tesztelte a különféle gumikeverékeket az aszfalton. A Valenciában nagyot bukó, versenyt kihagyni kényszerülő 30 éves versenyző folyamatosan átkacsingatott az LCR Honda boxába, ahol az új prototípusokat Nakagami és Alex Marquez használta. „Két új motorunk van itt” – árulta el Espargaro, aki egy pár dolgot megosztott a médiával a Honda tesztstratégiájával kapcsolatban. „Az itteni két motor másképp van beállítva Jerezre, ám az alap nagyon hasonló, mégis eltérőek, hogy megnézzük melyikkel tudunk a leggyorsabbak lenni. „Ma Alex az egyik géppel körözött, Taka a másikkal – aztán motort cseréltek.” – számolt be Pol Espargaro. „Ez az, amit Misanóban már kipróbáltunk. Nagyobb hátsó tapadást kell elérnünk, hogy elkerüljük az olyan high side-okat amiben nekem is részem volt Valenciában.”
Alex Marquez
 
A 2021-es első asseni szabadedzésen Marc Marquez 0,976 másodperces hátránnyal végzett kilencedik helyen, utána a második gyakorláson egy látványos bukást kellett elszenvednie a hátsó gumi tapadásának hiánya miatt. A gyári Honda világbajnoka a hatodik helyen fejezte be a pénteket, majd a nem megfelelő kipörgésgátlóra panaszkoptt. A HRC ezután frissítette a motorvezérlő elektronikát. „Már beszéltem a mérnökökkel, és úgy tűnik működik, Taka gyors volt vele és tudtunk javítani a hátsó tapadáson, mert optimális tartományban tarjuk a hőmérsékletét. Sokat tudtunk fejlődni 2021-ben! Amennyiben az év során szerzett tudásunkat felhasználjuk az új motorban, akkor rengeteget kihozhatunk belőle. Stefan Bradl is mindent megtesz a sikerért.” – mondta Espargaro. „Most egyszerűen jobb a kapcsolat a hátsó gumi és az aszfalt közt. A Honda tudja, mikor és min kell változtatni, hihetetlen tapasztalattal rendelkeznek."

Fotó: MotoGP Media
Baricsa Zoltán
További cikkeink
Hozzászólások
Hétvégi menetrend

VB állása
1
MotoGP
F. Quartararo
Yamaha
278
2
MotoGP
F. Bagnaia
Ducati
252
3
MotoGP
J. Mir
Suzuki
208
4
MotoGP
J. Miller
Ducati
181
5
MotoGP
J. Zarco
Ducati
173
Kövess minket
Podcast