Esély a meglepetésre! – Razgatlioglu 2022-ben mégis a MotoGP-ben(?) és a Yamaha pénzügyei

Nemrég még kategorikusan kizárták annak a lehetőségét, hogy Razgatlioglut jövőre a MotoGP-ben lássuk, azonban nem kizárt, hogy a Yamaha lép egy váratlant (idén nem először) és mégis sikerül az utolsó utáni pillanatokban megegyeznie a törökkel.
P1race.hu 2021-10-12 10:09:55
Amikor Toprak Razgatlioglu júliusban két évet hosszabbított a Yamahával a Superbike világbajnokságon való szereplést illetően, akkor gyakorlatilag mindenki letett arról, hogy a török motorost jövőre MotoGP-ben lássa. A 24 éves versenyző egyrészről többször elmondta, hogy maximum csak egy Superbike vb-címet követően venné fontolóra a váltás gondolatát, amely az idei év kapcsán, még ha meg is nyerné a bajnokságot azért nem túl reális, mivel már túl későn lenne ahhoz, hogy szabad ülés találjon magának (2022-re) a Gyorsasági Motoros Világbajnokságon. Igen szoros küzdelem zajlik ugyanis közte és Jonathan között, a végső győzelem sorsa pedig alighanem a szezonzáró helyszínén, a november 19-21 hétvégén, Indonéziában dől majd el. Ez az időpont elviekben már végképp késő ahhoz, hogy egy esetleges MotoGP-s váltásról beszélhessünk, tekintve, hogy az új trendek szerint nyár végére a legjobb helyek általában elkelnek a GP-ben. Ennek ellenére mégis ott lebeg egy apró(?) szalmaszál, amely talán opció lehet Razgatlioglu számára és amelyet akár a Yamaha is meglovagolhat annak érdekében, hogy ne csak 2023-tól csábítsák át a törököt.
 
Razgatlioglu még augusztusban a Red Bull Ringen találkozott a Yamaha Motor Racing igazgatójával, Lin Jarvis-szal, valamint...
 
Mint azt Razgatlioglu is megerősítette, a tél folyamán tesztelni fogja a Yamaha MotoGP gépét és bár továbbra sem tudjuk pontosan mikor, Valentino Rossi nemrég tett nyilatkozatából kiderült, hogy minden bizonnyal még idén sor kerül erre, hiszen a „Doktor” elmondása szerint kíváncsian várja mit tud majd a török az M1-esen a szezont követően. Egészen eddig túl sokat nem gondoltunk bele ebbe a tesztbe, viszont nem kizárt, hogy a Yamaha megpróbálja Razgatlioglunak tartogatni a Dovizioso melletti helyet a szatellit csapatuknál. Tekintve, hogy Dovi is gyári motorral megy majd jövőre, nem nehéz kitalálni, hogy esetleges Superbike világbajnokként ugyanilyen opciót ajánlanának a töröknek is, ráadásul az olasz versenyzőhöz hasonlóan Razgatlioglu sem a csapattal, hanem közvetlenül a Yamahával szerződne. Ennek a hátterében egyébként a jól értesült the-race.com szerint pénzügyi mozgások is állnak, mely a hangvillások háza táján utóbbi időben történt változásokhoz köthető. A most még Petronas Yamaha néven futó istálló a híreknek megfelelően természetesen év közben szemet vetett Razgatlioglura, azonban paddock infók szerint alacsonyabb fizetést ajánlottak neki, mint amennyit jelenleg a Superbike-ban keres.
 
...Quartararoróval, akinek az M1-esét is szemügyre vette (ne legyünk naívak, bizonyára rá is ült) a Yamaha boxban
 
Ez a tényező leginkább a csapattól és persze a főszponzortól függött, de mint tudjuk a Petronas azóta bejelentette, hogy kilép a privát Yamaha alakulat mögül, az ő helyüket pedig minden bizonnyal a WithU olasz energetikai vállalat veszi át, mint főszponzor. (Többek között ezért is jött szóba Dovizioso szerződtetése olaszként.) A helyzet tehát már ilyen szempontból is változott azóta, ugyanakkor ne felejtsük el, hogy a Yamaha és Maverick Vinales még augusztusban szerződést bontott, melynek köszönhetően 2022-re több millió Eurót spórol a japán gyártó, hiszen értelemszerűen innentől nem ők állják a spanyol gázsiját. (Ugyanakkor Morbidelli jussa, aki a spanyol helyére érkezett, nem vethető össze Vinales fizetésével, tekintve, hogy az olasz jóval kevesebbet keres.) A Yamaha az így felszabaduló összeget fektetné (csúnyán megfogalmazva) Razgatliogluba, aki ezáltal tehát közvetlenül a gyártóval szerződne. További elgondolkodtató „érdekesség”, hogy bár Dovizioso 2022-es csapattársaként a Moto3-ban szereplő Darryn Bindert emlegetik, a dél-afrikai motoros igazolása kapcsán továbbra sincs hivatalos információ. Egyrészről kockázatosnak tartják, hogy közvetlenül a legkisebb géposztályból érkezzen versenyző az alakulathoz, másrészről Bindernek igazából a Petronas-szal volt megállapodása, ráadásul Moto2-be lépési opcióval, ami figyelembe véve, hogy a Petronas istálló megszűnik a középső géposztályban, már nem valósulhat meg, ugyanakkor a Yamaha nyílván bolond lenne kihagyni Razgatlioglu megszerzését, de legalábbis megpróbálni már jövőre áthozni a MotoGP-be a törököt. 
 
Fotó: MotoGP Media, World Superbike Media
P1race.hu
További cikkeink
Hozzászólások
Hétvégi menetrend
Fast Lane

VB állása
1
MotoGP
F. Quartararo
Yamaha
234
2
MotoGP
F. Bagnaia
Ducati
186
3
MotoGP
J. Mir
Suzuki
167
4
MotoGP
J. Zarco
Ducati
141
5
MotoGP
J. Miller
Ducati
140
Kövess minket
Podcast