Magyar idő szerint ma hajnalban rendezték az Amerikai Szuperkrossz-bajnokság (egyben az FIM Szuperkrossz világbajnokság) nyolcadik fordulóját, melynek a múlt hétvégéhez hasonlóan az orlandói Camping World Stadion adott otthont.
Ezúttal sem állt rajthoz a hondás Chase Sexton, akinek a második versenyen elszenvedett karsérülése még mindig nem tette lehetővé az indulást. Megejtette viszont debütálását a Suzuki új igazolása, a brit Max Anstie, akit egy szezon előtti tesztsérülés egészen eddig hátráltatott. A lehetőséget a brit motoros meg is hálálta, ugyanis egyedüli suzukisként jutott be a főversenybe.
A holeshot-ot a Gas Gas versenyzője, Justin Barcia szerezte meg, de az elsőséget már a következő kanyarban el is vette tőle a kawasakis Adam Cianciarulo. Mögöttük érkezett két KTM-es versenyző: a privát Justin Bogle és a gyári Marvin Musquin. A listavezető hondás Ken Roczen rosszul rajtolt, csak tizenkettedikként tudott fordulni az első kanyarban. Cianciarulo szépen elhúzott, a verseny első felében magabiztosan vezetett. Ám, ahogyan telt az idő, a KTM-es Cooper Webb utolérte, és nagy csatában le is előzte. Nem sokkal ezután pedig Webb csapatársa, Musquin is megizzasztotta a kawasakist. Ám a második helyért folytatott küzdelmük a 15. körben véget ért, ugyanis Cianciarulo egy akadályszakaszon orra esett, és emiatt fel kellett adnia a versenyt. Időközben Roczen sem tétlenkedett, és szép fokozatosan zárkózott fel, leküzdve olyanokat mint a yamahás Malcolm Wilson vagy a címvédő kawasakis Eli Tomac.
Cooper Webb senki által nem zavartatva, kényelmesen megnyerte a második orlandói versenyt is, mögötte a csapattárs francia Marvin Musquin érkezett, kettős győzelmet szerezve ezáltal a KTM-nek. A dobogó legalsó fokára állhatott a Gas Gas-os Justin Barcia, a hondás Ken Roczen pedig a negyedik helyen végzett a rossz rajt után. Ötödik a hasonlóképp rosszul rajtoló husqvarnás Jason Anderson lett, mögötte érkezett a kawasakis Eli Tomac és a yamahás Malcolm Stewart.
A dobogósok: Musquin - Webb - Barcia
Orlando 2, 450 SX, főverseny (25 kör) végeredménye:
A verseny angol nyelvű összefoglalója
Ezúttal sem állt rajthoz a hondás Chase Sexton, akinek a második versenyen elszenvedett karsérülése még mindig nem tette lehetővé az indulást. Megejtette viszont debütálását a Suzuki új igazolása, a brit Max Anstie, akit egy szezon előtti tesztsérülés egészen eddig hátráltatott. A lehetőséget a brit motoros meg is hálálta, ugyanis egyedüli suzukisként jutott be a főversenybe.
A holeshot-ot a Gas Gas versenyzője, Justin Barcia szerezte meg, de az elsőséget már a következő kanyarban el is vette tőle a kawasakis Adam Cianciarulo. Mögöttük érkezett két KTM-es versenyző: a privát Justin Bogle és a gyári Marvin Musquin. A listavezető hondás Ken Roczen rosszul rajtolt, csak tizenkettedikként tudott fordulni az első kanyarban. Cianciarulo szépen elhúzott, a verseny első felében magabiztosan vezetett. Ám, ahogyan telt az idő, a KTM-es Cooper Webb utolérte, és nagy csatában le is előzte. Nem sokkal ezután pedig Webb csapatársa, Musquin is megizzasztotta a kawasakist. Ám a második helyért folytatott küzdelmük a 15. körben véget ért, ugyanis Cianciarulo egy akadályszakaszon orra esett, és emiatt fel kellett adnia a versenyt. Időközben Roczen sem tétlenkedett, és szép fokozatosan zárkózott fel, leküzdve olyanokat mint a yamahás Malcolm Wilson vagy a címvédő kawasakis Eli Tomac.
Cooper Webb senki által nem zavartatva, kényelmesen megnyerte a második orlandói versenyt is, mögötte a csapattárs francia Marvin Musquin érkezett, kettős győzelmet szerezve ezáltal a KTM-nek. A dobogó legalsó fokára állhatott a Gas Gas-os Justin Barcia, a hondás Ken Roczen pedig a negyedik helyen végzett a rossz rajt után. Ötödik a hasonlóképp rosszul rajtoló husqvarnás Jason Anderson lett, mögötte érkezett a kawasakis Eli Tomac és a yamahás Malcolm Stewart.
A tabellát továbbra is Roczen vezeti, ám előnye mindössze hat pontra olvadt Webbel szemben. A harmadik helyen álló Tomac lemaradása már 31 pont, így, a szezon féltávjához közeledve úgy tűnik, hogy az idei cím alighanem Roczen és Webb között fog eldőlni.
Most két hét szünet következik, folytatás március hatodikán, a szezon féltávját jelentő Daytona-i fordulóval. Ennek érdekessége, hogy ez lesz a szezon egyetlen olyan állomása, ahol csak egy versenyt rendeznek, ráadásul ezt nem stadionban, hanem a legendás Daytona International Speedway boxutcája és célegyenese (pontosabban: célgörbéje) közötti füves területen kialakított pályán fogják futni.
Most két hét szünet következik, folytatás március hatodikán, a szezon féltávját jelentő Daytona-i fordulóval. Ennek érdekessége, hogy ez lesz a szezon egyetlen olyan állomása, ahol csak egy versenyt rendeznek, ráadásul ezt nem stadionban, hanem a legendás Daytona International Speedway boxutcája és célegyenese (pontosabban: célgörbéje) közötti füves területen kialakított pályán fogják futni.
Orlando 2, 450 SX, főverseny (25 kör) végeredménye:
1. | Cooper Webb | USA | KTM | |
2. | Marvin Musquin | FRA | KTM | +03.040 |
3. | Justin Barcia | USA | Gas Gas | +06.364 |
4. | Ken Roczen | GER | Honda | +07.408 |
5. | Jason Anderson | USA | Husqvarna | +13.041 |
6. | Eli Tomac | USA | Kawasaki | +14.252 |
7. | Malcolm Stewart | USA | Yamaha | +26.165 |
8. | Zach Osborne | USA | Husqvarna | +30.623 |
9. | Aaron Plessinger | USA | Yamaha | +32.913 |
10. | Justin Bogle | USA | KTM | +44.325 |
11. | Dylan Ferrandis | FRA | Yamaha | +45.187 |
12. | Dean Wilson | GBR | Husqvarna | +46.898 |
13. | Broc Tickle | USA | Honda | +49.174 |
14. | Shane McElrath | USA | Honda | +52.530 |
15. | Vince Friese | USA | Honda | +1 kör |
16. | Joey Savatgy | USA | KTM | +1 kör |
17. | Martin Davalos | ECU | KTM | +1 kör |
18. | Max Anstie | GBR | Suzuki | +1 kör |
19. | Benny Bloss | USA | Honda | +1 kör |
20. | Kyle Chisholm | USA | Yamaha | +1 kör |
21. | Adam Cianciarulo | USA | Kawasaki | +11 kör |
22. | Tyler Bowers | USA | Kawasaki | +20 kör |
A verseny angol nyelvű összefoglalója
A 2021-es AMA SX - FIM SX világbajnokság 450SX kategória állása:
Fotó: Align Media
1. | Ken Roczen | GER | Honda | 180 |
2. | Cooper Webb | USA | KTM | 174 |
3. | Eli Tomac | USA | Kawasaki | 149 |
4. | Justin Barcia | USA | Gas Gas | 136 |
5. | Marvin Musquin | FRA | KTM | 133 |
6. | Malcolm Stewart | USA | Yamaha | 125 |
7. | Zach Osborne | USA | Husqvarna | 123 |
8. | Adam Cianciarulo | USA | Kawasaki | 120 |
9. | Aaron Plessinger | USA | Yamaha | 113 |
10. | Dylan Ferrandis | FRA | Yamaha | 109 |
11. | Jason Anderson | USA | Husqvarna | 100 |
12. | Justin Brayton | USA | Honda | 86 |
13. | Joey Savatgy | USA | KTM | 84 |
14. | Broc Tickle | USA | Honda | 62 |
15. | Dean Wilson | GBR | Husqvarna | 57 |
16. | Martin Davalos | ECU | KTM | 50 |
17. | Vince Friese | USA | Honda | 50 |
18. | Kyle Chisholm | USA | Yamaha | 42 |
19. | Justin Bogle | USA | KTM | 42 |
20. | Benny Bloss | USA | Honda | 40 |
21. | Brandon Hartranft | USA | Suzuki | 19 |
22. | Shane McElrath | USA | Honda | 15 |
23. | Carlen Gardner | USA | Honda | 12 |
24. | Chase Sexton | USA | Honda | 10 |
25. | Alex Ray | USA | Kawasaki | 9 |
26. | Adam Enticknap | USA | Suzuki | 7 |
27. | Max Anstie | GBR | Suzuki | 5 |
28. | Cade Clason | USA | Kawasaki | 4 |
29. | Justin Starling | USA | KTM | 3 |
30. | Austin Politelli | USA | Honda | 3 |
31. | Fredrik Noren | SWE | Kawasaki | 2 |
32. | Tyler Bowers | USA | Kawasaki | 1 |
Fotó: Align Media