F1

Gyulay Zsolt: „A megújított Hungaroring alkalmas lesz a MotoGP-re”

A hétvégén rendezik meg immár 33. alkalommal a Formula-1-es Magyar Nagydíjat a Hungaroringen. Egy biztos, már nem nagyon lehet halogatni hazánk jelenlegi legnagyobb sportlétesítményének további felújítását, és ha minden jól alakul, akkor ősszel végre asztalhoz ülhetnek az illetékesek.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

Jó hír, hogy Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója a P1race.hu-nak nyilatkozva kiemelte: a mogyoródi pályát kizárólag úgy érdemes átalakítani, hogy az a MotoGP rendezésére is alkalmas legyen.
 
P1race: - Ha csak a pálya kihasználtságát vennénk, bizony akkor is sok ország irigykedhet a mogyoródi aszfaltcsíkra, ám az sem mindennapi történet, hogy zsinórban már a 33. Formula-1 Magyar Nagydíjra kerül sor a hétvégén. Ez az év csúcseseménye?
Gyulay Zsolt: - Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a Hungaroring a kontinensünk egyik, ha nem a legjobban kihasznált pályája éves szinten, hiszen egy ideje évente 210-220 napot hasznosítunk különböző rendezvényekre. Rengeteg világversenyt rendezünk, a Red Bull Air Race-t és a Nagy Futamot már nem is Mogyoródon, ám valamennyi közül kiemelkedik a Formula-1. Ez a leglátogatottabb, legnépszerűbb és legfontosabb eseményünk immáron 33 éve.
- Mennyire látszik meg ez az idei jegyeladásban?
- Nagy örömmel és büszkeséggel mondhatom, hogy összességében jobban állunk, mint tavaly ilyenkor – az idei Magyar Nagydíj előtti héten például tíz-tizenöt százalékkal értékesítettünk több belépőt –, annak ellenére, hogy ezúttal a korábbi, tízezer forintos, három napra szóló állójegyeket nem árusítunk, a magyar szurkolók a Forma-1-es Clubon keresztül vásárolhattak kedvezőbb árú belépőket. Minden esélyünk megvan arra, hogy a 2013-as nézőcsúcsot sikerüljön megdönteni.

- Annak ellenére tarthatónak véli ezt, hogy a hazai rajongók számára máshol nem tapasztalható magas árakon kínálják az árusok a portékájukat?
- Erről már többször nyilatkoztam, sajnos mi, a Hungaroring Sport Zrt. nem tudunk beleszólni ezekbe a piaci folyamatokba, a jogtulajdonosok határozzák meg a jegyáraktól minden értékesített termék árát. Ennek ellenére sikereket értünk el ez ügyben, és Magyarország, illetve a magyar futam még mindig a legjobb árfekvésű ország a jegyek és a szolgáltatások tekintetében, ha a többi pályán tapasztalható árakhoz mérjük az ittenieket.
 
- Milyen versenyre számít a hétvégén?
- Érdekes, problémamentes, ugyanakkor nagyon izgalmas futamra számítok sportszakmailag, hiszen nálunk nem számít annyira a motorerő, így az eddig esélytelenebb csapatok is odaérhetnek a legjobbak közé, ahogy erre korábban már szép számmal volt példa.
- Noha 2026-ig van szerződése Magyarországnak F1-es futam rendezésére, nem félnek attól, hogy a jogtulajdonos Liberty Media a kissé elmaradott pálya miatt esetleg elveszi tőlünk a rendezést?
- A Liberty Media megjelenése semmilyen negatív hatással nem volt, és nem is lesz a magyar versenyre. Az új jogtulajdonos semmilyen változtatást nem kért tőlünk, meg voltak és vannak elégedve az itt tapasztaltakkal, látottakkal, ugyanakkor az sem titok, hogy a felújítási szándékaink nagy részével teljesen egyetértettek. Már több éve eldöntött kérdés volt a pálya és a kiszolgáló épületek teljes felújítása, amiből az első szakasznak a végére is értünk: 2014-ben átadták az új orvosi központot, 2015-re elkészült a bokszutca új aszfaltja, illetve kicserélték a rázóköveket, míg a 2016-os szezon kezdetére a mogyoródi aszfaltcsík teljes hosszán megújult a kopóréteg. Az eredeti tervek szerint már tavaly szeptember végétől kezdték volna el lebontani és teljesen újjáépíteni a lelátók 14-es kanyartól az 1-es kanyar végéig terjedő szakaszát, ám a választások közeledte miatt ez egyelőre elmaradt. Amennyiben ősszel sikerül erről megegyeznünk az illetékes minisztériummal, akkor nincs kizárva, hogy a 2020-as Magyar Nagydíjra már mindez elkészülhet, és a következő ütemben pedig a pálya belsejére kiterjedő felújításokat végeznék el, ami a főépületek és a garázsok lebontását, újjáépítését, valamint a teljesen elöregedett közműhálózat cseréjét foglalná magába.
 
- Szintén sokszor hangzik el az a kérdés, vajon az átalakításoknak köszönhetően a pálya alkalmassá válik-e mondjuk egy MotoGP vagy Superbike-világbajnoki futam megrendezésére is…
- A kormány hozott egy döntést, miszerint a jövőben a Hungaroringet fel kell újítani, de számok egyelőre még nem állnak a rendelkezésemre. De az az álláspontom, hogyha a pályát rendbe tesszük egyszer, akkor mindenképpen úgy érdemes átalakítani, hogy a fent említett gyorsasági motorversenyek megrendezésére alkalmas legyen. Persze mindehhez erős kormányzati akarat is szükséges, hisz ha a MotoGP vagy a Superbike Magyarországra jön, annak magas jogdíjai és szervezési költségei vannak. Ha a kormány garanciát vállal a jogdíjak kifizetéséért, és a pálya is alkalmas a MotoGP-futam rendezésére, akkor jelentkezhetünk a jogtulajdonosoknál egy vb-futam megrendezésére.
 
Fotók: Hungaroring Média


Hozzászólások