Superbike

Hírek, újdonságok a Superbike világbajnokságról

Az elmúlt napokban több bejelentés is érkezett a Superbike- és Supersport világbajnokság világából. 
Több bejelentést is olvashatunk a Superbike világbajnokság világából - főleg versenyzőigazolások, de egyéb, távlati dolgokat is közöltek a nagyérdeművel. Nézzük most át ezeket.

Chaz Davies marad jövőre is a Superbike világbajnokságon, ahogyan a bolognai márkánál is: 2021-ben a Go Eleven Ducati csapatnál fog versenyezni, ahol tavaly Michael Ruben Rinaldi húzta a gázt - vagyis az olasz versenyzővel helyet cserél a 2011-es Supersport világbajnok. Az már korábban tudvalevő volt, hogy a brit versenyző hét szezon után távozik a gyári Ducati csapattól, a beindult találgatások hírbehozták az Aprilia MotoGP csapatával is, ám ezzel a bejelentéssel ezen pletykákat eloszlatták.
 


A francia Christophe Ponsson jövőre teljes szezont fog futni a Superbike géposztályban, méghozzá a Gil Motorsport Yamahájával. Együttműködésük nem lesz újkeletű, 2017 és 2019 között három évig versenyeztek együtt a francia és a spanyol superbike bajnokságban - nem is eredménytelenül, hiszen 2019-ben az előbbiben negyedik, utóbbiban a második helyen végzett az év végi elszámolásnál. A Gil Motorsport a 2000-es évek második felében volt több évig a Supersport VB-n a gyári Kawasaki csapat, ahol olyan nevek versenyeztek, mint Fabien Foret, Stephane Chambon vagy Katsuaki Fujiwara. Tulajdonosa Jean-Christophe Ponsson, aki nem más, mint Christophe Ponsson édesapja. 2020-ban szünetelt az együttműködésük, Ponsson három hétvégére ugrott be a Superbike világbajnokságra szabadkártyával, egyetlen apriliás indulóként, a Nuova M2 csapat színeiben, a kilenc verseny alatt azonban mindössze négy pontot gyűjtött. Christophe-nak nem ez lesz az első teljes szezonja, 2015-ben a Pedercini Kawasakival 18 pontot szerzett, amivel az év végi összesítésben a 22. helyen zárt. Emlékezhetünk rá, hogy Ponsson már indult MotoGP futamon is: a 2018-as San Marino-i Nagydíjon ő helyettesítette a sérült Tito Rabatot az Avintia Ducati csapatnál, ott a legutolsó, 23. helyen, körhátrányban ért célba. Az ő beugrása meghökkentette a teljes MotoGP-paddockot, a mezőny nagy része azt sem tudta hogy ki ő, valamint a tempója is elmaradt tőlük: az első szabadedzésen még a 107%-os szintidőn kívül végzett. Cal Crutchlow veszélyesen lassúnak nevezte, és élesen kritizálta az Avintia csapatot, hogy miért adnak lehetőséget olyan versenyzőnek, aki 5-6 másodperccel lassabb köröket motorozik. Az ő szerződtetése kapcsán vetődött fel, hogy a MotoGP-ben is alkalmazni kellene a Forma 1-hez hasonló szuperlicenc rendszert, azaz ne kaphasson akárki GP-ülést, csak olyan versenyző, aki a megadott szériákban már tett le valamit az asztalra.
 
 Családi csapatban


Dominique Aegerter immár hivatalosan is Ten Kate Yamahánál: korábban csak pletykáltak róluk, nemrég azonban megerősítették, hogy a 30 éves svájci versenyző 2021-ben a Supersport világbajnokságon fog versenyezni, az EAB-tól különváló Ten Kate csapatnál. Aegerter kilenc évet húzott le a Moto2-es világbajnokságon, amely időszak alatt egy futamgyőzelmet és hat dobogós helyet szerzett. Idén két futamgyőzelemmel és két bronzéremmel harmadik helyen zárt a MotoE világkupán, valamint beugrott még az NTS csapathoz a Moto2-es vébére, és a Moto2 Európa-bajnokság zárófordulóján is szerzett két dobogót. Nem lesz ismeretlen számára a szériaalapú versenyzés azonban: 2014-ben harmadik, 2015-ben második helyen végzett a Suzukai 8 óráson. Ha azt nézzük, hogy az előző három Supersport világbajnok (Cortese, Krummenacher, Locatelli) a Moto2-ből érkezett, Aegerter is bizakodhat. A Supersport mellett jövőre ugyanúgy részt fog venni a MotoE világkupán is, az Intact GP csapatnál - a hétfordulós naptár csupán a szezonzáró misanoi duplaversenyes hétvégén ütközik a Supersport naptárával. 
 
 Vajon hozza a Moto2-es formát?


Végül pedig egy sportszakmai hír: új, biztonsági együttműködést kötött az FIA és az FIM, melynek keretében megállapodtak, hogy a Forma1-ben jelenleg is alkalmazott fénypanelrendszert bevezetik más sorozatokban is. A paneleket a pálya mellett dolgozó sportbírók kezelik, a zászlójelzések színei mellett egyéb információt is tudnak közölni, pl. esőt, vagy a biztonsági autó pályára küldését. 2022-től az MotoGP-ben, 2023-tól pedig a Superbike VB-n, valamint az autós és motoros Endurance VB-n is kötelező lesz alkalmazni őket. 
 
 Hamarosan a kétkerekűeknél is
 

Ezek voltak a legfrisebb bejelentések, amint érkeznek újak, szintén beszámolunk róluk .

Fotó: Dorna WorldSBK


Hozzászólások