MotoGP

Hivatalos: Három évre szerződött a VR46 és a Ducati

Amit tulajdonképpen már előre tudni lehetett az ma hivatalossá vált, vagyis, hogy Valentino Rossi csapata 2022-ben Ducatival debütál majd a legnagyobb géposztályban.
A felek három évre írtak alá, ami már most kizárja azon spekulációkat, miszerint Rossi csapata esetleg egy év után Suzukira váltana. Szó volt ugyanis erről a forgatókönyvről is, hiszen bár jövőre a jelek szerint nem lesz privát alakulata a kékeknek, ez 2023-tól újfent realitássá válhat. Ennek jegyében sokkal inkább a Gresini Racinget kezdték már most összeboronálni a Suzukival, tekintve, hogy nekik csupán kétéves megállapodásuk van a Ducatival. Ha pedig már a bolognaiak: A VR46-tal történt szerződést követően immáron az is biztos, hogy 2021-ben nyolc Ducati lesz a mezőnyben, aminek köszönhetően az olasz márka egyértelműen az a gyártó, mely a legtöbb motorral képviselteti magát, sőt gyakorlatilag a duplájával, mint bármelyik másik márka. Most már csak az a kérdés, hogy a VR46 kikkel áll rajthoz 2022-ben, pontosabban ki lesz Luca Marini partnere, hiszen az magától értetődő, hogy az istálló egyik pilótája Rossi féltestvére. Leginkább Marco Bezzecchi neve kerül elő, mint Marini csapattársa (ők már a Moto2-ben is együtt húzták a gázt ugyancsak VR46 színekben), azonban még arra is megvan az esély, hogy maga Valentino Rossi ül fel saját csapata egyik motorjára.
A Ducati Corse igazgatója, Gigi Dall’Igna korábban úgy fogalmazott, hogy szívesen adják az egyik versenygépüket Rossinak, így talán valóban csak azon múlik a dolog, hogy a „Doktor” a visszavonulás, vagy pedig a maradás mellett dönt-e a nyári szünetben. Utóbbi esetében – már amennyiben nem Yamahával, hanem ténylegesen Ducatival folytatná – elég nyilvánvalónak tűnik az is, hogy a kilencszeres világbajnok nem egy GP21-gyel, hanem a gyári alakulat és a Pramac Racing pilótáihoz hasonlóan a legfrissebb technikával szeretne menni. Ez kissé átírná a „lapok leosztását”, mivel egyelőre még úgy áll a helyzet, hogy a Gresini Racing és a VR46 pilótái az idei technikát kapnák csak meg 2022-ben, miközben a másik két ducatis alakulat a legújabb fejlesztésű motorokkal megy. (Rossi szerződtetése esetében máris öt gyári motorról beszélhetnénk) Nem mellékes információ egyébként az sem, hogy a VR46 főszponzora, az Aramco (Szaúd-Arábiai Olajvállalat) nagyon szeretné, ha Rossi felülne arra a motorra, melyen az ő logojuk virít, mint legfőbb támogató.

Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások