MotoGP

Hivatalos: Pedrosa rajthoz áll a Stájer Nagydíjon

A KTM hivatalosan megerősítette a hírt, melyet egyébként is már egy ideje tudni lehet, vagyis, hogy az osztrák márka tesztpilótája közel három év után ismét versenyezni fog és rajthoz áll az első ausztriai hétvégén.
Mike Leitner, a KTM gyári istállójának csapatfőnöke már most arról beszélt a speedweek.com-nak, hogy Pedrosa a második osztrák hétvégén is lehetőséget kaphat, illetve már az is gyakorlatilag biztosra vehető, hogy a spanyol motoros Misanoban szintén versenyezni fog, ahol egyébként a Ducati tesztpilótája (Michele Pirro) és a Honda tesztversenyzője (Stefan Bradl) nemkülönben ott lesz a rajtrácson. Pedrosa versenykörülmények között utoljára a 2018-as szezonzáró nagydíjon, Valenciában ült MotoGP motoron, akkor is a Repsol Hondán, azóta viszont volt lehetősége alaposan kiismerni új munkaadója, a KTM gépét. Rengetegen – KTM berkeken belül is – oroszlánrészt tulajdonítanak abban a 35 éves pilótának, hogy az osztrák márka jelenleg ott tart ahol, vagyis, hogy lényegében az élmezőny egyik motorjának számít a Yamaha és a Ducati mellett. Nem indult persze ennyire pozitívan az év a KTM számára, azonban Mugello óta pálfordulatot vettek és Oliveira jóvoltából nagyszerű eredményeket produkáltak.
 
 
Megjósolni is lehetetlen, hogy vajon mire számíthatunk Pedrosától, azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy nem elsősorban az ő dolga a minél jobb eredmények hajkurászása. „Jutalomjáték” ez a spanyol számára, aki kellemes és egyben nosztalgikus pillanatokat eleveníthet fel mindannyiunk számára. Pedrosa 2001-ben, 15 évesen (abban az évben szeptemberben töltötte a 16-ot) kezdte világbajnoki karrierjét a 125-ösök között, ahol a második szezonjában harmadik, az azt követő évadban pedig már világbajnok volt. Ezt rögtön két 250-es világbajnoki cím követett, melyből fakadóan őt lehetne nevezni az első „anti-Rossinak”, legalábbis ilyen jelzőkkel illeték akkoriban és leginkább benne látták azt a versenyzőt, aki megtöri majd a yamahás olasz uralmát a MotoGP-ben. Ennek ellenére világbajnoki címért zajló harcban nem tudta legyőzni a „Doktort”, illetve nem is sikerült neki sosem bajnoki aranyat nyernie a királykategóriában töltött tizenhárom éve alatt. Hondán kívül más márkával sosem állt rajthoz a MotoGP-ben (de még a kisebb géposztályokban sem), így a mostani lesz az első alkalom, hogy Pedrosa egy másik gyártó motorjával versenyez a MotoGP-ben.

Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások