F1

Hungaroring: legkorábban 2021-ben lehet MotoGP-futam

A 33. Magyar Nagydíj versenyhétvégéjén végre eldőlt, hogy a 2019-es F1-es magyar futam után kezdődhetnek meg a stratégiai fejlesztési programban szereplő beruházások a Hungaroring területén, melyek a 2020-as versenyre kell, hogy tökéletesen elkészüljenek.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

Hatalmas sikerrel zárult minden szempontból a 33. F1-es Magyar Nagydíj. Egyrészt a négy nap alatt 210 ezer rajongó látogatott ki a Hungaroringre, másrészt mind az időmérő, mind pedig a futam sok izgalmat tartogatott a versenyzők és a nézők számára is. Ugyanakkor a háttérben létfontosságú tárgyalásokra került sor Chase Carey-vel, az F1 kereskedelmi jogait birtokló amerikai Liberty Media képviselőjével, akivel Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója tárgyalt a magyar pálya és a futam jövőjéről is. Kiderült, hogy a tavalyi évben mintegy 30 milliárd forintnyi gazdasági aktivitás valósult meg a mogyoródi F1-es hétvége nyomán.
„Pozitív hangulatú megbeszélésen vagyunk túl, amelyen Carey úr elmondta, hogy ők huszonegy, nemzeti sajátosságokra büszke és azokkal rendelkező helyszínt kívánnak látni a versenynaptárban, és nincs szükségük huszonegy ugyanolyan, uniformizált futamra. Márpedig ez Magyarországra nézve rendkívül előnyös” – nyilatkozta az egyeztetés után Szijjártó Péter.

Az egyik legfontosabb változás lehet, hogy Chase Carey stratégiájának lényege, hogy egy-egy Formula-1-es nagydíj ne egy hétvégi, hanem egy teljes hetet átfogó program legyen, s mivel Budapest adottságai ennek a megvalósítását lehetővé teszik, így jövőre már a Magyar Nagydíj is ezt a koncepciót fogja követni. Éppen ezért a már sokszor emlegetett felújításra csak a 2019-es futam után kerülhet sor, és a megbeszélésen a külügyminiszter kijelentette, a kormány az ehhez szükséges forrásallokációs és jogalkotási folyamatokat időben végrehajtja. Azaz a beruházások elvégzésére a reális idősáv a 2019-es és a 2020-as GP közötti időszak, ezért jövő év tavaszáig el kell végezni a jogalkotási munkákat és a szükséges források elkülönítését.
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint a pálya 2019 augusztusától kezdődő átfogó felújításának egyik nehézsége, hogy tíz hónap alatt kell rombolni és építeni egyben. „Az építkezés és az átalakítás nehézsége egyrészt abban rejlik, hogy nagyon sok pénzbe kerül, hiszen 130 hektárról van szó. Másrészt minden évben futamot kell rendezni, vagyis tíz hónap alatt kell rombolni és építeni egyben, mert nem csúszhat az építkezés” - nyilatkozta a sportvezető hétfőn az M1 reggeli műsorában.

Mindez azt is jelenti a Gyulay Zsolt által honlapunknak adott interjú alapján, hogy az átalakított pálya alkalmas lesz a MotoGP és a Superbike-világbajnokság futamainak rendezésére. A fentiek ismeretében legkorábban 2021-ben rendezhetnek a Hungaroringen gyorsaságimotoros-világbajnoki futamot, ugyanis az eredményes pályázathoz nemcsak a rendezésre kandidáló ország készsége szükséges, hanem egy minden szempontból megfelelő pálya is.

Fotók: MTI


Hozzászólások