Jerez, 2.futam: Melandri duplázott, Rizmayer két pontot szerezve a 14.!

Bár a futam feléig úgy tűnt, hogy Sylvain Guintoli „behúzza” a második futamot Jerezben, végül Marco Melandri magabiztosan lépte le csapattársát, és duplázni tudott a spanyol aszfaltcsíkon. Rizmayer Gabi felülmúlva eddigi legjobb eredményét, a 14. helyen intette le a kockás zászló, míg Tóth Imre sajnos kiesett.
Kálmán András 2014-09-07 13:57:51
A várva várt eső végül nem érkezett meg a jerezi aszfaltcsíkra, így ismét száraz körülmények vártak a versenyzőkre. Az élről ismét ismét Loris Baz indulhatott, aki kissé morcosnak tűnt, nem csoda, hiszen miután az első futamon összeért a későbbi győztes Melandrival, fel kellet adnia az első futamot.

A rajtnál Baz megőrizte vezető helyét, mögötte viszont már Melandri fordult másodiknak az első kanyarban. Baz mögött érdekesen alakult a verseny, Guigliano,Guintoli, Sykes, és Melandri harcolt a második helyért, miközben az EVO kategóriát vezető Salom elesett. A harmadik kör kezdetét Guintoli vette át a vezetést Baztól, és már is elkezdett ellógni az őt üldüzőktől. A kör végén Guigliano nem tudta bevenni a célegyenesre ráfordító kanyart, nehéz lenne megmondani, hogy az olasz hibázott, vagy technikai hiba történt-e.

Az ötödik kör végén Guintoli, Sykes,Melandri, Davies, Baz, és Laverty volt az első hat sorrendje, miközben Rizmayer Gábor már a pontszerző, 15. helyen motorozott! Tóth Imre 18. helyen haladt ekkor, miközben Canepa is kiesett EVO kategóriások közül.  Sykes próbált tapadni Guintolira, aki viszont egyre inkább elszakadt a Kawasakistól, Melandri pedig magabiztosan tartotta a harmadik helyet. A verseny felénél Guintoli továbbra is magabiztosa vezetett, Sykes pedig megkapta a nyakára Melandrit. Az olasz veterán nem is tétovázott sokat, a célegyesen emelkedőjén kifékezte a világbajnokot. A futamot az élről kezdő Loris Baz folyamatosan lassult, Laverty után Jonathan Rea is megelőzte a franciát. Hét körrel a vége előtt sajnos Tóth Imre is feladta a futamot, Alessandro Andreozzi bukása után pedig Rizmayer már a 14. helyre jött fel!

Az élen viszont Marco Melandri újabb támadásra készült, ezúttal már Guintoli volt az „”áldozat”. Végül ugyanott előzte meg a franciát, mint Sykesot, így már útban is volt az Apriliával a kettős győzelem felé. Az élmezőny sajnos eléggé szétszakadt, négy körrel a vége előtt Melandri, Guintoli, Sykes, Davies, Rea, Laverty, Baz, és Haslam volt az első nyolc sorrendje.

Marco Melandri végül utolérhetetlennek bizonyult ma, a második futamot is behúzta csapattársa Guintoli, és Sykes előtt. Az EVO kategóriát Sylvian Barrier nyerte, Rizmayer Gábor pedig a bravúrosnak mondható 14. helyen érkezett be, amivel felülmúlta eddigi legjobb eredményét! A P1 Race szerkesztősége ezúton is gratulál az újabb magyar pontszerzőnek! A bajnokság élén továbbra is Sykes maradt, megelőzve Guintolit, és Jonathan Reát. Folytatás Október 5.-én, már Magny-Coursban.

Superbike, 2.futam, Jerez:

  Név Motor Különbség
1 M. MELANDRI Aprilia RSV4 Factory  
2 S. GUINTOLI Aprilia RSV4 Factory 2.845
3 T. SYKES Kawasaki ZX-10R 6.097
4 C. DAVIES Ducati 1199 Panigale R 7.749
5 J. REA Honda CBR1000RR 7.935
6 E. LAVERTY Suzuki GSX-R1000 10.510
7 L. BAZ Kawasaki ZX-10R 16.078
8 L. HASLAM Honda CBR1000RR 16.098
9 A. LOWES Suzuki GSX-R1000 16.554
10 T. ELIAS Aprilia RSV4 Factory 25.840
11 S. BARRIER BMW S1000 RR EVO 36.839
12 S. MORAIS Kawasaki ZX-10R EVO 55.531
13 J. GUARNONI Kawasaki ZX-10R EVO 55.980
14 G. RIZMAYER BMW S1000 RR EVO 1'18.354
15 N. CANEPA Ducati 1199 Panigale R EVO 1'26.338
16 A. YATES EBR 1190 RX 1'31.468
       
  Kiesett:    
RT A. ANDREOZZI Kawasaki ZX-10R EVO 8 Laps
RT I. TOTH BMW S1000 RR 9 Laps
RT G. MAY EBR 1190 RX 10 Laps
RT C. CORTI MV Agusta F4 RR 14 Laps
RT D. GIUGLIANO Ducati 1199 Panigale R 18 Laps
RT D. SALOM Kawasaki ZX-10R EVO 19 Laps
NS B. STARING Kawasaki ZX-10R EVO  



 
Kálmán András
További cikkeink
Hozzászólások
Hétvégi menetrend
Fast Lane

VB állása
1
MotoGP
F. Quartararo
Yamaha
234
2
MotoGP
F. Bagnaia
Ducati
186
3
MotoGP
J. Mir
Suzuki
167
4
MotoGP
J. Zarco
Ducati
141
5
MotoGP
J. Miller
Ducati
140
Kövess minket
Podcast